کناف استفاده شده مکان عمومی

کناف سقف اتاق عمل

شاید وقتی در سالن انتظار مطب ها، بیمارستان ها و یا سایر محیط های مشابه نشسته اید به سقف ای مکان ها نگاه کرده اید.

جالب است که میبینید سقف اکثر این فضا ها با استفاده از کناف دکور شده است و طرح های مختلفی دارد. اما بنظر شما آیا استفاده از کناف در این محل ها فقط جنبه زیبایی و دکور کردن فضا را دارد؟ آیا می توانید حدس بزنید سقف کناف در این محل ها میتواند چه استفاده دیگری داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا دلیل استفاده از کناف سقف اتاق عمل و سایر فضا های عمومی را بررسی کنیم.

عنوان سئوالات

1آیا در روند نصب کناف در فضای ساختمان جوشکاری صورت میگیرد؟
پاسخ به این سوال منفی است در هیچ کدام از مراحل نصب کناف هیچگونه جوشکاری صورت نمیگیرد و سازه های اولیه به وسیله پیچ و اتصالات پیچی به سقف متصل میشوند و سپس صفحات کناف روی این سازه ها سوار میشوند. به همین علت اجرای سقف کناف با کمترین زمان ممکن و بدون کثیف کاری انجام میشود و این خود دلیل محبوب بودن این نوع از دکور کردن فضا است.
2آیا کناف ها قابل شستشو هستند؟
صفحات کناف عایق رطوبت هستند اما به این معنی نیست که میتوان با آب فراوان آن ها را شستشو داد. برای تمیز کردن کناف ها بهتر است ازمواد شوینده ظعیف همراه با آب و پارچه ای مناسب استفاده کنید که به سطح صفحات گچی آسیب نرساند. اگر در مناطق مرطوب مانند شمال کشور زندگی میکنید در پشت صفحات کناف حتما از لایه عایق رطوبت استفاده کنید که بعد از گذشت زمان رنگ کناف شما به علت رطوبت تغییر نکند.
3وزن صفحات کناف سقف چقدر است؟
صفحات کناف با توجه به متریال های به کار رفته در ساختارشان وزن های متفاوتی دارند و این بستگی به شما دارد که کدام نوع از صفحات را انتخاب کنید. اما معمولا وزن آنها بین ۱۱-۵۰ کیلوگرم بر متر مربع است. استفاده از لایه های عایق بر این وزن می افزاید. البته جالب است بدانید با وجود این وزن، صفحات کناف در هنگام زلزله به ساختمان شما مقاومت بیشتری میدهد.
نور پردازی کناف سقف

نور پردازی کناف

ناگفته های کناف

واژه کناف، واژه ای است که برای همه آشناست. کناف ها روشی نسبتا جدید برای دکور کردن سقف و یا دیوار ها هستند که طرفداران بسیاری دارند. امروزه به علت افزایش تنوع در صنعت معماری و طراحی داخلی دیوار پوش و سقف های جدیدی به بازار آمده است اما جالب است بدانید حتی با وجود متریال و روش های جدید باز هم کناف ها بیشترین طرفدار را دارند.

اگر بخواهیم از علت های این محبوبیت نام ببریم می توان گفت انعطاف پذیر بودن سقف کناف، راز این محبوبیت است. چرا که می توان هر طرح دلخواهی را به راحتی بر روی آن پیاده کرد و نظر مشتری را کاملا جلب کرد.

دل دیگری که کناف ها طرفداران بیشتری دارند زمان اجرای پایین آنهاست. این سقف کاذب به سرعت طراحی و اجرا میشود و نیازی نیست برای خشک شدن به آن زمان دهیم. کناف ها قابلیت رنگ پذیری خوبی دارند و می توان به راحتی آنها را به رنگ دلخواه در آورد.

مزیت دیگر کناف ها نسبت به سقف های قدیمی  این است که میتوان در ساختار کناف سقف از نور پردازی و سیستم صوتی استفاده کرد و با این موارد فضا را جذاب تر کرد.

کناف سقف اتاق عمل

کناف اتاق عمل

کناف سقف اتاق عمل

سقف کناف همانطور که بارها درباره آن برایتان در سایت رویاهوس گفته ایم. نوعی سقف کاذب است که از پنل های گچی ساخته شده اند و دارای متریال های خاصی بوده و انواع مختلفی دارند. مثلا یک نمونه سقف کناف که از آن برای کناف سقف اتاق عمل استفاده می شود سقف کشسان است که از مدرن ترین عناصر در دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان می باشد.
این نوع سقف ها بیشتر جنبه تزئینی دارند تا فضای اتاق عمل را از آن حالت به ظاهر وحشتناکی که بیماران تصور می کنند خارج سازد.
شاید فضای اتاق عمل را از نزدیک مشاهده نکرده باشید اما تصور کنید که روی تخت دراز کشیده اید و چشمان شما چیزی جز یک سطح صاف را نمی بیند. شاید این تصویر چندان ترسناک نباشد اما برای شخصی که می خواهد مدت زمانی در آن حالت باشد یا بعد از اینکه از حالت بیهوشی خارج شد اولین تصویر دیدن سطحی صاف بالای سرش است کمی ترسناک باشد.
به همین خاطر برای طراحی داخلی اتاق عمل بیشتر از مصالح و لوازمی استفاده می شود که کمی از این رعب و وحشت ظاهری کم کند. کناف یکی از همین مصالح برای طراحی داخلی اتاق عمل می باشد.

طراحی کناف سقف

سقف کناف جدید

استفاده از کناف برای مکان های عمومی

گفتیم که اکثر مکان های عمومی از کناف سقف برای دیزاین فضا استفاده میکنند. اما این نوع از استفاده باید دلایل دیگری نیز داشته باشد. همه ما میدانیم که بیمارستان ها تاسیسات بسیاری دارند و اگر این تاسیسات در جلو چشم باشد بسیار بد ظاهر خواهد شد و این جلوه ای خوب برای محیط های درمانی یا اداری ندارد.

شاید جالب باشد بدانید که اجرای سقف کناف در هنگام زلزله کمک میکند که ساختمان و بنای شما کمتر آسیب ببیند و جان افراد بیشتری نجات داده شود. همچنین صفحه های کنافی که ضد حریق هستند یا به عبارتی عایق حرارت هستند کمک میکنند در هنگام آتش سوزی، شعله های آتش به سایر طبقات یا اتاق ها نرسد و مهار آتش راحت تر باشد.

همه این دلایل باعث شده استفاده از کناف در محیط های عمومی، ادارات و بیمارستان ها رواج یابد و از کناف در این فضا ها استفاده شود.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

مقایسه سقف کناف و سقف PVC

 

طرح های کناف سقف

 

سقف کناف ۲۰۲۰

 

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

کناف

سقف کاذب