سقف كاذب چوبي

پوشش سقف كاذب چوبي

سقف كاذب

سقف کاذب نوعی سقف ثانویه می باشد که به کمک قاب فلزی، آلومینیومی و چوبی نصب می شود و در واقع از اصلی ترین سازه های معماری مدرن به حساب می آید. از سقف های کاذب بیشتر برای ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری استفاده می شود. سقف كاذب داراي انواع مختلف و كاربردي بسياري از قبيل: سقف كاذب، سقف كاذب پي وي سي، سقف كاذب كشسان، سقف كاذب رابيتس، سقف كاذب چوبی و….. مي باشد

سقف کاذب چوبی

استفاده از چوب يكي از اصلي ترين مصالحي است كه براي ساخت خانه از زمان هاي بسيار دور مورد استفاده قرار مي گرفته است. چوب از پركاربردترين وسايلي است كه از آن به عنوان ساخت سقف، ديوار و كف خانه مورد استفاده است.

با گذر زمان مصالح ساختمان سازي بسياري روي كار آمدن همچون بتن، سنگ، گچ و … كه توانسته اند به خاطر جلوگيري از آسيب هايي كه به محيط زيست به خاطر استفاده از چوب وارد آمده است پايداري بيشتري را از خود نشان دهند. اما با تمام اين مسائلي كه عنوان شد هنوزم هم متريال چوب از پرطرفدار ترين مصالح ساختماني مي باشد و افراد بسياري براي سقف ساختمان خود از پوشش سقف كاذب چوبي استفاده مي كنند.

پوشش سقف كاذب چوبي

سقف چوبي

استفاده از چوب به عنوان کفپوش و سقف خانه بسیار مرسوم است. چوب به خاطر حس خوبي كه ساكنين انتقال كمي دهد باعث شده است كه هنوز بتواند طرفداران خود را داشته باشد. ناگفته نماند كه اين نوع از سقف ها هم ماند ساير سقف ها همچون سقف كناف، سقف كاذب رابيتس و هزاران نوع سقف ديگر مزيت ها و معايب خاص خود را دار مي باشند كه در ادامه به مزيت ها و معايب سقف چوبي نيز اشاره كرده ايم.

مزايا سقف كاذب چوبي

  • فضای خانه را گرم و صمیمی می کند.
  • آلودگی صوتی ندارد
  • عايق صوتي مناسب است
  • مصرف انرژی را بهینه می کند.
  • مقاومت مکانیکی بالایی دارد.
  • به طبیعت باز می گردد.

معايب سقف كاذب چوبي

  • به خاطر وزن بالايي كه چوب دارد وزن كلي ساختمان را سنگين مي كند
  • اگر چوب ها به خوبي در محل مورد نظر در كنار هم قرار نگيرند باعث فروپاشي تدريجي چوب مي شود
  • امكان جابه جايي و استفاده از چوب به شكل اوليه آن وجود ندارد
  • چوب با سرعت بالايي مي سوزد و لك مي شود
  • امکان خوردگی و پوک شدن در برابر حشرات و جوندگان را دارد
  • نم و رطوبت زدگی در چوب باعث مي شود کیفیت متوسط و ضعیف پيدا كند
سقف كاذب چوبي

نصب سقف كاذب چوبي

پوشش سقف کاذب چوبی

شايد شما هم تا به حال از چوب تنها براي پوشش ديوار و كف ساختمان خود استفاده كرده باشيد و يا اينكه اصلا دوست نداشته ايد كه حتي بخش كوچكي از خانه خود را با چوب تزئين كنيد.

بدون شك برايتان بايد جالب باشد كه بدانيد يكي از لوكس ترين پوشش ها براي سقف، پوشش سقف كاذب چوبي مي باشد كه تاثير بسیار شگرفي را توانسته است بر دكوراسيون داخلي خانه و بسياري از مكان هاي عمومي داشته باشد. تا جايي كه در برخي مواقع استفاده از سقف كاذب از نوع چوبي آن بيشتر از كف پوش و پاركت چوبي بوده است.

زمانيكه براي سقف ساختمان و خانه خود چوب را انتخاب مي كنيد متوجه سبكي، گرمي و دنج بودن در فضاي خانه خود خواهيد شد و گاهي دل كندن از خانه نيز برايتان سخت خواهد شد. البته استفاده از سقف كاذب چوبي نشان دهنده حسن و حال خانه هاي سنتي و قديمي نمي باشد بلكه امروزه در خانه هاي مدرن از چوب براي شيك تر كردن فضاي خانه استفاده مي شود.

زيبايي كه چوب به فضاي خانه شما مي دهد انكار كردني نيست چون مي تواند پيوند خاصي را بين انسان و طبيعت به وجود آورد.

شما مي توانيد براي سقف خانه خود از چوب هاي طبيعي و يا سقف كاذب چوبي استفاده كنيد.

زیرا داراي ماندگاري و زيبايي خاص مي باشد.

پوشش سقف كاذب چوبي به گونه اي است كه  به محض نصب سقف کاذب در خانه، حتی اگر هیچ وسیله دیگری در خانه چیده نشده باشد زیبایی این سقف، فضای درونی را به شکلی باورنکردنی متحول خواهد کرد.

سقف كاذب چوبي

مزايا و معايت سقف چوبي

حرف آخر

وقتي از پوشش سقف كاذب چوبي استفاده مي كنيد بهتر است تمام سقف هاي بخش هاي مختلف منزل را با آن بپوشانيد تا سقف خانه شما داراي دكوراسيون يكپارچه اي باشد البته پوشش بخشي از سقف هم با سقف كاذب چوبي جلوه بصری بسیار زیبایی  را براي ساختمان شما ایجاد می کند.

تركيب كردن مبلمان خانه با سقف چوبي يك دكوراسيون خاص و كاملي را براي خانه شما به وجود خواهد آورد

همچنین فضاي خانه شما را زيباتر خواهد كرد.

سقف هاي چوبي به خودي خود زيبا هستند.

اما اگر از سيستم نورپردازي در آن ها استفاده كنيد مي بينيد كه اين زيبايي چند برابر خواهد شد. مثلا مي توانيد اتاق نشيمن و يا حتي سالن غذاخوري خانه خود را با پوشش سقف كاذب چوبي كه سيستم نورپردازي دارد طراحي كنيد و از لامپ هايي با طراحي جالب و مدرن از سقف آويزان كرده و فضاي اطراف را روشن تر كنيد.

سوالات متداول درباره سقف کاذب چوبی

1سقف کاذب چوبی چیست؟
هنوزم هم متريال چوب از پرطرفدار ترين مصالح ساختماني مي باشد و افراد بسياري براي سقف ساختمان خود از پوشش سقف كاذب چوبي استفاده مي كنند.
2طراحی سقف کاذب چوبی چگونه است؟
پوشش سقف كاذب چوبي به گونه اي است كه  به محض نصب سقف کاذب در خانه، حتی اگر هیچ وسیله دیگری در خانه چیده نشده باشد زیبایی این سقف، فضای درونی را به شکلی باورنکردنی متحول خواهد کرد.
3از معایب اصلی سقف کاذب چوبی چیست؟
سقف کاذب چوبی سنگین است و وزن کلی ساختمان را بیشتر می کند
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =

کناف

سقف کاذب