انواع تایل سقفی

مزایای تایل سقفی گچی

آشنایی اولیه با تایل

بی شک نام تایل به گوشتان خورده است در ادامه این مطلب از رویا هوس به توضیح مختصری درباره تایل و معرفی انواعس آن، مثل تایل سقف گچی خواهیم پرداخت. یکی از مواردی که در بخش دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد تایل ها هستند. تایل ها مخصوصا تایل سقفی گچی علاوه بر زیبایی ظاهری در بخش نورپردازی نیز می توانند زیبایی خارق العاده ای پدید آورند. شرکت های متعددی در زمینه تایل ها فعالیت می کنند ولی بی شک می توان گفت رویا هوس با کیفیت ترین تایل موجود در بازار را به کار می گیرد.

انواع تایل سقفی

تایل چیست؟

معرفی تایل سقفی

همانطور که گفتیم تایل ها در دکوراسیون امروز نقش پررنگی دارند. بیشترین استفاده تایل ها، استفاده به عنوان تایل سقفی است. تایل های سقفی از انواع سقف کاذب هستند که کابرد های بسیاری دارند و از متریال های متفاوت تولید می شوند.

این تنوع جنس تایل سقفی سبب شده تا کاربرد های متنوعی داشته باشند. یکی از مزایای سقف های تایلی پوشاندن تاسیسات و زیر ساخت های نظیر لوله هاست. به همین دلیل بسیار مورد توجه سازندگان قرار می گیرد. معمولا تایل های سقفی در ابعاد ۶۰*۶۰ تولید می شوند.

تایل سقف گچی

یکی ازبرجسته ترین و پر طرفدارترین انواع تایل سقفی، تایل سقف گچی است. تایل سقفی گچی به نام سقف شبكه (click) نیز شناخته می شود. به منظور افزایش مقاومت تایل دربرابر نفوذ آب در مکان های مرطوب و تاسیساتی دربخش پشتی تایل روکش آلومنیوم قرار می گیرد. این صفحات در انواع دیگری مانند ساده باروکش PVC، سوراخ دار دایره ای، مربعی ای و بدون روکش تولید و در بازار عرضه می شود.

تایل سقفی گچی روی سقف اصلی کار گذاشته می شود. دارای یک شبکه سازه سپری است که توسط آویز به سقف اصلی متصل و و تایل سقفی گچی درون این شبکه سقف کاذب قرار می گیرد.

سقف کاذب

انواع تایل سقفی گچی

تایل سقفی گچی به دو دسته: سقف کاذب ثابت و سقف کاذب مشبک تقسیم می شوند.

  1. سقف کاذب ثابت یکی از سیستم های پیاده سازی سقف می باشد که بر روی ساختمان نصب می شود و به صورت افقی در فضای داخلی قرار می گیرد. این نوع سقف، به عنوان جایگزینی زیبا و کارآمد برای سقف های سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. سقف کاذب ثابت معمولا از مواد مختلفی مانند چوب، پلاستیک یا فلز تهیه می شود و به وسیله پانل های مختلف به شکل ها و طرح های متنوع تولید می شود.
  2. سقف کاذب مشبک جزو انواع پنل های گچی به شمار می آیند که به منظور پیاده سازی سازه های خشک از آن می شود. این سقف یکی از انواع مدل های متریال دکوراتیو ساختمانی هست که در انواع فضاهای اداری، آموزشی و… مورد استفاده قرار می گیرد. انواع سقف کاذب مشبک از طریق آویزه های با قابلیت تنظیم همانند پیچ سازه و میخ به سقف اصلی متصل می شوند.

بیشتر بخوانید: سقف کناف

مزایای تایل سقفی گچی چیست؟

استفاده از تایل سقفی گچی یکسری مزایای کاربردی دارد. در ادامه با ابرخی از این مزایا آشنا می شویم. بعضی از مزایای تایل سقفی گچی عبارت اند از:

  • راحتی نصب
  • سرعت بالا به هنگام نصب
  • دسترسی آسان به فضای تاسیساتی بلافاصله پس ازنصب
  • جلوگیری از خروج صدا، تایل سقفی گچی آکوئستیک صدا را به واسطه سوراخ هایی که بر روی آنها تعبیه شده یا مواد مختلفی که جذب صدا را برعهده دارد و به بالای سقف هدایت می کنند و در نتیجه از خروج صدا به بیرون جلوگیری می کند.
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • حذف عملیات رنگ آمیزی
  • سبک بودن
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • مقاوم در برابر ضربه
  • تهویه هوای مناسب
  • سازگار با محیط زیست

تایل‌ سقفی گچی ساده

تایل سقفی گچی بدون سوراخ خاصیت جذب صوت ندارد و در دو نوع زیر تولید می شود.

  • رنگ شده سفید: برای رنگ کردن این تایل ها از رنگ آکرلیک سفید استفاده شده است. اینمونه تایل سقفی قیمت مناسبی دارند و گزینه مناسبی برای پوشش سقف می باشند.
  • روکش دار (با روکش PVC بر روی تایل و یا با روکش آلومینیوم در پشت تایل): در این مدل تولید می شود. تایل سقفی گچی PVC با نهایت زیبایی گزینه مناسبی برای یک دیزاین لاکچری هستند. از مزایای این نمونه تایل ها می توان به عدم نیاز آن ها به رنگ کردن اشاره کرد.

مطلب مرتبط: سقف کاذب

تایل سقفی گچی

انواع سقف کاذب

پوشش زیر تایل سقفی

ملات سیمان از زیر ساخت هایی است که همواره مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده از ملات سیمان باید از رابیتس فولاد سیاه استفاده کرد. اما اگر به جای ملات سیمان از ملات گچ استفاده شود، از رابیتس گالوانیزه استفاده می شود.

مراحل اجرای تایل سقفی گچی

  1. مرحله اول: اولین مرحله در اجرای تایل سقفی گچی، اجرای زیرسازی است.
  2. مرحله دوم: در این مرحله نوع و آرایش تایل بر اساس ویژگی های مختلفی نظیر نوع پوشش، نوع عایق گذاری و مقاومت آن اندازه گیری می شود و توسط جدول مندرح در دفترچه یادداشت می شود.
  3. مرحله سوم: در این مرحله دریچه های دسترسی تایل سقفی، چراغ توکار در سقف و خروجی تهویه اجرا می شوند.
  4. مرحله چهارم: در این مرحله که آخرین مرحله است در قسمت پشتی سقف عایق ها را نصب می کنند. پس از نصب عایق، درزگیری و رنگ آمیزی انجام می شود.

هزینه اجرای تایل سقفی گچی چگونه است؟

هزینه اجرای تایل ها با توجه به نوعی که مد نظر دارید متفاوت است. ولی بدیهی است قیمت های آن کاملا مقرون به صرفه هستند. شروع قیمت ها از متری ۳۵ هزار تومان است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با توجه نوع و جنس و طرح مورد نظر شما قیمت ها تغییر می کنند.

سخن آخر

در اخر باید بگوییم تایل سقفی گچی با همه مزایایی که دارد، اگر توسط افراد متخصص نصب نشود، دچار مشکل می شود. تیم متخصص رویاهوس همواره در خدمت رسانی به مشتریان محترم آماده است. برای ارتباط با گروه رویا هوس می توانید با یکی از شماره های ۲۲۲۴۰۰۷۵-۰۲۱ و ۲۲۲۴۰۰۵۷-۰۲۱ و ۰۹۳۵۶۱۱۵۰۰۰ (واتساپ) تماس حاصل فرمایید و جزئیات دقیق تر و بیشتر چگونگی خدمت رسانی اطلاعات کسب کنید.

سئوالات متداول

1چرا تایل سقفی گچی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؟
تایل سقفی گچی دارای طراحی های زیبا  روی سطوح است. این نوع سقف کاذب می تواند فضای بسیار یکنواخت ایجاد کرده و زیبایی زیادی در فضا ایجاد کند. سقف های کاذب گچی دارای انواع مختلفی از جمله حصیری، تایل های ساده، تایل سوراخ منظم، سوراخ نامنظم، سقف کاذب ۵ مربعی، سقف های تخم مرغی و غیره می باشد که بیشتر آن از روکش پی وی سی تشکیل شده است.
2از تایل آلومینیومی و آرمسترانگ چه استفاده هایی می شود؟
آرمسترانگ، سقف یک پارچه ای بوده که در طراحی پروژه های مختلف اعم از خانگی و اداری،پارکینگ های مجتمعات،همچنین سرویس های بهداشتی کاربرد دارد. برای مکان هایی که تسیسات ساختمانی از آن عبور می کنند استفاده از نوع آلمینیومی که فاقد سوراخ است بهترین گزینه است. روکش های آلمینیومی عایق آب هستند و عمر سقف کاذب را افزایش خواهد داد.
3چند نوع تایل گچی داریم؟
تایل گچی انواع گوناگونی دارند و  بنا به مصارف متفاوتی که دارند به صورت های متفاوتی در بازار عرضه میگردند. تایل گچی را به طور عمده به دو طبقه دسته بندی میکنند:سازه پنهان که قابلیت نصب از پایین دارند، سازه نمایان که قابلیت نصب از بالا دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

کناف

سقف کاذب