تایل سقفی و کناف

فرق تایل سقفی و سقف کناف

تایل سقفی و سقف کناف از جمله های سقف های کاذبی هستند که بسیار مورد استفاده سازندگان قرار می گیرد. تفاوت تایل سقفی و سقف کناف زیاد است. متخصصان رویا هوس این مقاله را با هدف آشنایی با تایل سقفی و سقف کناف تهیه و تولید کرده اند .

تایل سقفی چیست؟

تایل سقفی نوعی سقف کاذب است که که در انواع مختلف و با متریال مختلف تولید می شود. برای نصب تایل ها باید در ابتدا سقف را به وسیله نوعی پروفیل آلمینیوم مانند کناف به شکل شبکه هایی در سایز های مشخص زیرسازی کرده و سپس تایل ها را بر روی شبکه های از پیش آماده شده نصب شود.

تایل سقفی معمولا در سایز ۶۰*۶۰ تولید می شود و در زیبایی تاثیر به سزایی دارد.

تایل سقفی در ساختمان

تایل سقفی چیست؟

سئوالات متداول

1از سقف کناف کجا میتوان استفاده کرد؟
در آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب پیشنهاد رویا هوس برای استفاده از سقف کناف در اتاق خواب استفاده از سقف های کناف طرح دار است برخی از سقف های کناف با قابلیت نورپردازی جلوه خاصی به اتاق خواب شما می بخشد. اما برای استفاده در سرویس بهداشتی بهتر است از نمونه های مقاوم در برابر رطوبت سقف های کناف استفاده کنید تا مشکلی به وجود نیاید.
2تایل‌ ها با لایه آلومینیوم مناسب چه فضاهایی هستند؟
از این تایل‌ ها بیش تر در فضاهایی که رطوبت بالاست و امکان تعریق لوله‌ ها و ریزش آب در پشت تایل‌ ها وجود دارد استفاده می‌ شود.
3مراحل اجرای تایل چیست؟
اجرای زیر ساخت، اجرای سازع تراز باربر، اجرای سازه های سقفی، اجرای باز شوها، نصب لایه عایق، درزگیری و آماده سازی

انواع تایل سقفی

این نمونه سقف های کاذب در انواع مختلفی تولید میشود:

تایل ساده: که خود در دو نوع رنگ شده سفید و روکش دار موجود است. تایل های روکش دار معمولا از یک لایه آلومینیوم یا pvc برای روکش آن استفاده می شود. که از مزایای روکش ها میتوان به سهولت در امر نظافت و تمیز کردن آن اشاره کرد.

تایل فلزی: این نمونه تایل ها اکثرا ازجنس آلومینیوم هستند با تنوع رنگ سفید و نقره ای طلایی پادرکوتینگ با ضخامت ۰/۵ ،۰/۶ ،۰/۷ و در طرح های ساده ،وسط پانچ ، تمام پانچ تولید می شوند.

تایل پوشالی: این نمونه تایل ها با استفاده از براده چوب طبیعی و پودر مگنزیت ساخته می شوند. این تایل‌ ها از استقامت بالایی در برابر ضربه و رطوبت برخوردار هستند. همچنین عایق صوتی مناسبی هستند. از مهم‌ ترین ویژگی این تایل‌ ها دکوراتیو بودن آن‌ ها به دلیل تنوع رنگی و بافت است.

تایل pvc: این نوع تایل ها عامل مهمی در جلوگیری اتلاف انرژی هستند انرژی گرمایی و سرمایی فضا را حفظ می کنند.

تایل upvc: ترکیبات این نوع تایل سقفی با محیط زیست سازگار است و جایگزین خوبی برای سقف های کاذب قدیمی می باشد.

انواع تایل سقفی در ساخت و ساز

انواع تایل سقفی

مزایای تایل سقفی

  1. مقاوم در برابر پوسیدگی
  2. قابلیت عبور نور
  3. ضد خش
  4. ضد آب
  5. مقاوم دربرابر مواد شیمیایی
  6. امکان تولید در سایز و رنگ های مختلف سفارشی
  7. طول عمر بالا
  8. وزن سبک و….

این موارد نام برده شده سبب به وجود آمدن تفاوت بین تایل سقفی و سقف کناف می شود.

تفاوت تایل سقفی و سقف کناف

کاهش فضای مصرفی و قابلیت ایجاد سقف کوتاه تر، دوام و زبایی بالا سقف های P.V.C، ایجاد روکش برای زیر سقف، توانایی ایجاد محیطی برای قرار گرفتن وسایل و تجهیزات مختلف، عایق صدا و دما و…از جمله تفاوت های تایل سقفی و سقف کناف است.

تایل سقفی و کناف

تفاوت تایل سقفی و سقف کناف

نکات مهم در استفاده از تایل سقفی

  • تمام تایل‌ ها در برابر رطوبت عایق نیستند.
  • اگر قصد استفاده ار تایل را در مناطق مرطوب دارید از از تایل‌ های پی‌ وی‌ سی یا آلومینیومی استفاده کنید.
  • تایل‌ های آکوستیک به‌ صورت رنگ‌ شده و یا روکش پی‌ وی‌ سی عرضه می‌ شوند.
  • ضخامت تایل‌ های سقفی معمولا بین ۶ تا ۱۶ میلی‌ متر است.
  • قیمت انواع تایل برحسب ضخامت و نوع متریال متفاوت است.
  • از پروفیل‌ های سه پری برای زیرساخت تایل ها استفاده می شود.

سقف کناف چیست؟

سقف کناف نوعی سقف کاذب است که تفاوت آن با سایر سقف های کاذب تنها در مواردی چون هزینه ی نصب، روش اجرا و … می باشد. سقف های کناف در ساختمان های جدید بسیار رواج دارند. افراد زیادی از سقف های کناف به منظور زیبایی تنها در فضاهای پذیرایی یا آشپزخانه و یا حتی سرویس های بهداشتی از سقف کناف استفاده می کنند.

انواع سقف کناف

  • سقف کناف ساده
  • سقف کناف طرحدار

مزایای سقف کناف

مقاوم در برابر رطوبت، جذب صوت و دارای قابلیت آکوستیک، خطر ترک خوردگی کمتر، محافظت از قاب کناف در برابر آسیب آب، نصب و تعمیر آسان، استفاده درست از فضا سرویس بهداشتی با متراژ بسیار پایین، مقاومت در برابر پوسیدگی، پوشاندن عیوب سقف اصلی، مقاومت در برابر خوردگی وعایق حرارت از مزایای سقف کناف به شمار می روند.

سقف کناف در ساختمان

سقف کناف

نکات استفاده از سقف کناف
  • نکته اصلی و مهمی که باید در هنگام نصب سقف کناف به آن توجه شود کمک گرفتن از افراد ماهر و خبره برای نصب آن است.
  • برای جلوگیری از ترک خوردن سقف باید از مطالح با کیفیت استفاده شود.
  • در صورتی که رطوبت از طریق لوله‌های مخفی شده منتقل شود امکان رشد قارچ در سقف‌های کاذب به وجود می آید و حتی منجر به تخریب کامل سقف می‌گردد.
  • در سقف کناف، جوشکاری انجام نمی‌شود. همین امر شاید این شبه را برای افراد ایجاد کند که این سقف‌ها، استحکام لازم را ندارند. در صورتیکه جوشکاری، تیرچه‌های سقف را ضعیف می‌کند و از نظر آیین‌نامه‌های معتبر ساختمانی نیز این کار مجاز نیست. بنابراین عدم نیاز به جوشکاری از نقاط قوت سقف کاذب کناف محسوب می‌شود.
  • تنها به قیمت کناف توجه نکنید. پیمانکارانی که قیمتی پایین‌تر از عرف بازار به شما پیشنهاد می‌دهند، معمولا از اجناس متفرقه (غیر از برند کناف) و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.
  • از نحوه اجرا و نصب سقف کاذب کناف آگاهی داشته باشید تا در صورتیکه پیمانکار کار را درست انجام نداد، بتوانید به او تذکر دهید.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =

کناف

سقف کاذب