اتصالات مورد استفاده در نصب کناف

اتصالات مورد استفاده در نصب کناف

اتصالات مورد استفاده در نصب کناف

چه نوع اتصالاتی برای نصب کناف مورد نیاز است؟

استفاده از کناف یک روش مدرن و مقرون به صرفه در ساختمان سازی می باشد که زیبایی را به دکوراسیون داخلی می بخشد. برای نصب کناف به سقف، نیاز به اتصالاتی برای نگهداری کناف می باشد. از همین رو کیفیت کناف و اتصالات مورد استفاده در کناف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

با اینکه کناف کاری سرعت نصب بالایی دارد، اما نحوه اتصال کناف و کیفیت اتصالات در اجرای آن تاثیر گذار است، زیرا اگر نصب آن به درستی انجام نشود مشکلاتی برای شما رخ خواهد داد. در ادامه شما را با برخی از اتصالات مورد استفاده در نصب کناف آشنا می کنیم.

معرفی انواع اتصالات کناف سقفی

برای کناف نیاز به برخی اتصالات کناف می باشد. در ادامه برخی از اتصالات مورد استفاده در کناف را بررسی می کنیم.

  • پیچ TN-TB: از پیچ ها برای اتصال دو قطعه به یکدیگر استفاده می شود که این پیچ ها در انواع مختلفی وجود دارند و بسته به کاربرد ان استفاده می شوند. یکی از پیچ هایی که برای اتصال پنل به سازه کناف استفاده می شود، پیچ نوک تیز TN می باشد که صفحات گچی را به سازه هایی با تا ضخامت ۰٫۷ میلی متر متصل می کند. پیچ TB نیز صفحات گچی را به سازه های با ضخامت بالای ۰٫۷ و کمتر از ۲٫۲۵  میلی متر متصل می کند.
  • پیچ LN-LB: پیچ LN و LB نیز برای اتصال سازه های فلزی به یکدیگر کاربرد دارند.
  • پیچ های FN: این پیچ ها سازه های فلزی را به سازه های خشک متصل می کند. این نوع پیچ بین سازه و سطح زیرین اتصال خوبی برقرار می کند. این نوع پیچ علاوه بر اینکه به لایه پوششی وصل می شود، به زیرساز فلزی ساختار خشک نیز متصل می شود. پیچ های FN در طول ۳۵ و ۶۵ میلی متر وجود دارند.
  • براکت یا CT205: یکی دیگر از اتصالات مورد استفاده در کناف، براکت می باشد. اتصال مستقیم برای وقتی کاربرد دارد که، فاصله بین سقف کاذب با سقف اصلی کم است. براکت زیرسازی، سقف کاذب را به سقف اصلی متصل می کند.
  • آویز و پل: این قطعات برای اتصال سازه باربر فوقانی به سازه پنل خور تحتانی می باشند.
  • بست نیمه: بست نیمه بیشتر برای مکان هایی است که نمی توان از پل استفاده کرد، این قطعه نیز در دو سایز وجود دارد.
  • اتصال سقفی: از دیگر اتصالات مورد استفاده در کناف، اتصال سقفی می باشد. این قطعه به شکل یک میله صاف با سوراخ هایی می باشد که برای متصل کردن اویز به سقف اصلی است.
  • بست اتصال طولی یا w: این قطعه برای زمانی است که شما می خواهید دو قطعه مانند سازه پانل خور یا باربر را به صورت طولی در کنار هم قرار دهید.
  • بست اتصال آویز دوبل: قطعه ای برای جهت گرفتن آویز یا تنظیم کردن ارتفاع از سقف اصلی در سقف های مشبک می باشد.
  • آویز نانیوس: این آویز زیرساز، سقف کاذب را به سقف اصلی متصل می کند و اجزای آن شامل اتصال سقفی، رابط، قطعه اتصال به زیر ساز و سوزن تنظیم ارتفاع می باشد. این اویز مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد.
  • آویز UH36: این قطعه برای آویزگیری در سقف کاربرد دارد. این آویز با اتصال سقفی به سقف اصلی و از طریق براکت به سقف کاذب وصل می شود.
  • گیره تایل: گیره تایل که یکی دیگر از اتصالات مورد استفاده در کناف می باشد، تایل ها را در داخل شبکه ثابت نگه می دارد و در مواقعی مانند طوفان، زلزله تایل ها در جای خود باقی می مانند.
  • ساپورت تاسیساتی: این سازه برای نصب رادیاتور، فاضلاب، لوله آب و سایر بارهایی که باید به استادهای مجار منتقل شوند کاربرد دارد.
  • ساپورت تاسیساتی SC47: از این قطعه در ترکیب با سازه F47 می توان سازه، پشتیبان را برای نصب قوطی های برق تامین کرد.
معرفی انواع اتصالات کناف سقفی

انواع اتصالات کناف سقفی

نحوه اتصال کناف سقفی

برای کناف کاری ابتدا باید ارتفاع سقف کناف از سقف اصلی مشخص کنید. در مرحله بعدی زیر سازی را انجام دهید. سپس سازه تراز روی دیوار قرار دهید و روی دیوار علامت گذاری کنید. در مرحله بعد باید آویز، سازه باربر و سازه پنل خور را با اتصالات مورد استفاده در کناف به یکدیگر متصل کنید. در مرحله نهایی، پانل ها را با کمک پیچ روی سازه نصب کنید و بین انها را درزگیری کنید.

نحوه اتصال کناف سقفی

نحوه اتصال کناف سقفی

سخن پایانی

کناف کاری یک روش مدرن و مقرون به صرفه برای ایجاد سقف کاذب و دیوار پوششی می باشد. استفاده از اتصالات مناسب در کناف کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. اتصالات مورد استفاده در کناف در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در این مقاله به معرفی برخی از اتصالات کناف سقفی پرداختیم. اگر قصد دارید کناف کاری را انجام دهید، حتما از اتصالات با کیفیت و استاندارد استفاده کنید. همچنین بهتر است کار را به یک نصاب ماهر بسپارید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

سوالات متداول

۱اتصالات مورد استفاده در کناف کدامند؟
برخی از اتصالات مورد استفاده در کناف عبارتند از: پیچ ها، آویزها و پل ها، اتصالات مستقیم
۲آیا استفاده از اتصالات کناف استاندارد مهم است؟
بله، استفاده از اتصالات کناف استاندارد بسیار مهم است. اتصالات استاندارد کیفیت بالایی دارند و می توانند وزن و بار وارد شده به سازه کناف را به خوبی تحمل کنند. همچنین، استفاده از اتصالات استاندارد ایمنی سازه کناف را افزایش می دهد.
۳آیا برای نحوه صحیح اتصالات کناف سقفی به نیرو ماهر نیاز داریم؟
بله. بهتر است برای اطمنیان از نحوه اتصالات از نیرو ماهر در این زمینه کمک بگیریم.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

کناف

سقف کاذب