سقف کاذب چوبی برای چه مکان هایی مناسب است؟

سقف کاذب چوبی برای چه مکان هایی مناسب است؟

سقف کاذب چوبی برای چه مکان هایی مناسب است؟

سقف کاذب چوبی

سقف چوبی از جمله تغییرات دکوراسیونی است که حس آرامش و صمیمیت را در فرد ایجاد می‌کند. همچنین سقف کاذب چوبی قیمت ارزان تری نسبت به گچ‌کاری دارد و قیمت تعمیر و نگهداری آن نیز کمتر است. سقف کاذب پوششی برای سقف اصلی است که در نوع چوبی نیز وجود دارد. برخی مزایای این نوع سقف جذب صدای بالا، زیبایی محیط و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می باشد.چوب به دلیل اینکه از دل طبیعت آمده احساس گرما را به محیط القا می‌کند و کاربرد آن علاوه بر منازل در رستوران‌ها و مراکز دیگر نیز می باشد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که سقف کاذب چوبی برای چه مکان هایی مناسب است؟ در ادامه این مطلب از سقف کاذب، شما را به جواب این سوال می پردازیم و انواع چوب‌های کاذب را معرفی می‌کنیم.

سقف کاذب چوبی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که از نام این سقف مشخص است عمده مصالح تشکیل دهنده این نوع سقف از چوب می‌باشد. چوب عنصری است که به مخاطب احساس گرما و صمیمیت را القا می‌کند و از دوام بالایی برخوردار است.

این نوع سقف ها جذب صدای بالایی دارند و عایق حرارتی هستند. سقف کاذب با جنس چوب، بر اساس متریال و نحوه اجرای آن در انواع مختلفی وجود دارد در ادامه به معرفی انواع می‌پردازیم.

انواع سقف های کاذب چوبی  کدامند؟

  • سقف کاذب چوبی معلق: در پنل‌های چوبی معلق، پنل‌های چوبی از سقف اصلی به صورت آویزان نصب می‌شوند و حدود چند سانتی‌متر با سقف فاصله دارند.
  • سقف کاذب طرح چوب: برخی افراد به طرح چوب علاقه دارند اما هزینه بالای طرح چوب برای آنها سنگین است. بنابراین در سقف کاذب طرح چوب از ورقه‌های پی‌وی‌سی به جای چوب استفاده می‌کنند و همین امر باعث می شود که سقف چوبی به نظر برسند. هزینه اجرای این نوع سقف هم پایین تر می باشد.
  • سقف چوبی کاشی وار: در این نوع سقف تایل‌های مربعی به شکل چوب در کنار همدیگر قرار می گیرند.
  • سقف چوبی تخته‌ای: این سقف از ام دی اف ساخته شده است و به طور مستقیم روی سقف اصلی نصب می‌شود.
  • سقف چوبی کلاسیک: تایل‌های این نوع سقف کاذب دارای فرورفتگی در قسمت وسط پنل می‌باشد. این سقف کاذب به دلیل حالت صندوقی که دارد، حالت کلاسیکی را به منزل می دهد.

سقف چوبی چه کاربردهایی دارد؟

امروز سقف چوبی جایگزین مناسبی برای طرح‌های سنتی می‌باشد و در ساختمان‌ها و مراکز مختلف قابل استفاده می باشد. این نوع سقف های کاذب علاوه بر زیبایی که به فضا می دهد، لوله‌های تاسیسات و سیم‌کشی‌ها را نیز می‌پوشاند و پوشش مناسبی برای سقف اصلی است. ناگفته نماند که پاسخ سقف کاذب چوبی برای چه مکان هایی مناسب است؟ به شرح زیر می باشد.

  • سقف چوبی برای پذیرایی: از آنجایی که پذیرایی مهمترین بخش یک خانه می‌باشد و اولین مکانی است که به محض ورود افراد آن را می‌بیند. مهم است که سقف مناسبی را به کار ببرید. برای دکوراسیون پذیرایی شما می‌توانید کل فضای سقف یا بخشی از آن را با چوب اجرا کنید. سقف چوبی زیبایی و صمیمیت را به پذیرایی شما می‌بخشد.
  • سقف چوبی برای اتاق خواب: راحتی و احساس آرامش در اتاق یکی از موارد مهمی است که باید فراهم شود. سقف کاذب چوبی این امکان را برای اتاق به ارمغان می‌آورد.
  • مکان‌های تجاری: سقف کاذب برای رستوران‌های کافی شاپ‌ها گزینه‌ای مناسبی است، زیرا فضای دلنشین و صمیمی را به ارمغان می‌آورد.
  • مکان‌های عمومی: استفاده از سقف چوبی در کتابخانه‌ها و موزه‌ها گزینه مناسبی است زیرا مکانی آرام و متمرکز را برای انجام فعالیت‌های مختلف به وجود می‌آورد.
  • هتل ها: سقف چوبی زیبایی اثربخشی را، برای فضا به ارمغان می‌آورد. این سقف‌ها با الگوهای زیبا به جذابیت و دنج بودن فضا کمک می کنند و توجه مهمانان را جلب می‌کند.
  • ادارات و سازمان ها: علاوه بر زیبایی، سقف چوبی عایق صوتی می باشد و مکان گرم و آرامی را برای کارکنان به وجود می‌آورد.

مزایای استفاده از سقف کاذب با نمای چوب

برخی از مزایای سقف کاذب چوبی شامل موارد زیر است:

  1. ظاهر زیبا
  2. قیمت مناسب
  3. عایق حرارتی و صوتی
  4. ماندگاری و دوام بالا
  5. نگهداری آسان
  6. ایجاد حس آرامش
  7. پانل‌های چوبی برای جذب صدا و ایجاد یک محیط آکوستیک
  8. پنهان کردن تجهیزات
  9. تنوع در طرح و سبک‌های مختلف

قیمت سقف کاذب چوبی

قیمت این نوع سقف به طرح، نوع سقف کاذب چوبی و متراژ و هزینه نصب و جنس چوب بستگی دارد. قیمت این سقف بالاتر از سقف‌های کاذب دیگر است، اما می‌توان با ترکیب کناف یا اجرای بخشی از سقف با این نوع سقف، هزینه آن را کاهش داد. هر چقدر طرح اجرایی دشوارتر و کیفیت چوب بالاتر باشد، هزینه سقف نیز بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید برای دکوراسیون منزل یا کسب و کار خود از سقف چوبی استفاده کنید تا گرما و صمیمیت را به محیط شما ببخشد. همچنین برای خرید این نوع سقف از مراکز معتبر اقدام به سفارش و نصب کنید تا جنس خوبی را برای سقف خود برخوردار شوید.

قیمت سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی

سخن پایانی

سقف چوبی یکی از پرطرفدارترین سقف ها برای دکوراسیون می باشد. اگر شما هم به دنبال ایجاد فضایی گرم و دنج برای خود هستید، می توانید از سقف کاذب با نمای چوب استفاده کنید. همچنین دقت کنید که این نوع سقف ها را در مکان های در معرض رطوبت به کار نبرید. سقف کاذب طرح چوب را از مراکز معتبر خریداری کنید، تا علاوه بر زیبایی از جنس با کیفیت برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره سقف کاذب چوبی برای چه مکان هایی مناسب است؟

۱آیا سقف کاذب چوبی مناسب همه مکان ها است؟
خیر، سقف چوبی برای مکان هایی که در معرض رطوبت یا آتش سوزی هستند مناسب نیست.
۲سقف کاذب از جنس چوب چه مزایایی دارد؟
از مزایای این سقف ها می توان گفت که عایق صوتی و حرارتی می باشند. علاوه بر این مکانی دنج و گرم را خلق می کنند و ماندگاری و طول عمر بالایی دارند.
۳قیمت سقف کاذب چوبی به چه صورت می باشد؟
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این نوع سقف کاذب ها، می توانید با شماره های موجود در سایت ما تماس حاصل فرمایید.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یک =

کناف

سقف کاذب