آیا می توان سقف کاذب را رنگ کرد؟

سقف کاذب سفید رنگ

رنگ گردن سقف کاذب

رنگ های مناسب برای سقف کاذب

ابتدا قبل از هر چیز باید باید بدانید چه رنگی برای سقف کاذب مناسب می باشد به عنوان مثال اگر از رنگ سفید استفاده کنید ارتفاع سقف را نزدیک تر نشان می دهد. پس بنابراین انتخاب رنگ برای سقف بسیار حائز اهمیت می باشد. در پاسخ برای سوال اینکه آیا می توان سقف کاذب را رنگ کرد؟ باید گفت یک راه ساده ای وجود دارد که به سادگی می توان سقف کاذب را رنگ کرد آن هم رنگ مناسب از روش مخلوط سازی می باشد

منظور از مخلوط سازی آن است با استفاده مختلف یک رنگ دلخواه را به تهیه کنند. همانطور که می دانید که نوع سقف و زیبایی سقف بسیار در کوراسیون موثر است بسیاری افراد هر چند بار می خواهند سقف کاذب خانه تغییر یا بازسازی کنند. از آنجایی که طرح سقف کاذب بسیار برای دکوراسیون مهم می باشد.

انواع سقف کاذب رنگی

سقف کاذب رنگی همراه با نورپردازی

طرح های مدرن سقف کاذب رنگی

  • انتخاب رنگ سفید برای سقف کاذب
    آیا می توان سقف کاذب را رنگ کرد؟ بله این امکان وجود دارد. اغلب برای سقف کاذب از رنگ های سفید استفاده می کنند. زیرا یکی از دلایلی که از رنگ سفید برای سقف کاذب استفاده می شود آن است که فضا به طور بزرگتری دیده می شود. از سوی دیگر اکثر مردم برای سقف کاذب رنگ سفید را انتخاب می کنند.
  • انتخاب رنگ های تیره برای سقف کاذب
    از دیگر سقف کاذب رنگی، رنگ های تیره می باشد که امروزه بسیار از این نوع رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. حتما توجه کنید اگر قصد دارند از سقف کاذب رنگی تیره استفاده کنید باید حتما وسایلی که دارید رنگ روشن باشد تا یک ست خوبی داشته باشد.
  • انتخاب سقف کاذب رنگی سیاه
    بیشتر افراد بر این باورند که سقف کاذب رنگی سیاه برای خانه جلوه زیبای ندارند که این باور اشتباه می باشد. بلکه به عنوان مدرن هم به حساب می آید

روش هایی برای تیره کردن سقف

از آنجایی که انواع زیادی سقف وجود دارد هم چنین می توان به سقف کاذب تیره آن اشاره نمود. سقف کاذب رنگی که در متریال های با ابعاد مختلف ساخته می شود. اکثر سقف کاذب از پوشش به شکل مستطیلی تشکیل شده اند. از مهم ترین ویژگی سقف کاذب رنگی آن است از این سقف برای خانه که سقف بلند دارند استفاده می گردد و طراحی های اضافه باعث شلوغی فضای اتاق نمی شود. برای زیبایی بیشتر می توان از نوار های روشنایی در حاشیه آن استفاده می شود. که بسیار چشمگیر میشود.

روش هایی برای تیره کردن سقف

سقف های کاذب تیره

مرحله انجام رنگ آمیزی سقف کاذب

یکی دیگر از پاسخ های آیا می توان سقف کاذب را رنگ کرد؟ آن است که با انجام یک سری مراحل می توان رنگ آمیزی را به نحو احسن انجام داد. پس از نصب سقف کاذب در ساختمان باید برای هالوژن ها و برق کشی ها حفره های ایجاد کنیم تا بتوانیم عملیات نورپردازی و برق کشی را به درستی انجام دهیم. یکی از نکاتی که باید در هنگام سوراخ کاری توجه داشته باشید آن است که زمانی که دارید با دریل سوراخ را بر روی سقف ایجاد می کند مراقب ترک خوردن آن باشید.

باید حتما سیم کشی برق به درستی انجام شود. دقت کنید که سیمکشی را بعد از نقاشی پیاده کنید که دیگر باعث زخمی سقف کاذب رنگی نشود.

نحوه بتونه کردن کناف

اگر تا به حال بتونه کردن را دیده باشید حتما متوجه شده اید که بسیار ساده است برای بتونه کاری باید ابتدا مقداری آب را درون یک ظرف بریزیم و سپس به آن مقداری پودر کناف به آرامی اضافه کنیم. تا به صورت خمیری شکل تبدیل شود. بعد از آن به هیچ عنوان بتونه را دستکاری نکنید تا سفت و جامد نشود. نکته قابل توجه آن است که زمانی باید بتونه را درست کنید که سریع از آن استفاده کنید زیرا اگر نیم ساخت از ساخت آن بگذرد خشک می شود.

نحوه بتونه کردن کناف

روش بتونه کردن سقف کناف

تور کشی سقف کاذب

آیا می توان سقف کاذب را رنگ کرد؟ بله اما باید تور کشی را کناف به درستی انجام شود. نکته حائز اهمیت آن است که باید کلیه محل اتصالها که از صفحات مجازی پنل نصب شده باید تور کشیده شود. یکی از علت هایی که از تور کشی کناف استفاده می شود آن است که سقف کاذب ترک نخورد و بتونه را درگیر با پنل ها نگه میدارد.

درزگیری سقف کناف با بتونه

زمانی که تور کشی شما به انجام رسید و خشک شد تمامی درز ها را باید با استفاده از بتونه پر کنیم. توجه کنید بتونه کاری شما باید به صورت یکدست و صاف انجام شود و پس از صبری کردن ۲۴ ساعت کاملا محکم و خشک می شود.

نتیجه گیری

در پاسخ به اینکه آیا می توان سقف کاذب را رنگ کرد؟ باید گفت بله این امکان وجود دارد که از رنگ های تیره یا روشن برای سقف کاذب آن استفاده کنیم. حتما در نصب کاذب رنگی باید از نیروهای ماهر استفاده کنیم. تا کار به درستی انجام شود.

سوالات متداول

۱بهتر است چه رنگی را برای سقف کاذب انتخاب کنیم؟
در ابتدا باید رنگی را قصد داریم با دیگر وسایل منزل خود تطبیق دهیم که ببینیم با هم هماهنگی دارند. معمولا برای اینکه فضای بزرگتر نشان دهد از رنگ های روشن استفاده می کنند.
۲چرا باید در نصب سقف کاذب حتما عملیات تور کشی انجام شود؟
یکی از مهم ترین دلایلی که باید برای نصب سقف کاذب تور کشی انجام شود جلوگیری از ترک خوردن سقف می باشد
۳در نصب سقف کاذب رنگی باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟
باید حتما سوراخ های هالوژن ها به درستی انجام دهیم و درزهای بین سقف را با استفاده از بتونه پر کنیم.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =

کناف

سقف کاذب