سقف کاذب خود آویز

سقف کاذب خود ایستا

سقف کناف خود ایستا یا سقف کاذب خود آویز

یکی دیگر از سقف های کاذب، سقف خود ایستا یا خود آویز می باشد این نوع سقف ها شباهت زیادی به دیوار جدا کننده دارد. یکی از نکاتی که باید درباره سقف کاذب خود ایستا  آن است که این سقف ها به صورت افقی نصب می شوند. هم چنین مورد ذکر که لازم به ذکر است از سقف کاذب خود آویز برای فضاهایی که عرض آنها از سه متر کمتر است استفاده می شود.

استفاده از سقف کاذب خود ایستا

با توجه به مزیت هایی که سقف کاذب خود ایستا یا سقف کاذب خود آویز دارد در مکان هایی مانند راهرو هتل هاف بیمارستان ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. سقف خود ایستا که پنل آن از ضخامت های خوبی برخوردار هستند. و ضخامت آن سبب می شود عایق خوبی برای صوت و دما باشد.

نحوه اجرا زیر سازی سقف کاذب خود آویز به چه شکل می باشد؟

پس از اینکه زیرسازی انجام شود باید نوع پوشش به صورت مهندسی انجام شود که در زیر به طور کامل قید شده است.

  • نوع پوشش کاری سقف
  • نوع سقف عایق گذاری
  • نوع مقاومت در برابر آتش سوزی

مراحل اجرای سقف کاذب خود ایستا

در اجرای سقف کاذب خود آویز که به وسیله ریسمان رنگ پاش، خط تراز سقف کاذب بر روی دیوار مشخص می شود. سازه ها که به شکل U هستند به عنوان تراز باربر با استفاده از عامل اتصال مناسب در جای خود و در فاصله های تعیین شده به دیوار نصب شود.

صفحات سقف کاذب خود ایستا

نحوه اجرای سقف کاذب خود ایستا

اجرای زیر سازی سقف کاذب خود آویز

باید اجرای سقف کاذب خود ایستا کاملا به درستی انجام شود پیش از اجرا زیر سازی باید دهانه سقف، نوع پوشش و نوع عایق گذاری طبق جدوال صورت بگیرد.

اجرای سازه های سقفی

سازه های باربر سقف کاذب که داخل سازه های تراز قرار میگیرند باید حداقل نشیمن گاه سازه های باربر روی بال سازه ۳۰ میلی متر باشد و بنا به نوع پوشش کاری فاصله آن میتواند بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد در  این زمان احتمال دارد سازه ها به صورت تک یا دوتایی اجرا شوند.

نکات فنی برای اجرای سازه  های سقفی

از آنجایی که بیشتر سقف کاذب به عایق بندی صوتی نیاز دارند باید قبل از نصب سازه های سقفی ابتدا و انتهای کار، نوار فوم بر روی آن ها نصب می شود.

اجرای بازشوها سقف کاذب

حتما در اجرای سقف کاذب خود ایستا باید به خروجی های تهویه و چراغ های داخل آن اهمیت بدهیم. برای ایجاد دریچه بازشوها در سقف کاذب باید از جنس مناسب جهت استحکام بیشتر، یکپارچگی و ایستایی ساختار نمود. یکی از مواردی که بسیار برای مشتریان اهمیت دارد دسترسی تاسیسات آن می باشد زیرا به گونه ای طراحی شده اند به راستی در صورت خراب شدن می توان آن را تعویض نمود.

نصب بازشوها سقف کاذب

اجرای صفحات بازشو سقف کاذب

نصب لایه عایق

بهتر است برای نصب لایه عایق در فضای پشت سقف کاذب انجام شود و باید به گونه ای نصب این لایه اجرا کند به طور کلی تمامی شکاف، درز یا فاصله خالی بین قطعات را پوشش دهند. البته باید اصول حصیر چینی در نصب لایه عایق باید رعایت شود.

نصب صفحات در سقف کاذب خود آویز

یکی از بخش های مهم اجرا کردن اصولی بودن نصب صفحات روکش دار گچی است حتما برای این قسمت باید از نیرو های ماهر کمک بگیرید تا نصب صفحات به درستی انجام شود.

روش نصب صفحات سقف کاذب خود ایستا

صفحات سقف کاذب خود ایستا

درزگیری و آماده سازی سقف خود آویز

بعد از به اتمام رسیدن ساختار سقف کاذب کناف مرحله درزگیری و آماده سازی سطح صفحات را می رسد توجه داشته باشید برای درزگیری لایه های زیر باید با بتونه انجام شود. هم چنین می توانید از برای درزگیری آن از نوار های درزگیر استفاده کنید.

۶ مزایای نصب سقف کاذب خود آویز

یکی از دلایلی که سقف خود آویز بسیار پرطرفدار است مزیت های آن می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است.

  1. با نصب سقف کاذب خود آویز این امکان وجود دارد تاسیسات مکانیکال را در پشت سقف پوشاند.
  2. با اجرای سقف کاذب خود ایستا می توان از انواع نورهای مخفی استفاده کرد هم چنین برای نورپردازی می توان از داخل و بیرون سقف استفاده کنیم.
  3. پنل های که برای سقف کاذب خود ایستا استفاده می شود همگی در برابر حریق مقاومت خوبی دارند.
  4. نصب سقف کاذب خود ایستا از نظر اقتصادی به صرفه می باشد و با یک هزینه کم می توان آن را اجرا کرد.
  5. یکی از مهم ترین مزیت های می توان به وزن سبک بودن آنها اشاره داشت
  6. مزیت دیگر انعطاف پذیری بودن سقف می باشد زیرا این سقف به گونه ای ساخته شده است که می توان آن را در آینده دکور و طرح آن تغییر داد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم به طور مختصر درباره سقف کاذب خود ایستا توضیح دهیم باید بگوییم که این سقف دارای انعطاف پذیری ویژه ای می باشد هم چنین برای نصب باید کاملا طبق اصول انجام شود معمولا از این نوع سقف بیشتر در هتل ها و رستوران ها استفاده می شود. زیرا یکی از علت هایی بسیار از آن استفاده می شود نصب سریع و وزن سبک آن است.

سوالات متداول

۱مزایای سقف کاذب خود آویز چیست؟
مزایای همچو انعطاف پذیری بالا، سبک بودن وزن آن و نصب سریع آن اشاره داشت.
۲چگونه باید درزگیری سقف خود آویز را پر کنیم؟
باید درزگیری را به طور کامل انجام با استفاده بتن پر کنیم تا بتوانیم عایق بندی را به درستی انجام دهیم
۳به چه دلایلی این نوع سقف بسیار پرطرفدار می باشد؟
یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد به صرفه بودن آن است و مورد دوم نوعی طراحی شده اند که می توانید پس از گذشت چند سال طرح آن تغییر دهید.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

کناف

سقف کاذب