نصب سقف کاذب پلی کربنات

سقف کاذب پلی کربنات

سقف کاذب پلی کربنات

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر از سقف های کاذب استفاده می کنند. از نصب سقف کاذب پلی کربنات می توان برای سقف های شیروانی، سقف تراس، سقف شیبدار و … استفاده نمود. هم چنین این نوع سقف دارای رنگ بندی های متفاوتی می باشد. یکی دیگر از مواردی که علت استفاده زیاد از این نوع سقف می باشد. شفاف بودن ورقه های پلی کربنات هستند و از این رو عبور را به راحتی از خود عبور می دهند. توجه داشته باشید، برای نصب سقف کاذب کناف پلی کربنات باید کمی با سقف پلی کربنات آشنایی داشته باشید در بهتر بتوانید این سقف را خریداری کنید.

ویژگی های نصب سقف کاذب پلی کربنات

یکی از مهم ترین ویژگی های این سقف ارزان و به صرفه بودن آن نسبت به دیگر سقف ها می باشد. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب نصب سقف کاذب پلی کربنات شده دیگر مزیت های آن می باشد. در زیر به آنها اشاره شده است .

  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • مقاوم بودن در برابر رطوبت و دمای هوا
  • انعطاف پذیری بالای ورق پلی کربنات
  • مقاوم بودن در برابر آتش
  • جنس ورق های پلی کربنات از نشکن می باشد و در برابر ضربه و فشار نمی شکند.
  • ورق پلی کربنات در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود و دارای ضخامت های مختلفی هستند.

موارد استفاده از ورق پلی کربنات

از این دیوار پوشش به دلیل اینکه بسیار ارزان و سبک می باشد در بیشتر محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند. این پوشش بیشتر در محیط های پارکینگ، راهرو و راه پله ها، پل های عابر پیاده و … استفاده می شود.

موارد استفاده از ورق پلی کربنات

استفاده از ورق پلی کربنات برای حیاط

مزیت دیوارپوش پلی کربنات

از سوی دیگر باید بگوییم که این سقف دارای مزیت های فراوانی می باشد. و به طور کامل در زیر شرح داده شده است.

مزیت دیوارپوش پلی کربنات

ویژگی های سقف کاذب پلی کربنات

  1. سبک بودن پوشش سقف و ضخامت کم آن
  2. با استفاده از آن می توان در برابر انتقال حرارت و صوت جلوگیری کرد.
  3. نصب و اجرای سریع نصب کاذب
  4. با استفاده از نصب سقف کاذب پلی کربنات می توان در مصرف برق و گاز صرفه جویی کرد. زیرا به علت آن که این سقف نور در محیط خشک می کند. چنانچه از انتقال دما هم جلوگیری می شود.
  5. به علت انعطاف پذیری زیاد قابل فرم دهی می باشد.
  6. جا به جایی آسان و تعویض راحت آسان

نکات مهم برای خرید ورق های پلی کربنات

ابتدا برای نصب سقف کاذب پلی کربنات باید با توجه به ساختمان باید ضخامت ورق را انتخاب کنیم. در گام بعدی باید ورقی را انتخاب کنیم، که جنس با کیفیتی داشته باشد. در مرحله بعدی برای نصب آن باید از یک فرد ماهر و متخصص کمک بگیرید و تا در اجرای نصب سقف آسیبی به ورق های پلی کربنات وارد نشود. یکی دیگر از مواردی که حائز اهمیت می باشد باید در هنگام خرید سقف رنگی را انتخاب کنیم که با ظاهر ساختمان همخوانی داشته باشد.

نکات مهم برای خرید ورق های پلی کربنات

رعایت نکات اصلی برای خرید ورق های پلی کربنات

قیمت اجرای نصب سقف پلی کربنات

یکی از عواملی که بر قیمت موثر اجرای سقف تاثیر می گذارد. همچنین نوع ورق که معمولا به چند نوع تقسیم می شود. شامل ورق تک جداره، دو جداره و چند جداره بودن که سبب قیمت گذاری آن می شود از طرف دیگر ضخامت آن هم امری مهم و حیاتی در قیمت می باشد. یکی از مواردی که باید بدانید بر نصب سقف کاذب پلی کربنات موثر است.

طراحی آن است معمولا دارای طرح ساده و پیچیده هستند از این رو نصب طرح های پیچیده کمی دشوار و سخت است. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم سقف این سقف از همه دیگر سقف ها کمتر می باشد.

نحوه نصب سقف پلی کربنات

برای نصب سقف کاذب پلی کربنات در ابتدا باید با استفاده از ورقه های پلی کربنات که در گوشه های پایین سقف که در وزش باد قرار می گیرد قرار دهیم. زیرا با انجام این عمل باعث می شود ورق ها در جهت باد قرار گیرد و سطح پایداری بیشتری را فراهم کند. توجه داشته باشید برای سوراخ کردن دیوار از یک مته و یک مته مخصوص که کمی بزرگتر از اندازه بست است سوراخ کنید. تا به راحتی بتوانید بست را انجام دهید.

در مرحله بعدی ورق را بالای قطعه اول باید بگذارید و ورق اول را تا ۱۰ سانت هم پوشانی کنید. لذا قسمت هایی را سوراخ ایجاد کرده اید در پشت ورق را در زیر ورق وصل کنید و با ادامه دادن به بالای سقف خواهید رسید. یکی از نکاتی که باید در هنگام نصب باید رعایت کنید آن است، که در بین همپوشانی دلخواه و لبه سقف را باید اندازه بگیرید. زیرا با این فاصله می توانید قسمت های اضافی ورق را با ابزار برش دستی برش بزنید.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مقاله برای نصب سقف کاذب پلی کربنات ابتدا باید ظاهر داخل ساختمان را در نظر بگیریم. زیرا سقف های پلی کربنات دارای رنگ بندی متفاوتی هستند. بهتر است رنگی را انتخاب کنید، که با فضای ساختمان هماهنگی داشته باشد. از طرفی از این به دلیل اینکه از دیگر سقف ها ارزان تر می باشد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول

۱به چه دلایلی از سقف پلی کربنات استفاده می شود؟
زیرا به دلیل اینکه سقف های پلی کربنات دارای مزایای ویژه ای می باشد به عنوان مثال سبک وزن آن و ارزان بودن آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
۲مزیت سقف های پلی کربنات چیست؟
از مزایای این سقف می توان به سبک بودن وزن آن، مقاوم در برابر رطوبت و آتش و دارای رنگ های متنوع می باشد.
۳از سقف پلی کربنات برای چه محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟
معمولا در حیاط خلوت، برای استخر، پارکنیگ و سقف تراس از آن استفاده می شود.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

کناف

سقف کاذب