۱۲ ایده برای دکوراسیون سقف کاذب

ایده سقف کاذب برای دکوراسیون

ایده سقف کاذب

دکوراسیون سقف کاذب

یکی از مهم ترین اجزای برای دکوراسیون داخلی، سقف می‌باشد. طراحی و دکوراسیون سقف بسیار قابل توجه می‌باشد و تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون داخلی هر خانه‌ دارد. در حال حاضر سقف‌های زیادی در مدل‌های مختلف طراحی شده‌اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به دکوراسیون داخلی خانه خود زیبایی دوچندانی بدهید. در حال حاضر از سقف‌های کاذب به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند که در ادامه قصد داریم به ۱۲ ایده برای دکوراسیون سقف کاذب بپردازیم.

سقف کاذب با نصب صفحه

برای اینکه بتوانید سقفی زیبا و خیره کننده در منزل خود ایجاد نمایید، می‌توانید به نصب صفحه به سقف خود بپردازید. در این نوع طراحی می‌توانید از هر نوع سقفی در رنگ دلخواه خود استفاده نمایید، باید توجه داشته باشید که اکثرا از این سقف در اشپزخانه‌ها و بالای میز غذا خوری استفاده می‌شود. در طراحی این نوع سقف از لامپ‌های هالوژن یا لوسترها استفاده می‌شود.

طراحی سقف کاذب با نصب صفحه

دکوراسیون سقف کاذب با نصب صفحه

 سقف با ایجاد شکاف

در این چند سال ایجاد شکاف در دکوراسیون سقف بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با ایجاد شکاف در سقف می‌توانید محدوده های خانه را مشخص کنید که اکثرا در خانه‌های مدرن و نوساز از این نوع سقف استفاده می‌شود.

با استفاده از این شکاف‌ها در سقف می‌توانید سقف خود را از سادگی دربیاورید و از نورهای مخفی در این نوع سقف استفاده نمایید.

طراحی سقف با ایجاد شکاف

دکوراسیون سقف با ایجاد شکاف

سقف کاذب با برآمدگی

یکی از روش هایی که در حال حاضر از آن در طراحی سقف استفاده می‌شود طراحی سقف کاذب با برآمدگی می‌باشد، برای ایجاد این نوع طراحی می‌توان از سقف‌های رابیتس و کناف استفاده کرد. معمولا از برآمدگی همراه با فرورفتگی در سقف استفاده می‌شود تا بتواند جلوه زیبا و جذابی را به سقف شما بدهد.

در این روش باید همه سطوح سقف در حالت اصلی خود بمانند و فقط در بخشی از سقف برآمدگی به کار رفته باشد.

طراحی سقف کاذب با برامدگی

دکوراسیون سقف کاذب با برامدگی

سقف کاذب با فرو رفتگی

طراحی سقف کاذب چیست؟ سقف کاذب با فرورفتگی نیز مانند طراحی سقف کاذب با برآمدگی می‌باشد. همان طور که گفته شد می‌توان از این دو نوع سقف در کنار یکدیگر استفاده و بهره بردای کرد. در این روش تمام نقاط را سقف کاری می‌کنیم و فقط تکه‌ای را که مد نظرمان هست به حال خود رها می‌کنیم تا دچار فرو رفتگی بشود.

از این روش نیز در طراحی بالای میز غذا خوری یا پذیرایی می‌توان استفاده کرد.

طراحی سقف کاذب با فرو رفتگی

دکوراسیون سقف کاذب با فرو رفتگی

سقف کاذب با آینه کاری

جدا از دکوراسیون سقف، از آینه در تمام نواحی خانه برای تزئین استفاده می‌شود. در طراحی نوین و به روز برای زیبا سازی منزل از آینه در سقف استفاده می‌شود.

با استفاده از آینه کاری در سقف می‌توانید سقف تکراری منزل خود را به یک سقف زیبا و فوق العاده تبدیل کنید. استفاده از آینه در سقف با توجه به سلیقه شما اجرا می‌شود و در این نوع سقف می‌توانید تکه‌ی خاصی از سقف یا کل سقف را آینه کاری نمایید.

طراحی سقف کاذب با آینه کاری

دکوراسیون سقف کاذب با آینه کاری

سقف کاذب با اختلاف سطح

یکی دیگر از راه ها برای تفکیک فضا، استفاده از این نوع سقف می‌باشد. این سقف یکی از شیک ترین سقف‌های طراحی شده می‌باشد که می‌توان در کنار اختلافات سقف از نور پردازی نیز استفاده کرد تا جلوه خاصی به سقف خانه داد.

طراحی سقف کاذب با اختلاف سطح

دکوراسیون سقف کاذب با اختلاف سطح

سقف کاذب با شبکه بندی

یکی از روش ها برای دکوراسیون سقف کناف ، شبکه بندی می‌باشد. با استفاده از سقف کناف می‌توانید سقف خود را به شبکه بندی‌های زیبایی دسته بندی کنید، در این شبکه بندی‌ها می‌توان از نورهای مخفی و یا حتی لوسترها استفاده کرد. اکثرا شبکه بندی سقف‌ها به شکل مربع‌های بزرگ می‌باشند و در خانه‌هایی که از سقف بلند برخوردار اند از این نوع سقف استفاده می‌شود.

طراحی سقف کاذب با شبکه بندی

دکوراسیون سقف کاذب با شبکه بندی

سقف کاذب با استفاده از متریال

برای کف سازی و مشخص کردن محدوده های منزل از متریال استفاده می‌شود، برای طراحی دکوراسیون سقف می‌توانید از دو متریال بدون هیچ دردسری در سقف خود استفاده نمایید. برای طراحی کردن این نوع سقف می‌توانید از یک متریال متفاوت در سقف استفاده کنید و از زیبایی ان لذت ببرید. معمولا از این نوع سقف در رستوران‌ها، کافه‌ها و … استفاده می‌شود.

طراحی سقف کاذب با استفاده از متریال

دکوراسیون سقف کاذب با استفاده از متریال

سقف کاذب با گچبری

اگر به یاد داشته باشید در قدیم از گچ بری در سقف‌ها استفاده می‌شد و هنوز که هنوزه از این نوع طراحی در سقف ‌های به صورت مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود. می‌توان از گچبری در تمام سقف‌های بلند یا کوتاه استفاده کرد و در کنار سادگی، زیبایی و جلوه بسیار زیادی به سقف خود داد.

طراحی سقف کاذب با گچبری

دکوراسیون سقف کاذب با گچبری

سقف کاذب با نورپردازی

استفاده از نورپردازی در سقف می‌تواند به تنهایی زیبایی چشمگیری به دکوراسیون سقف شما بدهد و استفاده از روش‌های دیگر در این نوع طراحی نیز می‌تواند سقف خاص تری را برای شما ایجاد کند. استفاده از نورهای مختلف در سقف کاذب در میان مخاطبین از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

طراحی سقف کاذب با نورپردازی

دکوراسیون سقف کاذب با نورپردازی

سقف کاذب با رنگ آمیزی

یکی از راحت ترین روش‌ها برای اینکه سقف خود را از حالت یکنواختی در بیاوردید رنگ آمیزی آن است. رنگ امیزی سقف یکی از راحت ترین، ساده ترین و کم هزینه ترین روش‌ها برای تغییر دکوراسیون در سقف می‌باشد.

با انتخاب یک رنگ مناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود می‌توانید سقف ساده و زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید و باید دقت داشته باشدی این کار به تخصص خاصی نیاز ندارد و انجام دادن ان بسیار راحت می‌باشد.

طراحی سقف کاذب با رنگ امیزی

دکوراسیون سقف کاذب با رنگ آمیزی

سقف کاذب با نقاشی و پتینه کاری

استفاده از نقاشی و پتینه کاری در سقف زیاد رایج نیست ولی بهتر است بدانید که اگر این کار به خوبی انجام شود، می‌توانید از فضای منحصربه فرد و زیبایی برخوردار شوید. این هنر دارای زیبایی چشم نواز و خاصی می‌باشد که بسیار کم می‌توان این هنر را در مکانی یافت کرد.

طراحی سقف کاذب با نقاشی و پتینه کاری

دکوراسیون سقف کاذب با نقاشی و پتینه کاری

سوالات متداول ۱۲ ایده برای دکوراسیون سقف کاذب

۱برای دکوراسیون سقف کاذب از چه ایده هایی می توان استفاده کرد؟
استفاده از شبکه بندی در سقف کاذب، نصب صفحه، نورپردازی در سقف، ایجاد برآمدگی یا فرو رفتگی، گچبری، رنگ آمیزی سقف، استفاده از متریال، ایجاد اختلاف در سقف، آینه کاری و … از ایده‌هایی هستند که در سقف کاذب می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
۲مزایای تغییر دکوراسیون در سقف چیست؟
با تغییر دادن دکوراسیون در سقف خود می‌توانید چشم انداز زیبایی را در خانه خود ایجاد کنید و تنوعی برای خود و افراد خانواده به ارمغان بیاوردید.
۳برای ایجاد برامدگی یا فرورفتگی در سقف از چه نوع سقفی می‌توان استفاده کرد؟
برای ایجاذد برآمدگی یا فرو رفتگی در سقف می‌توانید از سقف کناف یا سقف رابیتس استفاده نمایید و نمای بسیار زیبا و جذابی را برای خانه خود ایجاد نمایید.
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

کناف

سقف کاذب