شیوه های نصب کناف در ساختمان

نصب کناف در ساختمان

شیوه های نصب کناف در ساختمان

 سقف کناف

نمونه هایی از طراحی و دکوراسیون سقف وجود دارد که شیوه ساخت آن ها خشک می باشد و به کارگیری از آن ها این روزها در دنیای معماری در حال پیشرفت می باشد و طرفداران بسیاری را دارد. فالب هایی روکش دار و گچی که از مصالح کلیدی در نصب و اجرای کناف می باشند.

سقف کناف یکی از نمونه های صفحه های روکش دار گچی می باشد که این روزها در صنعت ساخت و ساز به شدت مورد استفاده قرار می گیرد

سقف ها و دیوارهای جداکننده سقف کناف از قطعه های فلزی یک سانی تشکیل شده اند که با صفحات روکش دار سیمانی یا به سطح آنها متصل می شوند. برای اجرای چنین سقف هایی در طراحی ساختمان خود باید فاصله بین صفحات را حتما در نظر داشته باشید.

در عصر حاضر در بازسازی ساختمان ها  اکثرا از تیرچه بلوک استفاده می شود و برای پایین آوردن هزینه گچ کاری سقف بسیاری از افراد استفاده از ارزانترین سقف های کناف را انتخاب می کنند.

قصد داریم در این مقاله به شیوه های نصب کناف در ساختمان اشاره ای داشته باشیم.

شیوه های نصب کناف در ساختمان

کناف سقف ساختمان مسکونی

پرکاربردترین سقف کناف

برای اینکه با شیوه های نصب کناف در ساختمان بیشتر و بهتر آشنا شوید در ابتدای کار بد نیست که از لیستی از پرکاردترین سقف های کناف نیز در اختیار داشته باشید.

  • سقف کاذب کناف از جنس ورق گالوانیزه
  • سقف کاذب کناف از جنس رابیتس و اندود
  • سقف های کاذب کناف لمبه آلومنیوم
  • سقف های کاذب کناف آکوستیک
  • سقف های کاذب سازه های پیش ساخته گچی
  • سقف های کناف پیش ساخته طلق و پلکسی
  • سقف های ورق های آزبست و سیمان صاف
  • سقف های کناف از نوع پلی کربنات و ایرانیت

شیوه های نصب کناف در ساختمان

همانطور که می دانید نصب و اجرای سقف کناف در مقایسه با دیوارهای سنتی چندین برابر از وزن کمتری برخوردار می باشند که همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افرادی که در زمینه طراحی و معماری ساختمان فعالیت دارند این روزها از سقف های کناف بیشتر برای طراحی سقف ساختمان استفاده می کنند.

در مواقعی که ساختمان دچار سانحه و یا تخریب می شود به خاطر وزن بسیار پایینی که سیستم سقف کناف دارد خطرهای جانی کمتری ممکن است برای ساکنین آن ساختمان به وجود دارد. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که شیوه های نصب کناف در ساختمان باید در ساختمان به درستی صورت گیرد تا هم بتواند به زیبای ساختمان جلوه و شکوه خاصی دهد و هم اینکه برای افراد مشکلاتی را به وجود نیاورد.

برای اینکه شیوه های نصب کناف در ساختمان را به درستی انجام دهید باید بدانید که در ابتدای کار می بایست دور تا دور دیوار فضای مورد نظر را اندازه گیری دقیق کنید و سپس نبشی ها را بر وری دیوار فضای مورد نظر نصب نمایید. در قدم بعدی جهت نصب سقف کناف باید تایل ها را به اندازه مورد نظری که می خواهید برش داده و به طور نر و ماده روی هم جفت کنید این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که حتما لایه های بعدی را در زیر لایه های اولیه باید قرار دهید.

شیوه های نصب کناف در ساختمان

اجرای سقف کناف

انواع سقف کاذب کناف

سقف های کاذب کناف با توجه به نوع کاربردی که دارند و با توجه به شرایط موجود نصب می شوند در شرایط عمومی بیشتر از صفحه های گچی و ساده استفاده می شود که بیشتر در بخش هایی از ساختمان که رطوبت بالایی دارند همچون آشپزخانه  و سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرند و دلیل آن هم مقاومت آن ها در برابر رطوبت می باشد.

دسته دیگر از سقف های کناف آن هایی هستند که  زمانیکه نیاز به محافظت در مقابل حریق و آتش سوزی دارید می توانید از آن ها استفاده کنید صفحه هایی که از الیاف شیشه ای تشکیل شده اند و تا ۳ ساعت در مقابل آتش سوزی می توانند دوام بیاورند

دسته سوم آن هایی هستند که در برابر رطوبت و آتش سوزی همزمان مقاوم می باشند و بیشتر از آن ها درنقاطی مانند چاه های تاسیساتی استفاده می شود

بد نیست که این موضوع را هم بدانید که در سیستم سقف کاذب کناف، برای دیوارهای بیرونی و یا دیوارهایی که دائما در تماس با آب هستند از صفحات مسطح سیمانی استفاده می شود.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =

کناف

سقف کاذب