آسمان مجازي چيست؟

آسمان مجازي

سقف کاذب

با توجه به زندگی امروز که مواجه با شلوغی های زیاد و درگیری های مختلف برای همه ما را به وجود می آورد، ایجاد یک محیط آرام که آرامشی روحی و روانی را برایمان صورت دهد، لازم است. فکر اینکه بعد از هرج و مرج های فضای بیرون قرار است وارد یک محیط آرام و مطلوب شده و خستگی را از بدن خارج کنید هم زیباست. ایجاد یک دکوراسیون زیبا و آرامش بخش در خانه یکی از راه های ایجاد یک فضای مفرح و آرامش بخش است. سقف کاذب از ایده های خوبی برای مطلوب تر کردن فضای خانه است که یکی از انواع آن سقف کاذب آسمان مجازی و سقف کناف است.

تصویری از تايل آسمان مجازي

آسمان مجازي

آسمان مجازی چیست؟

از مدرن ترین انواع سقف کاذب سقف کاذب آسمان مجازی است. با قرار گرفتن تایتل های این سقف می توان طرح های مدرن و شگفت انگیزی را اجرا نمود. در این مقاله درباره سقف کاذب آسمان مجازی می خوانیم.

انواع قسمت های سقف کاذب آسمان مجازی

سقف کاذب آسمان مجازی از صفحات پلکسی گلاس تشکیل شده است که با یک تکنولوژی خاص به صورت تایل هایی به نام آسمان مجازی تولید شده و برای استفاده در ایجاد طرح های جالب و شگفت انگیزی مورد استفاده قرار می گیرد. این سقف شیوه جدیدی را در نورپردازی را دارد. در کل دارای سه قسمت کلی است.

  1. سازه نورپردازی
  2. سازه سقف کاذب
  3. تایل های آسمان مجازی

سازه نورپردازی

یکی از عواملی که این نوع سقف را طبیعی جلوه می دهد، ایجاد یک نورپردازی مناسب و اصولی است. سازه نورپردازی اولین بخش در آسمان مجازی است که به سازه اصلی متصل می شود.

برای ایجاد نوری مطلوب سه المان مورد استفاده قرار می گیرد.

  • نورپردازی با استفاده از لامپ های FPL
  • نورپردازی با استفاده از لامپ هایT4 و  T5
  • نورپردازی با استفاده از LED

سازه سقف کاذب

این قسمت دوم در آسمان مجازی است. این قسمت بعد از سازه نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای این قسمت بر حسب نوع نورپردازی است. با توجه به بودجه و سلیقه مشتری می تواند دارای تنوع زیادی باشد. اجرای این قسمت به این صورت است که محیط مورد نظر با انواعی از سقف کاذب موجود دکور می شود و در فضایی که قرار است آسمان مجازی در آن اجرا شود، با ابعادی که قابل اجرا است، انجام می شود.

تایل آسمان مجازی

اختلاف این سقف با دیگر سقف های مجازی در تایل های آن است که از مزیت هاای این نوع سقف هم نام برده می شود. روی تایل های آن تصاویری زیبا و با کیفیت اجرا می شود. مانند ابر، درخت و یا رندگان که همه در حجم و اندازه ای قابل انتخاب با سلیقه مشتری ایجاد می شود.

بعد از اینکه طرح مورد نظر انتخاب شود، طرح روی تایل چاپ می شود و به صورت پازل جاگذاری می شود. این عمل در سازه سقف کاذب و در مرحله دوم اجرا می شود.

عکس و تصویری از سقف آسمان مجازي در اتاق خواب

آسمان مجازي در اتاق خواب

کاربرد سقف آسمان مجازی یا کشسان

این نوع سقف هم به عنوان سقف کاذب و هم به عنوان دیوارپوش استفاده دارد. به این نوع سقف سقف مجازی سه بعدی هم می توان گفت . این سقف حاصل ایده پردازی طراحان ساختمانی است که مخاطبان بسیاری را در حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون به خود جلب کرده است.

از این سقف می توان در دکوراسیون داخلی و سقف آشپزخانه و پذیرایی و اتاق خواب و سرویس حمام و دستشویی استفاده می شود.

برای استفاده از این نوع سقف ها، محدودیت مکانی نداریم و حتی در ادارات هم می توان از آن استفاده کرد.  در سالن های همایش هم از این نوع سقف ها استفاده می شود.

استفاده از این نوع سقف ها در مراکز درمانی و بیمارستان ها مرسوم است و برای روحیه دادن به بیماران و کاهش استرس در بیماران از این نوع سقف ها استفاده می شود.

استفاده از سقف آسمان مجازی در راهروها می تواند حس خوب قدم زدن در طبیعت را برای ما القاء کند.

در مراکز خرید و پاساژها هم زیبایی خاصی به فضا می بخشد.

اجراي سقف آسمان مجازي در بيمارستان

سقف آسمان مجازي در بيمارستان

ویژگی های سقف آسمان مجازی

  • سبک است و دارای وزن کمی است. بار اضافی بر سقف هم وارد نمی کند.
  • قابل شستشو است و با مواد شستشو هم سازگاری دارد.
  • نصب بسیار سریعی را دارند.
  • در گرما و سرما هیچ تغییری در سایز ایجاد نمی شود.

مزایای سقف کشسان

  • به دلیل داشتن خاصیت کشسانی از مقاومت بالایی برخوردار است و دارای مقاومت است.
  • دارای قابلیت ارتجاعی است و دارای مقاومت زیادی در مقابل پارگی و آسیب دیدگی است.
  • می توان در این نوع سقف ها نورپردازی های زیبایی را به وجود آورد.
  • هیچ گونه محدودیتی در ایجاد طرح و رنگ برای این نوع سقف ها وجود ندارد.
  • سیستم سقف آسمان مجازی یا کشسان به گونه ای است که پس از سرد شدن هم تغییر سایز نمی دهد.
  • این نوع سقف ها با فریم های متنوعی از قبیل سه بعدی، بیضی، مستطیل و منحنی ساخته می شوند که مورد استفاده قرار می گیرند.
قیمت سقف آسمان مجازی

قیمت سقف آسمان مجازی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از این میان می توان به ابعاد سقف، دستمزد اجرا و جنس قالب و طلق بستگی دارد. کیفیت و نوع چاپ هم در این نوع سقف ها تاثیرگذار در قیمت هستند. از عوامل مهم در تعیین قیمت می توان موارد زیر را نام برد:

  1. متراژی که قرار است سقف اجرا و طراحی شود.
  2. مواد اولیه و تعداد بست هایی که مورد نیاز است.
  3. بر حسب تعداد و ضخامت تایل ها هم قیمت تغییر می کند.
سخن پایانی

در پایان متذکر می شویم که استفاده از سقف کاذب آسمان مجازی یا همان سقف کاذب باعث ایجاد یک محیط لوکس و زیبا می شود که در بسیاری از جاها کاربرد دارد و محدودیت اجرایی خاصی ندارد.

سوالات متداول سقف آسمان مجازی

1سرعت نصب در سقف آسمان مجازی چگونه است؟

نصب این گونه سقف ها با سرعت بسیاری انجام می شود و تولید هیچ گرد و غباری هم صورت نمی گیرد.

2کاربرد سقف آسمان مجازی در چه مکان هایی است؟
استفاده از این نوع سقف هیچ محدویت مکانی را ندارد.  از این سقف می توان در دکوراسیون داخلی و سقف آشپزخانه و پذیرایی و اتاق خواب و سرویس حمام و دستشویی استفاده می شود. برای استفاده از این نوع سقف ها، محدودیت مکانی نداریم و حتی در ادارات هم می توان از آن استفاده کرد. در سالن های همایش هم از این نوع سقف ها استفاده می شود. در بیمارستان ها، مراکز درمانی و پاساژ ها هم از این نوع سقف استفاده می شود.
3چند نوع سقف کشسان وجود دارد؟
از انواع سقف کشسان می توانیم به سقف کشسان مات، براق، نورگذر و ساتن اشاره داشته باشیم. سقف نوع ساتن از دیگر انواع دارای کاربرد بیشتری در اجرای سقف آسمان مجازی است.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

کناف

سقف کاذب