اجرای دیوارپوش کناف

تزئین و دکوراسیون دیوار

در دنیای مدرن امروزی دیگر از روش های قدیمی برای تزئین و دکوراسیون دیوار خانه ها استفاده نمی شود و روش های جدیدی برای معماری داخلی وتزئین دیوارها وسقف ها انجام می  شود. دیوارپوش کناف از روش های نوین درمعماری و دکوراسیون داخلی است که در این مقاله به آشنایی درباره آن می پردازیم.

دیوارپوش کناف

دیوار کناف

دیوارپوش چیست؟

ممکن است که کلمه دیوارپوش تا به حال به گوشتان نخورده باشد ولی با رنگ و کاغذ دیواری آشنایی دارید و همه ما آن ها را می شناسیم و جزو دیوارپوش‌ها به حساب می‌آیند. ولی دنیای تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است و امکانات بیشتری در اختیار ما گذاشته است. در همین میان مجموعه‌ ابزارهای طراحی، که بتوان آن‌ها را در مجموعه دیوارپوش‌ها قرار داد، به طرز چشمگیری گسترش پیدا کرده است.

انواعی از دیوارپوش ها وجود دارند که دیوارپوش کناف هم یکی از آن هاست که در ادامه درباره ویژگی های این دیوارپوش و مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

دیوارپوش کناف

یکی از راه ها برای ایجاد فضای داخلی مدرن و جذاب و در عین حال مقرون به صرفه و استاندارد، دیوار پوش کناف است. نوع اجرا نیز نوع خشک است که با نام کاذب شناخته شده است. این نوع دیوارپوش به دلیل سهولت نصب و جذابیت ظاهری طرفدار زیادی نسبت به دیگر انواع دارد.

در واقع انواع دیوارپوش کناف یک نوع جدا کننده هستند که با نام درای وال نیاز شناخته می شوند. این پوشش ها برای نوع غیر باربری که نقش تقسیم فضاهای داخلی یک ساختمان را دارند استفاده شده و دارای قاب سبک هستند. در این نوع دیوارپوش ها یک یا چند لایه صفحات روکش دار گچی رویشان پیچ شده است. دیوارپوش کناف پوششی است که دارای ویژگی مثبت و مزایای زیادی است که در ادامه این مطلب به آن ها می پردازیم.

کناف یکی از مصالح ساختمانی مدرن هستند که در طراحی معماری داخلی بسیار استفاده می‌شوند. این صفحات روکش‌دار گچی یا را می‌توان در دیوارها و سقف‌های کاذب برای دکوراسیون استفاده کرد و طرح‌ و مدل‌های مختلف به وجود آورد.

دیوار کاذب کناف

دیوار کناف

اجرای دیوارپوش کناف

از لحاظ طرح معماری و قابلیتهای ساختاری هیچگونه محدودیتی در انتخاب این سیستم ها وجود ندارد. این محصولات مدل های مختلفی از جمله جداکننده ساده، با مقاومت بالای مکانیکی، همچنین با عملکرد صوتی و تاسیساتی دارد.

در اجرای دیوارپوش کناف ابتدا باید رانر های فولادی سبکی را با ضخامت ۷ یا ۱۰ سانتی متری به زمین و سقف روبروی آن به وسیله پیچ محکم کنیم و سپس باید استاد های فولادی سبک را بین رانرهای فولادی پیچ  کنیم ودر مرحله بعدی یک طرف از دیوار را با پنل های گچی که دارای ضخامت بالایی هستند را به استاد ها پیچ کنیم. این نکته مهم است که اگر بخواهید دیوار عایق صوت، گرما و غیره باشد بهتر است که بین دو طرف دیوار استفاده شود و در نهایت باید طرف دیگر دیوار را به وسیله پنل تکمیل کرده تا دیوار کناف به درستی به پایان مرحله اجرا برسد.

مزایای دیوارپوش کناف

نصب دیوارپوش کناف علاوه بر ایجاد یک ظاهر زیبا و دکوراتیو می تواند مزیت های کاربردی دیگری هم دارا است. از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • اجرای سریع و آسان
  • عبور آسان تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و الکتریکی
  • انعطاف طراحی معماری بالا
  • عایق حرارتی و صوتی
  • مقاوم در برابر حریق و رطوبت
  • تمیزی محیط و جلوگیری از کثیف کاری
  • مقاوم در برابر زلزله
  • هزینه بسیار کمتر نسبت به دیوار معمولی
  • مقاومت بسیار بهتر نسبت به دیوار معمولی
  • طرح های مختلف برای اجرا
نکات مهم برای اجرای دیوارپوش کناف
  • باید حتما قبل از اجرای محل مورد نظر را از هر گونه لک، چربی و آلودگی پاکسازی کرد.
  • انتخاب یک طرح مناسب با معماری ساختمان
  • اجرای دیوارپوش کناف و تاسیسات داخل
  • مشاوره با طراح داخلی و فرد متخصص در اجرای دیوارپوش کناف
  • در نظر گرفتن نوع کاربرد دیوارپوش کناف

سرعت اجرا و اجرای آسان دیوارپوش کناف

این دیوارها پیش ساخته هستند و از این جهت سرعت اجرای دیوارپوش کناف در زمان کوتاهی انجام می گیرد و به مرحله تحویل می رسد. علاوه بر اینکه اجرا در این نوع دیوارها سرعت بالایی را دارد، ساختار بدون هیچ گونه خرابی و آلودگی صوتی و فیزیکی قابلیت نصب و استفاده را دارند .

اجرای آسان نیز مزیت دیگری برای این تایل های کاذب می باشد. سرعت و راحتی اجرای این سازه ها به حدی است که حتی افراد می توانند به تنهایی آن را خریداری کرده و دستور العمل آن را مطالعه و سپس نصب آن اقدام کنند .

تصویر از اجرای دیوارپوش کناف

اجرای دیوارپوش کناف

سخن آخر

دیوارپوش کناف یک نوع جدا کننده هستند که با نام درای وال نیاز شناخته می شوند. این پوشش ها برای نوع غیر باربری که نقش تقسیم فضاهای داخلی یک ساختمان را دارند استفاده شده ودارای قاب سبک هستند. در این نوع دیوارپوش ها یک یا چند لایه صفحات روکش دار گچی رویشان پیچ شده است. دیوارپوش کناف پوششی است که دارای ویژگی مثبت و مزایای زیادی است که در ادامه این مطلب به آن ها پرداختیم.

سوالات متداول دیوارپوش کناف

1سرعت اجرا در دیوارپوش کناف چگونه است؟

این دیوارها پیش ساخته هستند و از این جهت سرعت اجرای دیوارپوش کناف در زمان کوتاهی انجام می گیرد و به مرحله تحویل می رسد. علاوه بر اینکه اجرا در این نوع دیوارها سرعت بالایی را دارد، ساختار بدون هیچ گونه خرابی و آلودگی صوتی و فیزیکی قابلیت نصب و استفاده را دارند.

2دیوارپوش کناف چیست؟
در دنیای مدرن امروزی دیگر از روش های قدیمی برای تزئین و دکوراسیون سقف خانه ها استفاده نمی شود و روش های جدیدی برای معماری داخلی و تزئین دیوارها وسقف ها انجام می  شود.
3ساخت دیوارپوش کناف برای کجا است؟
نوآوری و ساخت اولیه کناف سقف یا دیوارپوش کناف برای کشور آلمان است و با تکنولوژی آلمان بهترین اجرا ایجاد می شود. بهترین نوع و جنس کناف، نوع آلمانی آن است.
چه امتیازی می دهید

4 دیدگاه ها

  1. محمدرضا گفت:

    مقاومت دیوارپوش کناف تا چه حد است؟

    • دارای مقاومت بالایی در برابر زلزله هستند. سقف کاذب کناف با کار اصولی و اجرا مطابق ضوابط شرکت رویا هوس بسیار محکم و مقاوم خواهد بود.

  2. حميد گفت:

    علت اجراي سريع ديوار كناف چيست؟

    • این دیوارها پیش ساخته هستند و از این جهت سرعت اجرای دیوارپوش کناف در زمان کوتاهی انجام می گیرد و به مرحله تحویل می رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

کناف

سقف کاذب