ترک خوردن کناف

علت ترک خوردن کناف

علت ترک خوردن کناف

چند سالی است که نسل جدیدی از گچ به شکل صفحات روکش دار به اسم کناف با مزیت های بیشتری نسبت به گچ در طراحی داخلی ساختمان برای پوشش سقف و دیوار به کار برده می شود، ولی در کنار تمامی مزیت های کناف امکان ترک برداشتن آن وجود دارد.

بی کیفیتی مصالح استفاده شده در دیوار و سقف یکی از عمده ترین علت ترک خوردن کناف است.

معمولا اگر افراد مهارت کافی در نصب کناف نداشته باشند و از کیفیت مصالح ساخت آن بی اطلاع باشند، با مشکلاتی از قبیل ترک خوردن کناف مواجه خواهند شد.

حال اگر می خواهید دچار چنین مشکلاتی نشوید حتما از فردی که تسلط و مهارت کافی در نصب و اجرای کناف دارد کمک بگیرید.

از دیگر عوامل علت ترک خوردن کناف، نوع اجرای آن است مثلا اگر در نصب کناف فاصله مناسب آویزها هنگام اجرا کناف رعایت نشود کناف ترک خواهد خورد.

استفاده نکردن از درزگیر، از دیگر عواملی است که در اثر سهل انگاری هنگام بتونه کاری موجب ایجاد شکاف و ترک در کناف می شود.

به کار بردن درزگیر برای بتونه کاری شبیه به استفاده از کاه پرای کاهگل است که از ایجاد درز و ترک جلوگیری می کند.

اگر دقت کافی داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که محل برخورد دو پنل کناف موجب بر هم کنش‌های کوچک شده و به همین خاطر در موارد مشترک کناف باید از نوار درزگیر استفاده شود.

هنگامی که می خواهید با استفاده از کناف باکس نور مخفی ایجاد کنید باید حتما از سازه F در بین پنل های کناف استفاده شود چرا که در غیر این صورت متوجه ایجاد ترک کناف خواهید شد.

یکی دیگر از علت ترک خوردن کناف می تواند لرزش ساختمان باشد.

در حال کلی لرزش ساختمان ضربه های فراوانی را به اتصالات بین پنل ها وارد می کند چرا که این مشکل طبیعی بوده و مقصر را نمی توان نصاب کناف دانست بلکه علت لرزش می تواند از اصابت پتك در اجراي سراميك كاري در طبقات فوقانی، در آپارتمان ها و يا ساختمان هايي كه در مسير عبور و مرور وسائل نقليه قرار دارند، باشد و موجب ایجاد ترک شود.

اگر قبل از اجراي نقاشي ساختمان در بين درز هاي كناف اجرا شده ترك مشاهده کردید مجدداً درز ترك خورده را باز کرده و با بتونه درزگيري پر كنيد، نوار تيپ را گذاشته و دوباره بتونه كاري را به اتمام برسانيد. همچنین ساختن بتونه درزگيري هم مهارت کافی و قابل توجه ای را نیاز دارد.

ترک در کناف

تعمیر کناف

مزیت های کناف

کناف نسبت به گچ مزایای بیشتر دارد که عبارتند از:

  • پنل‌ های کناف از پیش ساخته و بسیار سریع‌تر از گچ قابل اجرا هستند.
  • پنل ‌های کناف دار ضخامت ‌های متنوعی می باشند که با توجه به کاربرد در محیط های معمولی، رطوبتی، حرارتی، نما، طراحی داخلی و … عرضه می ‌شوند.
  • تنوع بسیار زیاد کناف در طرح و رنگ مورد استقبال فراوان طراحان داخلی قرار گرفت.
  • مهم ترین مزیت کناف، نیاز به مراقبت کمتر آن نسبت به گچ است.

ترک خوردن کناف

کناف با وجود آن که به عنوان یکی از بروزترین و پر کاربردترین مصالح خشک در ساختمان محسوب می شود و عرضه آن طبق استاندارد های روز است ، اما چرا باید با این کیفیت و مزایا ترک بردارد؟ که در ادامه به پاسخ این سوال پرداخته ایم.

طول عمر و مقاومت کناف چقدر است؟

سقف کاذب کناف یکی از انواع مختلف سقف های کاذبی است که مقاومت کناف در مقابل تغییرات ایجاد شده طی گذشت زمان یکی از مزیت های مهم استفاده از کناف است.

همچنین یکپارچه بودن، سرعت اجرای بالا و به صرفه بودن از دیگر مزیت های کناف است.

مقاومت سقف کناف

مقاومت کناف

عمر سقف کاذب به چه عواملی بستگی دارد؟

۱- مقاومت کناف در برابر آسیب های طبیعی مانند زلزله

با توجه به سطح دوم بودن سازه های کناف (اتصال سازه های کناف به سازه اصلی ساختمان) سقف کاذب کناف در صورت استفاده از متریال و روش نصب استاندار در برابر آسیب های طبیعی از جمله زلزله مقاومت بالایی دارد.

ویژگی های خاصی مانند سبک بودن و عدم استفاده از فرایند جوش کاری به صورت دستی و سنتی در زیر سازی، سقف کاذب کناف را از سقف های دیگر متمایز نموده و در برابر زلزله مقاوم ساخته است.

۲- مقاومت کناف در برابر ترک و پوسته شدن رنگ سطحی

کناف در واقع همان گچ است که سطح آن با مقوا پوشانده شده و مقاومت پوسته شدن رنگ را در صورت استفاده از پوشش رنگ مناسب بهتر از یک سطح گچی معمولی می سازد.

۳- مقاومت کناف در برابر فرم دهی و تغییر شکل

۴- مقاومت در برابر رطوبت و آتش سوزی

کناف دارای پانل های زد رطوبت، زد حریق یا هر دو می باشد.

ترک در کاذب

سقف کاذب

برای جلوگیری از ترک خوردن کناف چه باید کرد؟

حال که با عوامل تاثیرگذار بر روی ترک خوردن کناف آشنا گردیده اید و حتما تا به این جا متوجه کمک گرفتن از یک فرد متخصص و استادکار با تجربه در زمینه نصب و اجرای کناف به جهت عدم بروز چنین مشکلاتی (از جمله ترک خوردن کناف) شده اید ، پس به شما توصیه می کنیم که حتما از یک فرد ماهر و کار بلد در این زمینه کمک بگیرید.

چرا که اگر فردی با تجربه و استاد کار ماهری که کار خود با نهایت دقت و بر اساس دستورالعمل های لازم در کناف کاری انجام می دهد، اجرا کناف ساختمان شما را بر عهده بگیرد، دیگر جای هیچ نگرانی برای مشاهده ترک ‌های ریز و درشت بر روی کناف نخواهید بود و کار شما به بهترین نحوه ممکن انجام خواهد شد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

کناف

سقف کاذب