کناف سقف تزیینی

سقف کناف اتاق کودک

کناف در واقع نام خانوادگی مخترع و تولید کننده این سبک از مصالح ساختمانی است. که امروزه کناف به صفحات روکش دار آماده ای گفته میشود که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد.

صفحات گالوونیزه کناف

صفحات کناف

ساختار کناف

ساختار کناف به گونه ای است که دارای هسته گچی بوده، سطح و صفحات آن با کاغذ مستحکم مخصوص پوشیده شده. با توجه به محل استفاده صفحات کناف دارای ضخامت متفاوت در بازار میباشند. این صفحات روکش دار در چهار نوع وجود دارد:

  • معمولی
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر آتش سوزی و حریق
  • مقاوم در برابر رطوبت و حریق

جالب است بدانید صفحات مقاوم در برابر حریق به گونه ای عمل میکنند که حتی اگر در یک طرف دیوار آتش سوزی اتفاق بیافتد دمای طرف دیگر از حد مجاز تجاوز نمیکند و این دیوار همانند یک عایق عمل میکند.

کناف سقف مرغوب

آماده سازی کناف سقف

کناف سقف

کناف سقفی از اتصال صفحات گچی یا غیر گچی به سقف ایجاد میشوند. سقف های کناف نوعی سقف کاذب میباشند که میتواند متحرک یا ثابت باشد. ساختار کناف سقفی بسیار انعطاف پذیر است و میتوان به آنها با توجه به طرح دلخواه انحنا و قوس های زیبایی داد.

معمولا طراحان دکوراسیون داخلی به ۲ علت از کناف برای سقف استفاده میکنند. دلیل اول برای پوشاندن آسان تاسیسات ساختمانی است. و دلیل دوم به علت ایجاد فضایی مدرن، نورپردازی و زیباسازی فضای داخلی ساختمان است.

چرا از کناف استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم از مزایای کناف بگوییم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مقاوم در برابر زلزه
  • اجرای کناف در مقایسه با مصالح قدیمی با سرعت بالاتری انجام میشود
  • نصب و اجرای کناف راحت تر است
  • بصورت عایق حرارتی، صدا و حریق عمل میکند
  • امکان اجرای دکوراسیون مدرن با توجه به سلیقه مشتری
  • کاهش تعداد کارگران مورد نیاز برای انجام کار
  • کناف ها به راحتی رنگ میپذیرند

معایب استفاده از کناف

به دلیل رواج استفاده از کناف، متاسفانه بعضی شرکت ها کناف های غیراستاندارد و تقلبی به مشتریان خود ارائه میکنند. اجرای کناف های تقلبی و غیراصولی میتواند باعث سقوط سقف شود. یا در بعضی موارد دیگر باعث ترک خوردن و شکم دادن سقف شود.

کناف سقف اتاق کودک

کناف اتاق کودک

کناف سقف مناسب اتاق کودک

با توج به پیشرفت صنعت معماری، طراحی ودکوراسیون داخلی امروزه طرفداران سقف های کناف یا کاذب رو به افزایش است. در این میان کناف سقفی اتاق خواب بخصوص کناف اتاق کودک طرفداران ویژه ای دارد. چراکه کناف سقف میتواند کمک شایانی به زیبا نشان دادن اتاق کودک دلبند شما کند. از آنجایی که صفحات کناف قابل انعطاف است شما میتوانید با توجه به سایر لوازم کودک مثل تخت، کمد و دراور طرحی مناسب برای سقف در نظر بگیرید. در مطالب بالا گفتیم یکی از مزیت های استفاده از کناف رنگ پذیری آسان آن است. به همین علت شما میتوانید بدون نگرانی در مورد رنگ پذیری، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و خیالتان راحت باشد که اجرا کننده کناف دقیقا همان رنگ را به شما تحویل میدهد.

همچنین به علت اینکه صفحات کناف میتواند به عنوان عایق عمل کنند، استفاده از کناف در اناق خواب کودک باعث میشود وقتی کودک دلبند شما مشغول بازی است همسایگان شما از سر و صدای ایجاد شده گلایه نکنند.

توجه به این نکته ضروری است که معمولا اتاق خواب ها در محل هایی از خانه قرار میگیرند که نور کافی ندارند پس دلیل دیگر استفاده از کناف برای اتاق خواب کودک تامین نور مورد نیاز است. چرا که معمولا بچه ها بیشتر وقت خود را در اتاق خواب خود و مشغول بازی هستند. اگر نور مورد نیاز آنها تامین نشود به مرور زمان دچار اختلال بینایی میشوند.

با کمک کناف ما میتوانیم نور مورد نیاز را به طور کامل و در تمام جهات تامین کنیم. همچنین لامپ های بکار رفته در کناف ها قابلیت این را دارند که در شب بصورت شب خواب باشند. به این ترتیب در هنگام خواب شما حالت شب خواب لامپ ها را انتخاب میکنید.

کناف اتاق بچگانه

کناف بچگانه

کودک شما دیگر از تاریکی نمیترسد و اگر در طول شب بیدار شود محیط برایش روشن است و با نگاه به سقف شخصیت کارتونی مورد علاقه خود یا تعدادی ماه و ستاره روشن میبیند که باعث آرامشش میشود.

علت دیگر استفاده از کناف اتاق خواب کودک این است که به سرعت و در کوتاه ترین زمان قابل اجرا است و اگر شما تصمیم به تغییر دکوراسیون اتاق خواب کودکتان گرفتید نیاز نیست که زمان زیادی صرف کنید. کناف ا سازه هایی مقاوم در برابر زلزله هستند به همین علت شما با اجرای کنافی اصولی و مقاوم میتوانید محیطی امن برای کودک دلبندتان فراهم کنید تا در مواقع خطر بطور نسبی از در امان بود او اطمینان داشته باشید.

هزینه طراحی و اجرای سقف کناف

قیمت طراحی و اجرای سقف کناف تا حد زیادی به متراژ کار شما بستگی دارد که پیمانکار بعد از متر زدن فضای شما هزینه دقیق را به شما میدهد. اما باید توجه کنید هزینه طراحی و اجرای کناف با متراژ کار شما رابطه معکوس دارد. به این صورت که هرچقدر متراژ فضای شما بیشتر باشد قیمت واحد کمتر میشود و برعکس.

همچنین فاصله ایجاد شده توسط سقف کناف میتواند در قیمت تاثیر گذار باشد. هر چقدر فاصله ایجاد شده توسط کناف از سقف بیشتر باشد هزینه آن بیشتر خواهد بود.

طرح انتخابی شما برای اجرا نیز در هزینه نهایی شما تاثیر می گذارد. مسلم است که طرح های ساده تر قیمت کمتری دارند و طرح هایی که بیشتر انحنا و قوس دارند شما را متحمل هزینه های بیشتری میکنند.

عامل دیگر تاثیر گذار در قیمت ضخامت صفحات مورد استفاده دراجرای طرح و کار مورد نظر شما است. ضخامت صفحات مورد استفاده در سقف طبق آیین نامه باید ۱۲ میلی متر باشد.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

کناف اتاق خواب

 

طرح های جدید کناف اتاق خواب

 

سقف کناف اتاق کودک

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

کناف

سقف کاذب