کاربرد سقف کناف در ساختمان

سقف کناف

کاربرد سقف کناف در ساختمان

همانطور که در مقاله های قبلی رویاهوس مطالعه کرده اید می دانید که سقف کناف از اتصال پنل های گچی به سقف ساخته می شوند که این پنل ها سازه های یکپارچه ای از جنس گالوانیزه می باشند که توسط روکش های گچ و سیمان پوشیده شده اند.

سقف کناف نوعی سقف کاذب می باشد که به صورت ثابت و متحرک شاخته شده اند که مزیت های بسیاری را دارا می باشند.

سقف کناف در مقایسه با با سقف های کاذب از نظر وزنی سبک تر می باشند  و نمی توانند هیچ بار اضافه ای را به ساختمان وارد کنند. همچنین در حداقل زمان می توان آن ها را بر روی ساختمان نصب کرد.

از مزیت هایی دیگری که سقف کناف دارا می باشد این است که قابلیت برداشت و تعمیر دارد و در صورت نیاز می توان به تاسیسات پشت آن نیز دسترسی داشت.

کاربرد سقف کناف

کناف سقف

مزیت سقف کناف

امکان نصب چراغ های تزئینی روکار و توکار برای اینکه بتوانید زیبایی سقف را دو چندان کنید

سقف کناف نسبت به سقف های تزئینی دیگر مقرون به صرفه می باشد

کناف و سقف کناف را می توان به عنوان پوشش ضد حریق و ضد آب مورد استفاده قرار داد

پوشش عالی که سقف کناف دارد برای مخفی کردن تاسیساتی که در سقف تعیبه شده اند مناسب می باشد

کاربرد سقف کناف در ساختمان

پیش تر عنوان کردیم که کناف نوعی صفحه روکش دار گچی می باشد که چیزی نزدیک به ۸۰ سال است که در ساخت و سازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد سقف کناف در ساختمان این روزها طرفداران بسیاری دارد.

سقف به عنوان یکی از سطوح وسیع در ساختمان سازی می باشد که نقش موثری را در طراحی داخلی ساختمان دارد. سقف با طرح های مختلف و نورپردازی های متنوعی که دارد می تواند توجه هر فردی را به خود جلب نماید. طراحی سقف به عنوان سطح بالای چهار دیواری ساختمان می تواند یک اثر گذاری فوق العاده ای را در کلیت ساختمان داشته باشد و به زیبای ساختمان شما کمک بسیاری کند.

کاربرد سقف کناف در ساختمان یکی از روش های محبوب و پر طرفدار روش های اجرایی سقف کاذب و طراحی سقف های ساختمان می باشد

همینطور می دانید که از کناف در بخش های مختلف ساختمان در قالب سقف و دیوار استفاده می شود. در ادامه می خواهیم به انواع کاربردهای کناف در ساختمان نیز اشاره ای داشته باشیم.

کاربرد سقف کناف در ساختمان

دیوار پوش کناف دیوار

انواع کاربرد کناف در ساختمان

  • دیواره های جدا کننده کناف
  • دیوارهای پوششی کناف
  • دیوارهای پوششی کناف بدون سازه
  • دیوارهای پوششی کناف با سازه
  • سقف های کاذب کناف
  • سقف های کاذب کناف یکپارچه
  • سقف های کاذب کناف مشبک

خصوصیات کناف

از آنجایی که جنس کناف سبک می باشد در مواقعی که دچار حوادثی همچون زلزله می شوید ساختمان شما دارای ایمنی بیشتری خواهد بود و اگر دچار آتش سوزی شوید چیزی نزدیک به ۳ ساعت بعد از حادثه می تواند از خود مقاومت بالایی را نشان دهد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کناف بار مُرده ساختمان را نیز کاهش می دهد و از هزینه های مربوط به سازه و فوندانسیون هم کاسته می شود. از دیگر خصوصیت هایی که کناف ها دارا می باشند قابلیت رنگ آمیزی آن ها است که بلافاصله بعد از نصب می توانید این کار را انجام دهید

سقف کناف

ابعاد پنل کناف

سایز پنل های کناف

برای کاربرد سقف کناف در ساختمان باید بدانید که پنل های گچی در چه سایزهایی هستند و کدام سایز برای سقف ساختمان شما مناسب می باشد.

پنل های گچی که آنها را به نام کناف می شناسید دارای ابعاد ۱۲۰*۲۴۰ سانتی متر است که ضخامت آنها ۶، ۵/۹، ۵/۱۲، ۱۵ و ۱۸ میلی متر می باشد. نکته بسیار مهمی که در زمان تهیه کناف باید به آن دقت داشته باشید  این است که کناف تهیه شده از مخلوط گچ و هوا به شکل فشرده باشد زیرا که از این طریق به سبک تر و مستحکم تر شدن پنل ها کمک شود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

کناف

سقف کاذب