نور مخفی سقف کناف

نور مخفی کناف انبه ای

نور مخفی کناف انبه ای

نور مخفی کناف انبه ای شاخه ای از نورپردازی و یا به نوعی شیوه اجرایی در نورپردازی به حساب می آید.

که در آن منشا نور و یا لامپ نیز مشاهده نمی شود. ولی بازتاب نور آن بر روی سطح (دیوار و یا سقف) است.

معمولا اجرای نور مخفی کناف انبه ای را با استفاده از انواع لامپ های شلنگی و ریسه های ال ای دی (LED) و یا اس ام دی (SMD) انجام می دهند.

موارد استفاده از نور مخفی عموما درون سقف کاذب، گچ بری های داخل سقف و دیوار، کناف و سازه های سقفی و دیواری ساختمانی می باشد. همچنین از کاربرد های دیگر نور مخفی، اجرای سازه های دکوراتیو و همچنین ویترینی خواهد بود.

نور مخفی کناف انبه ای

نور مخفی سقف کناف

ریسه ال ای دی (LED)

در حقیقت ریسه LED نام بازاری و مرسوم این محصول نیز می باشد. این ریسه دارای خصوصیاتی می باشد که از مهمترین آن ها می توانیم به شفافیت نور و تنوع رنگ های آن ها نیز اشاره نماییم.

همچنین ریسه های LED که در اجرای نور مخفی استفاده می شوند، مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. ضد آب بوده و در متراژی تا صد متر نیز به فروش خواهند رسید.

این ریسه ها را در ابعاد متری می بایست مورد استفاده قرار داد، به همین جهت اگر حدود ۴٫۵ متر ریسه ال ای دی نیاز دارید، باید پنج متر از آن را خریداری نمایید و الباقی را با چسب برق بپوشانید.

کاربرد ریسه LED

پذیرایی: از ریسه های ال ای دی و یا اس ام دی که تراکم نوری پایین تری نیز دارند و همچنین از نظر قیمت مقرون به صرفه می باشند، به خوبی می توان در سالن پذیرایی استفاده نمود.

همچنین اگر از دستگاه تنظیم شدت نور در این ریسه ها استفاده می کنید، می توانید از نوع تراکم بالای آن نیز استفاده کنید تا در مراسم ها نیز بسیار جذاب جلوه نماید.

آشپزخانه: یکی از کاربردهای جذاب این ریسه ها استفاده در نور پردازی مخفی کناف آشپزخانه می باشد.

ریسه های ال ای دی در صورتی که به طرز درستی نصب شوند و نیز بدون دید باشند، جلوه بی نظیری در سطح سقف و یا دیوارهای آشپزخانه می توانند ایجاد کنند. استفاده از این لامپ ها در زیر کابینت ها نمای به خصوصی را به آشپزخانه خواهد داد.

ریسه اس ام دی (SMD)

ریسه اس ام دی را می توان در اندازه های مختلف مورد استفاده قرار داد. البته هر سه لامپ اس ام دی آن به یکدیگر متصل می شوند که بنابراین اگر قصد جدا نمودن آن ها را دارید، در کوچک ترین بخش می بایست هر ۳ تا ۳ تا آن را جدا کنید.

اجرای نور پردازی نور مخفی با استفاده از این نوع ریسه ها به خوبی انجام می گردد. زیرا که ریسه های SMD، قابلیت انعطاف پذیری بالایی را دارند و همچنین قدرت مانور بسیار زیادی در اجرای نور پردازی مخفی در سقف و گوشه ها می دهد. توان مصرفی این ریسه ها ۱۴ وات می باشد.

نور مخفی سقف کناف

نور مخفی سقف

سئوالات مربوط به نور مخفی کناف انبه ای

1 از نور مخفی کناف انبه ای برای چه مواردی استفاده می شود؟
معمولا از از نور مخفی کناف انبه ای درون سقف کاذب، گچ بری های داخل سقف و دیوار، کناف و سازه های سقفی و دیواری ساختمانی استفاده می شود. همچنین از کاربرد های دیگر نور مخفی، اجرای سازه های دکوراتیو و ویترینی نیز می باشد.

2 مزایای ریسه ال ای دی چیست؟
این ریسه ها مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. ضد آب می باشند و در متراژی تا ۱۰۰ متر نیز به فروش می رسند.
3مزایای ریسه اس ام دی چیست؟
ریسه های اس ام دی قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و همچنین قدرت مانور بسیار زیادی در اجرای نور پردازی مخفی در سقف و گوشه ها می دهد. توان مصرفی این ریسه ها ۱۴ وات است.

نور مخفی سقف

استفاده از نور مخفی کناف انبه ای در سقف جز پرکاربرد ترین مکان‌ های اجرای نورپردازی می باشد.

امروزه به دلیل گسترش استفاده از سقف ‌های کاذب مخصوصا سقف کناف، استفاده از نورپردازی با نور مخفی بسیار رواج یافته است.

طرح و مدل نور مخفی قابل استفاده در سقف به اندازه اتاق و همچنین ارتفاع آن سقف بستگی خواهد داشت.

جهت نورپردازی از طریق نور مخفی در اتاق ‌های کوچک، از لامپ ‌های کوچک‌ تر نیز استفاده خواهد شد و در اتاق‌ هایی که سقف بلندتری را دارند، می بایست از لامپ‌ هایی با قدرت نوردهی بیشتر استفاده نمود.

مراحل نورپردازی حرفه ای

نورپردازی حرفه ای

نورپردازی حرفه ای در دکوراسیون داخلی

نور مخفی کناف انبه ای می تواند یک اتاق را بی نظیر جلوه دهد. هر اتاقی نورپردازی مخصوص به خود را نیاز خواهد داشت. رنگ نوری که به منزل می تابد هم اهمیت فراوانی دارد.

قانون نورپردازی در اتاق پذیرایی و نشینمن قانون چهار گوشه می باشد. به این معنا که از بین چهار گوشه اتاق می بایست حتما سه گوشه آن روشن باشد و یکی از این روشنایی ها باید بر روی یکی از اجزا و یا وسایل منزل تنظیم شده باشد.

به طور مثال، مستقیم بر روی یک تابلو، گلدان بزرگ و یا حتی یک صندلی خاص نور تنظیم شود.

نوع استفاده از روشنایی ها هم در اتاق نشیمن می بایست به صورت ترکیبی از انواع نورها باشد. یعنی در یک اتاق نشیمن هنگامی که از یک آباژور زمینی استفاده می شود، در نقطه ای دیگر می توان از یک چراغ رومیزی نیز استفاده نمود.

حتی نوع و سمت نوری که هر کدام از آن ها منتشر می کنند می تواند متفاوت باشد. مثلا یکی به سمت بالا و دیگری به سمت پایین. مهم این خواهد بود که در نشیمن از تمامی انواع منبع نوری استفاده شده باشد و البته استفاده از دیمرها و یا وسایلی که میزان نور را کم و زیاد می کنند.

علاقه مند به اجرای نورپردازی حرفه ای در کشور ترکیه هستید و به دنیال شغلی مرتبط می گردید؟ با گلدن کی تماس بگیرید. این املاک در ترکیه به خرید خانه و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه راهنمای شما خواهد بود.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

 

نور سقف کاذب

 

نورپردازی کناف

 

نور مخفی سقف اتاق خواب

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

کناف

سقف کاذب