کاربرد لامپ های هالوژن در نور پردازی سقف کاذب گچی

هالوژن- در- سقف- کاذب- گچی

نورپردازی در خانه

امروزه نور پردازی خانه تبدیل شده است به یکی از مهم ترین المان های زیبایی خانه، به این صورت که اگر شما به دنبال این هستید که زیبایی به خانه خود ببخشید علاوه بر اینکه سقف کاذب نصب کرده اید باید نور پردازی را نیز به صورت حرفه ای انجام دهید. در این مطلب قصد داریم نصب هالوژن در سقف کاذب گچی را توضیح دهیم، اما در نظر گرفته ایم که علاوه بر این مطلب نورپردازی که در سقف های کاذب نیز انجام می شود را به شما ارائه دهیم، با ما همراه باشید. این را در نظر بگیرید که اگر به دنبال زیبایی خاصی می باشید باید یک  تیم حرفه ای برای نصب هالوژن در سقف کاذب گچی در نظر بگیرید زیرا در غیر این صورت امکان دارد زیبای مد نظر برای شما به وجود نیاید.

نصب هالوژن در سقف کاذب گچی

اصلی ترین راهی که می توان برای نصب هالوژن انجام داد به صورت توکار می باشد که در ادامه ان را توضیح خواهیم داد. روش کار به این صورت می باشد که باید هالوژن ها با فاصله از یک دیگر نصب شود، نصاب باید یک وسیله به نام گرد بر در دست خود داشته باشد تا بتواند فضای لازم برای نصب هالوژن در سقف کاذب گچی را ایجاد کند، سپس باید نصب هالوژن صورت گیرد، در نظر بگیرید که نصب هالوژن در سقف کاذب گچی باید برای جایی باشد که ارتفاع خانه مناسب و زیاد می باشد نصب شود، در غیر این صورت توصیه می شود که از نصب تو کار هالوژن در سقف کاذب گچی استفاده نکنید زیرا باعث می شود زیبایی خاصی به خانه شما ارائه نشود.

کاربرد هالوژن در نورپردازی سقف کاذب

نصب- هالوژن- در- سقف کاذب- گچی

نورپردازی سقف کاذب گچی

همان گونه که در اول مطلب گفته شد نورپردازی خانه نقش بسیار مهمی در زیبایی یک خانه دارد، امروزه با نصب هالوژن در سقف کاذب گچی بسیار زیاد شده است که در ادامه مطلب کاربرد نصب هالوژن در سقف کاذب گچی را خواهیم گفت، با ما همراه باشید. نور پردازی در یک خانه باعث می شود که یک محیط جذب کننده و دلنشینی را به خانه ببخشد، گاهی اوقات می باشد که فرد هنگامی که به سقف و نورپردازی خانه اش نگاه می کند یک خوشحالی عمیقی درونش ایجاد می شود که چنین خانه زیبایی دارد.

  • اتاق خواب
  • پذیرایی
  • آشپزخانه
  • حمام و دستشویی
  • راه روی اصلی خانه

تمامی مواردی که در بالا گفته شد می توان عمل نصب هالوژن در سقف کاذب گچی و یا کناف صورت گیرد که یک زیبایی بسیار شیک و مخصوص را برای خانه شما به ارمغان بی آورد.

هالوژن

امروزه هالوژن ها نقش بسیار مهمی در نورپردازی دارد، امروزه لامپ های زیادی از سبک هالوژن بیرون آمده است که در ادامه آن ها رو مورد برسی قرار خواهیم داد، اما به صورت کلی سقف های کاذب گچی بهترین نوع سقف می باشد که شما می توانید برای نصب هالوژن صورت گیرد، لامپ های هالوژن آن دسته از لامپ های ریز می باشد که به صورت دایره دایره روی سقف می باشد، یکی از ویژگی های که باعث شده است این نوع لامپ ها امروزه به یکی از بهترین لامپ ها برای زیبایی تبدیل شده است زیبایی است که به خانه می بخشد.

انواع لامپ هالوژن

  • هالوژن های LED
  • هالوژن های SMD
  • هالوژن های COB

این سه موردی که در بالا گفته شد دسته های لامپ های هالوژن می باشد که هر کدام به صورت اختصاصی کاری را انجام می دهد، در ادامه مطلب کاربرد این نوع لامپ ها را مورد برسی قرار می دهیم.

هالوژن LED

یکی از بهترین و مفید ترین و بهترین لامپ های که می توان برای نصب هالوژن در سقف کاذب گچی به کار برد همین هالوژن LED می باشد، کارکرد این لامپ ها به این صورت می باشد که در فضای اصلی خانه نصب می شود و نسبت به لامپ های دیگر نور بیشتری تولید کرده است، این لامپا دارای یک سری نورافشان به نام DUD می باشد که هر چقدر تعداد این دیود ها بیشتر باشد نورانی بودن هالوژن که در سقف کاذب نصب شده است بیشتر می باشد، از دید بنده این نوع لامپ هالوژن برای زیبایی و کارکردن نورپردازی خانه در سطح خودش عالی می باشد.

کاربرد هالوژن های LED

هالوژن LED

هالوژن COB

به صورت کلی این نوع هالوژن ها هنگامی نصب می شود که شما به دنبال تزئین کردن خانه خود می باشید اگرچه نوری که میدهد مانند هالوژن LED می باشد اما از طرف دیگر یک ویژگی که نسبت این نوع لامپ دارد این است که مصرف انرژی برق بسیار کمی دارد و باعث این نمی شود که برای شما هزینه های سنگین را روی دست شما بگذارد، اما همان گونه که گفته شد این لامپ ها بیشتر جنبه تزئینی دارد و در بیشتر فضای اصلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

هالوژن SMD

این هالوژن ترکیب شده با هالوژن های LED می باشد، اما این را در نظر بگیرید و اشتباه نکنید چیب هایی که داخل این هالوژن به کار رفته است همان چیپ های اصلی هالوژن LED می باشد، اگر دقت کرده باشید هنگامی نصب هالوژن در سقف کاذب گچی به اتمام می رسد، در صورت استفاده بلند مدت باعث می شود که این هالوژن ها گرمای زیادی تولید کند، اما هالوژن SMD این گونه نمی باشد این هالوژن نسبت به هالوژن های دیگر گرمای کمتری تولید کرده و در نتیجه فضای خانه دیر تر گرم می شود.

کاربرد هالوژن

همان گونه که گفته شد امروزه از هالوژن در بیشتر خانه های امروزی استفاده می شود به این صورت که اگر به دنبال این هستید که به خانه خود یک فضای شیک و زیبا را به ارمغان بی اورید می توانید از لامپ های هالوژن در نصب سقف کاذب گچی استفاده کنید. در ادامه ویژگی و کاربرد نصب هالوژن در سقف کاذب گچی را خواهیم برسی کرد.

مزایای نصب هالوژن در سقف کاذب گچی

  1. کم مصرف بودن لامپ هالوژن
  2. نصب آسان نسبت به نصب لامپ های دیگر
  3. کیفیت بالای نور در شب که به خانه شما ارائه می دهد
  4. وزن این لامپ ها بسیار سبک بوده و طول عمر بالایی دارند
مزایای استفاده از هالوژن

مزایای هالوژن

کاربرد نصب هالوژن در سقف کاذب گچی
  1. سقف راهرو های خانه
  2. سقف اصلی پذیرایی
  3. سقف اتاق خواب کودک
  4. سقف آشپزخانه
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که اگر به دنبال زیبایی بخشیدن به خانه خود هستیم نصب هالوژن در سقف کاذب گچی یکی از بهترین راه های زیبایی بخشید به خانه می باشد، بهترین راه نصب هالوژن در سقف کاذب گچی به حالت تو کار می باشد که نصاب می تواند با یک وسیله به نام گرد بر فضای لازم هالوژن را ایجاد کرده و لامپ را نصب کند. در نظر بگیرید که حین نصب هالوژن در سقف کاذب گچی باید این لامپ ها با فاصله نصب شوند در صورت فاصله نداشتن امکان دارد به خانه شما آن زیبایی مد نظر را نبخشد

سوالات متداول نصب هالوژن در سقف کاذب گچی

1آیا می توان به تنهایی نصب هالوژن در سقف کاذب گچی را انجام داد؟
خیر اگر به دنبال توصیه ما می گردید توصیه می شود که یک تیم حرفه ای را برای نصب هالوژن در سقف کاذب گچی استخدام کنید تا به بهترین نحو نصب هالوژن ها صورت گیرد زیرا هزار تا نکته وجود دارد حین نصب هالوژن که شما خبردار نیستید از آنها.
2کیفیت هالوژن ها بر نورانی بودن آنها تاثیر گذار می باشد؟
بله هرچقدر که کیفیت لامپ های هالوژن بالا تر باشد فضای که نورانی می کند نیز بیشتر است و علاوه بر آن باعث زیبایی دلنشین تر می شود.
3هزینه خرید لامپ هالوژن چقدر است؟
امروزه لامپ های هالوژن قیمت زیادی ندارد و به صورت استاندارد قیمت آنها از ۱۰ هزار تومان تا ۵۰ هزارتومان شروع می شود و بستگی به شما دارد که چقدر علاقه دارید هزینه کنید برای زیبایی خانه خود.
4از کجا می توان لامپ با کیفیت خریداری کرد؟
شما می توانید با مراجعه به مغازه و فروشگاه هایی که کار برق خانه را انجام می دهند لامپ مورد نظر را با کیفیت بالا خریداری کنید ولی توصیه می شود با یکی که از کیفیت این لامپ ها خبر دار است برای خرید بروید.
چه امتیازی می دهید

1 دیدگاه

  1. سمانه گفت:

    چگونه در نورپردازی سقف کاذب، جذابیت بیشتتری را اضافه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

کناف

سقف کاذب