آموزش و نحوه نصب تایل سقفی

نحوه نصب تایل سقفی

امروز قرار است که نحوه نصب تایف سقفی را به شما آموزش دهیم اما اول بگذارید یک توضیح در مورد انواع تایل سقفی و خود تایل سقفی به شما بدهیم.

تایل سقف کاذب چیست؟

در واقع اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم تایل سقف کاذب یکی از زیر شاخه های سقف کاذب می باشد که امروز برای اینکه بتوان به خانه زیبایی بخشید و مقاومت سقف خانه را بالا ببریم از تایل سقفی استفاده می کنیم، امروزه تایل سقف کاذب به دو صورت ساده و طرح دارد روانه بازار شده است که در بیشتر جا ها تایل های سقفی ابعاد ۶۰ در ۶۰ دارند، در ادامه قرار است که نحوه نصب تایل سقفی ۶۰ در ۶۰ را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

انواع تایل سقف کاذب

به طور کلی اگر بخواهیم تایل های سقفی دارای ۴ مدل یعنی ساده، آرمسترانگ، PVC، UPVC می باشد که در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد سپس به سمت نحوه نصب تایل سقف کاذب خواهیم رفت.

۱-تایل سقف کاذب ساده

امروزه از تایل سقفی بیشتر استفاده می شود نسبت به تایل های دیگر، تایل های سقفی به صورت کلی دارای دو مدل ساده و روکش دار می باشد، اما تایل روکش دار نسبت به ساده یکم تفاوت دارد و آن این است که روکش آن بستگی به جنس مورد نظر شما دارد شما می توانید آن را به صورت آلومینوم یا PVC استفاده کنید، یکی از ویژگی هایی که باعث شده است تایل سقف کاذب ساده نسبت به تایل های سقفی دیگر متمایز و برتر شود آن این است که تمیز کردن آن کار ساده ای است و نیاز نیز که هر روز برای تمیز کردن سقف خود را آماده کنیم.

کاربرد تایل سقفی

تایل سقفی ساده

۲-تایل سقف کاذب آرمسترانگ

یکی از ویژگی هایی که این نوع تایل ها دارد یک دست بودن و برابر بودن با نوع خودش می باشد، یکی از دلایلی که باعث می شود از این نوع تایل ها در خانه ها، مراکز اداری، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی از این تایل ها استفاده می شود، به این دلیل نصب آسان و زیبایی خاصی که برای شما به ارمغان می آورد استفاده می شود.

۳- تایل UPVC

در واقع تایل یو پی وی سی همان پی وی سی می باشد ولی با یک سری مواد اضافه بر سازمان که باعث شده است نسبت به  پی وی سی بهتر و متمایز تر بشود. تایل های یو پی وی سی دارای طرح های زیادی می باشد و یکی از اصلی ترین دلایلی که از این نوع تایل ها استفاده می شود قابلیت رنگ پذیری آن می باشد، اما نباید از ویژگی دیگر آن یعنی مقاومت در برابر خراشیدگی و پوسیدگی بگذریم، به صورت معمول ابعاد تایل های یو پی وی سی دارای ضخامت ۸ میلی متری می باشد که عمر بسیار بالایی دارد.

تایل PVC

اصلی ترین دلیلی که باعث می شود از این نوع تایل ها در خانه و مکان های اداری استفاده شود مانع ورود حشرات مانند سوسک، مورچه و…  می شود، علاوه بر اینکه دارای این ویژگی بسیار مهم می باشد، ویژگی دیگه ای دارد که وزن بسیار سبک آن می باشد، بیشتر تایل های امروزی دارای وزن زیادی می باشد که هنگام نصب نصاب تایل سقی کارش سخت و دشوار شده است اما تایل پی وی سی به دلیل اینکه وزن بسیار سبکی دارد و زیبایی شیک و خاصی که برای شما به ارمغان می آورد تبدیل به یکی از بهترین تایل های سقفی شده است.

کاربرد تایل PVC

تایل PVC

نصب تایل سقف کاذب

اگر به صورت کلی بخواهیم نحوه نصب را توضیح دهیم به چهار مرحله تقسیم می شود که در ادامه نصب تایل سقف کاذب را نیز خواهیم گفت، همان گونه که گفته شد تایل سقی ۶۰ در ۶۰ می باشد مگر اینکه شما سایز دیگری سفارش دهید ولی به صورت کلی تایل های سقفی ابعادشان ۶۰ در ۶۰ می باشد. در نظر بگیرید که اگر به دنبال نصب تایل سقفی می باشید باید یک سری پیش نیاز ها را قبل از نصب انجام دهید که ما به شما این پیش نیاز ها را خواهیم گفت.

۱- دمای متعادل محل نصب: به این صورت می باشد که اگر شما به دنبال نصب تایل سقف کاذب می باشید باید این را در نظر بگیرید که باید تایل های مورد نظر خود را از یک  روز قبل از کارتون در بی آورید و در محل متعادلی قرار دهید تا به صورت کامل جون بگیرد برای نصب شدن، این را در نظر بگیرید که محل نصب حتما باید دمای موجود در آن ۲۰ درجه باشد که کاملا متعادل می باشد برای نصب.

۲-نظافت: به این صورت می باشید که اگر به دنبال زیبایی هرچه تمام تر توسط تایل ها می باشید باید این را در نظر بگیرید که حین نصب تایل ها دستان شما باید کاملا تمیز باشد و کثیفی روی آن وجود نداشته باشد، زیرا بعد از آن که تایل ها نصب شد امکان لکه دار شدن سقف بشود و شما نتوانید کار تمیز کاری را انجام دهید، به این دلیل که بعد نصب باید وضعیت آن ثابت باشد تا کاملا نصب آن جوش بخورد.

اما در آخر به مراحل نصب می رسیم، با ما همراه باشید.

آموزش نصب تایل سقفی

نحوه نصبت تایل سقفی

مرحله اول

اصلی ترین ترین مرحله و پرکاربرد ترین مرحله نحوه قرار گرفتن تایل های سقفی می باشد، به طور کلی اگر تایل سقفی شما مربعی شکل است کار شما آسان می باشد به این دلیل که نیاز نیستت برایش چیدمانی صورت گیرد، اما گر مربعی نیست باید قبل از نصب به روی حالت یک نقشه آن را پیاده کنید سپس روی سقف پیاده کنید مراحل نصب را. بهترین محل نصب تایل سقف کاذب ۱۰ یا ۱۵ سانت پایین تر از سقف اصلی شما می باشد که بهترین نتیجه را به شما دهد.

مرحله دوم

بعد اینکه مرحله اول را پشت سر گذاشتیم میرسیم به مهم ترین بخش نصب یعنی نبشی های سقف می باشد، به این صورت که نبش های که روی سقف نصب می شود حکم سازه باربر را دارد، در نظر بگیرید که اگر به دنبال نصب نبشی ها هستید باید ارتفاع مناسب نصب سقف کاذب و بعدش ارتفاع نبشی  را به دست بی آورید که بعدا شما را دچار مشکل نکند. کار بعدی که باید انجام دهید این است که باید شروع به نصب نبش های سقف شوید در نظر بگیرید که نصب نبش ها باید با دقت بالا و از تمام جهات تراز برابر و یکی باشد.

مرحله سوم

در این مرحله می رسیم به نصب سپر های عمودی به روی نبش ها، به این صورت که این سپر ها روی نبش ها نصب می شوند تا وزن تایل های سقفی که قرار است نصب شود را نصب می کنیم، در نظر بگیرید اگر به دنبال نتیجه خوب و با کیفیت می باشد هنگام نصب سپر ها از یک نبش به نبش دیگر از یک طناب متصل و در فاصله های ۱۲۰ متری این کار را انجام دهید.

مرحله پایانی

در آخر می رسیم به اصلی ترین کار یعنی نصب تایل سقف کاذب بر روی سپر هایی که روی نبش ها نصب شده است، برای اتصال می توان از سیم های مفتول و یا فنر آویز به سپر های نصب شده استفاده کنید، در نظر بگیرید که اگر به دنبال نور پردازی هستید حتما قبل از نصب محل قرار گرفتن نور پردازی را به صورت دقیق حساب کنید که بعد از نصب شما را دچار مشکل نکند.

سوالات متداول نحوه نصب تایل سقف کاذب

1آیا می توان به تنهایی تایل سقفی را نصب کرد؟
به صورت کلی اگر بخواهیم بگویم خیر، شاید امکان پذیر باشد این عمل ولی آن نتیجه ای که یک تیم حرفه ای برای شما نصب تایل سقف کاذب را انجام می دهند به شما نمی دهد و حتی باعث خرابی سقف و کار نیز می شود، توصیه می شود که برای نصب حتما به یک تیم حرفه ای مراجعه کنید.
2کیفیت تایل سقف روی زیبایی خانه تاثیر گذار می باشد؟
بله کیفیت و طرح تایل سقفی نقش به سزایی بر روی زیبایی خانه که برای شما به ارمغان می آورد دارد
3از کجا تایل سقفی با کیفیت خریداری کنیم؟
به صورت کلی بیشتر بازار هایی که مربوط به سقف ها خانه می باشند جنسشان با کیفیت است اما برای محافظ کار بودن بهتر است با یک نصاب ماهر بروید که از کیفیت و جنس های سقف خبردار می باشد تا بهترین جنس را برای شما خریداری بکند.
4هزینه تایل سقف کاذب چقدر می باشد؟
قیمت هر تایل سقف طرح دار به صورت متر مربع می باشد که امروزه قیمت های متفاوتی دارند اما اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم از ۶۰ هزارتومان برای هر متر مربع برای هر سقفی می باشد، اما این را در نظر بگیرید که این قیمت در هر سقفی متفاوت می باشد و امکان دارد بالا تر یا پایین تر باشد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

کناف

سقف کاذب