نصب سقف کاذب

نحوه نصب سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی

امروزه قصد داریم که در مورد نحوه نصب سقف کاذب چوبی با شما عزیزان مورد برسی قرار دهیم، اما اول بگذارید که یک توضیحی در مورد اینکه اصلا سقف کاذب چوبی است و چه کاربرد های دارد را با شما عزیزان در میان بگذاریم با ما همراه باشید، ببینید به صورت کلی امروزه سقف کاذب چوبی یکی از بهترین و شکیل ترین سقف های کاذبی می باشد که شما می توانید برای زیبا تر کردن آشپز خانه خود و یا حال خانه خود استفاده کنید.

سقف چوبی

سقف کاذب چوبی چیست

به این صورت که امروزه سقف کاذب چوبی بسیار طرفدار دارد، شاید برایتان سوال پیش بی آید که به چه علت سقف کاذب چوبی امروزه معروف و محبوب می باشد؟ به این صورت که دارای بسیار زیبایی خاصی می باشد و امروزه این نوع سقف تبدیل شده است به یکی از مدرن ترین و حرفه ای ترین سقف های که شما می توانید برای کار خود استفاده کنید، در ادامه مطلب قصد داریم که کاربرد سقف کاذب چوبی را با شما عزیزان مورد برسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

کاربرد سقف کاذب چوبی

به صورت کلی شما می توانید از سقف های چوبی در تمامی اماکن استفاده کنید اما در ادامه اصلی ترین کاربرد های که این نوع سقف کاذب چوبی برای شما دارد را به شما عزیزان خواهیم گفت:

  • آشپزخانه
    امروزه اصلی ترین کاربردی که می توان یک سقف کاذب چوبی برای شما وجود داشته باشد و برای شما بهترین سبک زیبایی را به ارمغان بی آورد همین آشپزخانه می باشد که تبدیل شده است به یکی از بهترین مکان های که می توان در آن سقف کاذب چوبی نصب کرد.
  • مراکز استخر
    ببینید اگر دقت کرده باشید زمانی که شما به استخر یا مکان های که دارای استخر می باشد اگر ببینید می بینید که در بخش های سونای آن ها سقف ها و دیواره ها از جنس چوب می باشد، به این صورت که شما می توانید برای مراکز استخری که خود دارید از سقف کاذب چوبی چه برای سقف چه برای دیوار های خود استفاده کنید.
  • در سقف نشیمنگاه
    به این صورت که امروزه اصلی ترین مصرفی که از سقف کاذب چوبی می شود همین سقف خانه ها می باشد، به این صورت که علاوه بر اینکه یک زیبایی به آشپزخانه می بخشد بلکه شما می توانید برای کار سقف اصلی خانه خود نیز برای اینکه بتوانید یک ترکیب ثابت و را به وجود بی آورید نیز می توانید استفاده کنید.

تمامی مواردی که در بالا گفته شد اصلی ترین کاربرد های سقف کاذب چوبی بود، در ادامه مطلب می رسیم به بحث اصلی خود یعنی نحوه نصب سقف کاذب چوبی با ما همراه باشید.

مراحل نصب سقف کاذب چوبی

در این بخش از مطلب قصد داریم که مراحل نصب سقف کاذب چوبی را با شما عزیزان مورد برسی قرار دهیم، همراه ما بمانید.

رنگ زدن چوب ها

ببینید همان طور که می دانید زمانی که شما یک سقف کاذب چوبی را خریداری می کنید، شاید در نگاه اول جلوه زیبایی را برای شما به وجود نیاورد، اما اولین مرحله برای نحوه نصب سقف کاذب چوبی رنگ زدن چوب ها می باشد به این صورت که شما می توانید هر رنگ دلخواه خود را به چوب بزنید، به این صورت که بسته به علاقه خود و سلیقه خود می توانید کار رنگ زدن را آغاز کنید، اما در نظر بگیرید توصیه می شود برای رنگ زدن از یک نقاش ماهر استفاده کنید تا رنگ ها در تمامی اجزای سقف برابر باشند، حال که این مرحله تمام شد می رسیم به مرحله بعد.

رنگ آمیزی چوب ها

رنگ زدن سقف کاذب چوبی

آماده کردن زیرسازی سقف چوبی

این مرحله مهم ترین مرحله ای می باشد که شما پیش رو دارید به این صورت که شما اول باید برای نصب این نوع سقف چوبی می بایست شما یک سری قطعات به شکل عمودی با افقی روی سقف نصب کنید به صورت خطی، در نظر بگیرید که این نوع تکه چوب های خطی باید کامل فاصله معین و برابری را از هم داشته باشند تا حین نصب سقف اصلی کاذب شما را دچار اشکال نکند، حال که این مرحله را به پایان رساندیم می رسیم به مرحله بعدی، با ما بمانید.

صاف کردن لبه چوب ها

همان طور که می دانید برای زیبایی هرچه تمام تر شما لازم دارید که لبه های چوب را صاف کنید و از طرفی دیگر شیار ها را بین این نوع سقف های کاذب به وجود بی آورید، به این صورت که شما می توانید برای جلوگیری از ترک خورد چوب ها در سرما و گرما یک سری شیار های مخصوصی را بر روی قطعه های چوبی سقف کاذب خوب نصب کنید که بعدا شما را دچار مشکل نکند.

نصب سقف های کاذب

حال مرحله آن رسیده است که شما شروع به نصب سقف کاذب چوبی خود بکنید به این صورت که شما باید اول قطعه های سقف کاذب را روی سقف نصب کنید اما این را در نظر بگیرید که برای کار نصب سقف کاذب شما باید همیشه این را بدانید که قطعه سقف کاذب خود را طوری نصب کنید که زبانه چوبی سقف کاذب شما به سمت بیرون باشد تا بتوانید قطعه بعدی را نصب کنید روی آن و از طرفی دیگر همانند پازل به هم دیگر متصل بشوند.

نصب سقف کاذب

نسب سقف های کاذب چوبی

در ادامه مطلب یک سری نکات های زیبایی را مورد بررسی قرار دهیم همراه ما باشید.

قطعه قطعه کردن چوب ها

این کار، کار شما را آسان تر می کند اما زمانگیر می باشد، به این صورت که شما می توانید قطعات چوب را به قطعه های کوچک تر تبدیل کنید تا کار شما حین نصب سقف کاذب چوبی برای شما آسان تر بشود.

نصب لوستر بر روی سقف کاذب چوبی

اصلی ترین بخش خانه در تمامی سقف ها حتی سقف های کاذب چوبی نصب لوستر می باشد، در نظر بگیرید که اگر شما به دنبال این هستید که کار نصب لوستر را انجام دهید حتما باید بدانید که فضای مناسب برای نصب لوستر را ایجاد کنید در غیر این صورت بعد از نصب سقف کاذب شما دیگر امکان این را ندارید که به صورت جدا فضا ایجاد کنید و کار شما را دچار مشکل می کند.

نصب لوستر بر روی سقف کاذب

نصب کردن لوستر

کم کردن فاصله بین چوب ها

ببینید زمانی که شما سقف کاذب خود را به حالت قطعه قطعه در می آورید امکان دارد حین نصب این نوع سقف برای شما یک سری فاصله ها به وجود بی آید بنابراین شما باید فاصله را کم کنید، شاید برایتان سوال پیش بی آید که به چه صورت است که فاصله بین این نوع چوب ها کم می شود؟ به این صورت که شما تنها نیاز به یک قطعه چکش و چوب دارید و آن بخش های که دارای فاصله هست را چوب را آنجا قرار داده و به زیر این نوع چوب با چکش به آرامی بزنید که فاصله ها کمتر بشود. تمامی مواردی که در بالا گفته شد اصلی ترین و راحت ترین راه برای نحوه نصب سقف کاذب چوبی می باشد.

نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که امروزه سقف کاذب چوبی بسیار مناسب برای آشپزخانه و مکان های که دارای سونا و استخر می باشد، در نظر بگیرید امروزه نحوه نصب سقف کاذب چوبی  نیاز به فردی دارد که ماهر نصب باشد در صورت اینکه شما از نصاب استفاده نکنید شاید نهایت زیبایی کار به شما ارائه نشود.

سوالات متداول نحوه نصب سقف کاذب چوبی

1آیا می توان به تنهایی نصب سقف کاذب چوبی را انجام داد؟
خیر زیرا که کار نصب سقف کاذب چوبی نیاز به یک تیم حرفه ای می باشد و هر فردی به تنهای نمی تواند کار نصب را انجام دهد مگر اینکه خود نیز یک نصاب سقف کاذب چوبی باشد.
2آیا کیفیت شیار ها در نصب سقف کاذب چوبی تاثیر گذار است؟
بله اگر به دنبال این هستید که بهترین کیفیت برای شما صورت گیرد حتما نیاز است که از بهترین کیفیت در لوازم خود مخصوصا شیار هااستفاده کنید.
3از کجا می توان سقف کاذب چوبی را خریداری کرد؟
کافی است به بازار های که کار نصب و تولید سقف کاذب را انجام می دهند مراجعه کنید از این صورت می توانید سقف کاذب چوبی با کیفیت را خریداری کنید، اما از طرفی دیگر نیز شما می توانید به کار خانه های که این نوع سقف کاذب را تولید و طراحی می کنند مراجعه کنید برای خرید.
4آیا سقف کاذب چوبی امکان دارد بدون لوستر نصب شود؟
بله همان طور که گفتیم این بستگی به سلیقه شما دارد که آیا می خواهید در سقف کاذب چوبی که کار نصب را انجام می دهید کار نصب لوستر صورت گیرد یا خیر.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

کناف

سقف کاذب