معایب دیوار کناف

استاد کاران در حال کناف کاری دیوار

مزایا و معایب دیوار کناف

کناف، یکی از بهترین راه ها برای تزئینات سقف و نمای داخل خانه میباشد که می توان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده نمود فقط باید از استادکار ماهر استفاده کرد، ابتدا قبل از این که در مورد مزایا و معایب دیوار کناف صحبت کنیم، کمی این محصول را به شما معرفی می کنیم تا اگر کسی اشنایی با این محصول نداشت تصور نسبی از آن پیدا کند.

کناف در واقع اسم تجاری شرکت سازنده این محصول است که کارش را به صورت گسترده در این زمینه شروع کرده است این شرکت بیش از ۸۰ سال است که در حال تولید این محصول و فروش ان به بازار می باشد بنیان گذاران این شرکت دو برادر به نام های کارل و آنفوس کناف هستند که در سال ۱۹۳۲ در کشور آلمان شرکت کناف را راه اندازی کرده اند و شروع به ساخت و تولید محصولی پیش ساخته کرده اند که پایه ملات آن گچ و سیمان می باشد این محصول از زمانی که وراد ایران شده است به نام کناف شناخته می شود بنابراین ما هم آن را کناف می نامیم.

کناف نوعی صفحه روکش دار گچی و یا سیمانی است که می توان از ان در سیستم های ساخت و ساز خشک استفاده کرد به دلیل این که این محصول مزایای بسیار زیادی داشت توانست جای خود را در صنعت ساختمان سازی پیدا کند و به صورت گسترده در اروپا و ایران در حال توسعه است.

چرا کناف موردپسند ساختمان سازان و طراحان داخلی است؟

از آنجایی که ساخت و ساز ساختمانی نیاز به این دارد که در آن خلاقیت بسیار زیادی استفاده شود نیاز است که مصالحی که در این صنعت استفاده می شود دارای انعطاف باشند و بتوان با آن ها نوآوری هایی را انجام داد مخصوصا ما ایرانی ها به ظاهر خانه خیلی اهمیت می دهیم و در ابتدای ورود به هر خانه ای به گچ کاری ها نور پردازی ها کاشی کاری، کناف کاری و … نگاه می اندازیم به طور کلی خانه ای که از کناف کاری و نورپردازی و کاشی کاری خوبی برخوردار باشد مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و مشتریان بیشتری خواهان این هستند که این خانه را خریداری نمایند.

  • اتمام هرچه سریعتری پروژه
  • امکان رنگ زدن بلافاصله بعد از نصب کناف
  • نورپردازی زیبا
  • کاهش هزینه های کار
کار گذاری کناف دیواری

مهندسین و استفاده از کناف کاری

همگی این ها باعث می شود که کناف برای ساختمان سازی و طراحی جزو انتخاب اول باشد.

  • نورپردازی با کناف

    کناف از آنجایی مورد توجه طراحان داخلی قرار می گیرد که می توان به وسیله ان طرح های متنوعی را انجام داد همچنین به این دلیل که میشود به واسطه این محصول از نور مخفی استفاده کرد نظر خیلی از طراحان را به خود جلب می کرده است مخصوصا برای اتاق ها و سقف می توان از کناف هایی با طرح های مختلف استفاده کرد و در بین شیار های ان نور مخفی به کار برد که جلوه ای زیبا به نمای اتاق ها بدهد همیشه که نمی توان یک لامپ را از سقف آویزان کرد تا نور اتاق را تامین کند.

    لوسترها و چراغ شمعی ها درست است که گزینه های خوبی برای نور پردازی به حساب می آیند ولی نور آنها به صورت مستقیم تابیده می شود که در بیشتر مواقع بعد از مدتی چشم را اذیت می کند بنا به این دلیل باید یک شکست نوری اتفاق بیفتد تا این نور مستقیم را خنثی کند با نور مخفی و هالوژن می توان به راحتی این کار را کرد. حتی در مواقعی که نیاز نیست نور لوستر روشن باشد می توان برای روشنایی خانه از نور مخفی استفاده نمود که هم کم هزینه تر است و هم نیاز برا دیدن را برطرف می کند.

نورپردازی اتاق با کناف

پخش نور در اتاق با سقف کناف

  • راحتی استفاده از کناف

    علاوه بر این که مزایایی همچون نورپردازی مطلوب را برای خانه دارد به این دلیل که کناف نوعی مصالح پیش ساخته است، نصب آن بسیار راحت است و زمان کمتری را می گیرد از این رو می توان سریع تر و با کیفیت تر کار را انجام داد. برای همین کناف در بیشتر خانه ها استفاده شده است و جزو مصالح محبوب تلقی می شود.

  • کاهش هزینه ها با استفاده از کناف

    چه چیزی بیشتر در هنگام ساخت و ساز مهم است، برای کارفرمایان و پیمانکاران بیشتر از هرچیزی هزینه تمام شده کار مهم است و این که کار در کمترین زمان جمع شود تا هزینه زیادی بر روی دست آنها نگذارد، کناف این مشکل را هم حل کرده است. اگر با کناف کاری آشنا شده باشید می دانید که بلافاصله می توان بعد از نصب آن را رنگ زد این در حالی است که اگر بخواهید از گچ استفاده نمایید باید چند روزی کار را بخوابانید تا گچ خشک شود.

با کناف کاری هزینه ها را پایین بیاورید

کاهش هزینه با کناف کاری

معایب کناف دیوار در صنعت ساختمانی

از آنجایی که هر محصولی علاوه بر مزایا یک سری معایب هم به دنبال خود دارد باید گفت که معایب کناف دیوار هم جزو جدایی ناپذیر این محصول هستند اما از آنجایی که همه روزه علم در حال پیشرفت است معایب این محصول هم کماکان کمتر و کمتر می شود.

آیان کناف کاری گزینه مناسبی است؟

استاد کاران در حال کناف کاری

چند مورد از معایب کناف کاری

از معایب دیوار کناف تعداد انگشت شماری را می توان نام برد که شامل نمونه هایی میشود که در ادامه خواهید دید:

  • ضعف کناف در برابر رطوبت

    رطوبت یکی از عاملین تخریب کناف است و به راحتی باعث میشود که کناف از حالت خودش خارج شود و به بریزد برای جلوگیری از این کار می توان از کناف های ضد رطوبت استفاده نمود و حد ال امکان سقف خانه را عایق ساخت.

اسیب پذیری کناف به دلیل رطوبت

تخریب کناف به واسطه رطوبت

  • ضعف در برابر ضربه

    یکی از عواملی که کناف در برابر ان ضعف دارد ضربه است که به دلیل نازکی کناف بسیار آسیب پذیر است، اما در این مورد هم زیاد جای نگرانی نیست زیرا می توان به سادگی کناف دیواری را ترمیم نمود. اما به این دلیل که ضربه جزو معایب دیوار کناف است و در برابر آن ضعیف عمل می کند پیشنهاد می شود که در محل هایی که کمتر در معرض ضربه هستند کناف کاری انجام شود.

اسیب پذیری کناف

ضعف به دلیل نازکی کناف

جمع بندی

همانطور که خواندید معایب دیوار کناف بسیار ناچیز هستند و اصلا در برابر مزیت های این محصول به حساب نمی آیند. بیشتری ضعف این محصول در برابر ضربه و رطوبت است که به سادگی می توان از آن جلوگیری کرد تنها یک مورد از معایب دیوار کناف مانده است و انم این است که باید برای کناف کاری خوب و استاندارد یک استادکار ماهر پیدا کیند.

سوالات متداول معایب دیوار کناف

ایا کناف کاری کم هزینه تر است و یا گچ کاری؟

به طور قاطع می توان گفت که کناف کاری از همه جوانب کم هزینه تر از گچ کاری می باشد.

معایب دیوار کناف چیست؟

  •     برای کناف کاری حتما باید از استادکاری ماهر استفاده کرد
  •     کناف در برابر رطوبت و ضربه ضعیف عمل می کند
  •     در صورتی که از عایق هایی مانند پشم سنگ استفاده نشود عایق صدایی وجود ندارد
  •     در همه جا نمی توان از کناف استفاده نمود

مزایای کناف کاری چیست؟

  •     هزینه پایین تر
  •     امکان ایجاد طرح های شگفت انگیز
  •     امکان اجرای نورپردازی و نور مخفی
  •     سرعت عمل بالا در اتمام کار
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

کناف

سقف کاذب