لامپ مناسب برای سقف کاذب

انواع لامپ های مناسب سقف کاذب

لامپ مناسب برای سقف کاذب

لامپ مناسب برای سقف کاذب

سقف کاذب یکی از موارد زیباتر شدن پوشش اصلی سقف در منزل و یا محل کار می باشد. نورپردازی و لامپ مناسب برای سقف کاذب نیز جز اصلی ترین مواردی خواهد بود که اگر به طرز درستی بر روی سقف کاذب اجرا شود، می ‌تواند منزل رویایی را برای شما خلق نماید.

نورپردازی سقف کاذب

سقف خانه از مهمترین قسمت های هر خانه ای است. طوری که به دیوار سوم معروف است. پس باید ظاهری زیبا و نورپردازی جذابی داشته را دارا باشد. سقف کاذب پایین تر از سقف خانه نصب و اجرا می شود و می توان نورپردازی های زیاد و متنوعی را را روی آن به اجرا درآورد. سقف خانه ها، اداره ها، فضاهای تجاری و غیره را می توان با نور مخفی و منابع دیگر نور نورپردازی کرده و جلوه جذابی به آن ها داد. نورپردازی روی سقف کاذب می تواند جلوه مدرن و امروزی به فضاهای داخلی بخشیده و زیبایی این فضاها را بیشتر کند.

انواع نورپردازی در سقف کاذب

یکی از اصلی ترین نکاتی که می بایست در زمان نورپردازی سقف و همچنین انتخاب لامپ مناسب برای سقف کاذب به آن توجه نمود، کاربرد فضا می باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، رنگ ‌ها و بافتی است که در دکوراسیون داخلی و اجسام آن مکان وجود دارد. نورپردازی سقف کاذب نیز انواع متفاوتی را دارد.

نور پردازی محیط روشن: برای مثال اگر محیط دکوراسیونی با رنگ روشن می باشد، نور پردازی آن می بایست حداقل نور سفید را در خود داشته باشد. به این علت خود رنگ سفید میزان بالایی از نور را انعکاس می دهد و در نتیجه شما به نورپردازی ملایمی نیاز خواهید داشت.

نورپردازی محیط تیره: اگر دکوراسیون داخلی شما دارای رنگ تیره می باشد، بهتر است که در نورپردازی آن از نورهای روشن همانند سفید بیشتر استفاده نمایید تا یک تعادل و همچنین هارمونی مطلوبی در بین همه فضاها به وجود آید.

نوررپردازی داخلی سقف کاذب

نورپردازی داخلی

نور مخفی در سقف کاذب

در شیوه توکار و یا همان نور مخفی سقف کاذب می بایست از چراغ‌ هایی استفاده شود که اصلا در نمای سقف کاذب دیده نشود.

که آن ها در بخش ‌های داخلی سقف کاذب استفاده می شود و نوری مستقیم یا غیر مستقیم را در محیط پخش می‌ نماید. مدل نورپردازی توکار سقف کاذب برای منازلی که سقف کوتاه دارند بسیار مطلوب خواهد بود.

نورپردازی نقطه ‌ای در سقف کاذب

منظور از شیوه نورپردازی نقطه ‌ای در حقیقت نوعی نورپردازی تو کار می باشد، ولی با این تفاوت که از چراغ‌ های به هم وصل و شبکه ‌ای استفاده نمی ‌شود.

بلکه به طور نقطه‌ هایی یکی در میان بر روی سقف نصب خواهد شد و بیشتر برای مکان‌ هایی همانند اداره‌ ها و آزمایشگاه‌ ها مناسب می باشد. لامپ مناسب برای سقف کاذب در این مدل از نورپردازی بیشتر از لامپ فلورسنت و یا ال ای دی استفاده می ‌شود.

نورپردازی متمرکز در سقف کاذب

اگر بر روی سقف کاذب از نوعی چراغ توکار استفاده شود که در همه جهات نور مستقیم را ایجاد نماید و قابلیت تنظیم برای تمرکز بر روی یک نقطه معین را نیز داشته باشد، به این شیوه از نورپردازی سقف کاذب متمرکز گویند که در محل‌ هایی همانند آشپزخانه و یا کارگاه‌ هایی مثل نقاشی که نیاز به نور فراوان در یک نقطه مشخص را دارند، کاربرد دارد.

مزیت های استفاده از نورپردازی هالوژن

نورپردازی هالوژن

نورپردازی هالوژن در سقف کاذب

در این شیوه سعی خواهد شد تا به جای چراغ‌ های ال ای دی، از لامپ‌ های هالوژن برای چراغ سقف کاذب نیز استفاده شود.

هالوژن نوعی لامپ رشته‌ ای به حساب می آید که عمر بیشتری نسبت به دیگر لامپ ‌ها دارد و نوع هالوژن ریلی نیز کاربرد بسیاری در نورپردازی سقف کاذب را خواهد داشت و جهت زیباتر جلوه دادن سقف و همچنین مدل دادن نور بر روی سقف معمولا از این شیوه استفاده خواهد شد.

سئوالات مربوط به لامپ مناسب برای سقف کاذب

1 انواع نورپردازی سقف کاذب ؟
نور پردازی محیط روشن و نور پردازی محیط تیره

2 بهترین نور از نظر استاندارد روشنایی کدام است؟
از نظر استاندارد روشنایی، بهترین نور باید ترکیبی از نور مهتابی (سفید) و نور خورشیدی (زرد) باشد تا کمترین آسیب را به چشم وارد سازد.
3مزیت نورپردازی هالوژن چیست؟
نورپردازی هالوژن عمر بیشتری نسبت به دیگر لامپ ‌ها را دارد و نوع هالوژن ریلی نیز کاربرد بسیاری در نورپردازی سقف کاذب را خواهد داشت.

اجرای نورپردازی سقف کاذب

اگر فضای منزل شما دکوراسیونی کاملا سنتی را دارد، می توانید با نصب یک لوستر سلطنتی بسیار زیبا در مرکز سقف کاذب زیبایی و همچنین جلوه ویژه ای را به منزل خود دهید.

از طرفی اگر نورپردازی مخصوص مکان هایی همانند اتاق خواب باشد که فرد در آن نیاز به حس آرامش دارد، نورپردازی به صورت ملایم پیشنهاد می شود.

و یا در مکانی همانند آشپزخانه برای جلوه کابینت ‌ها می‌توانید علاوه بر نورپردازی سقف از طریق نورپردازی ریلی در بالای کابینت ‌ها جلوه زیباتری را به دکوراسیون داخلی آشپزخانه دهید.

مراحل اجری نورپردازی حرفه ای

نورپردازی حرفه ای

اصول نورپردازی حرفه ای

با استفاده از نورپردازی می توانید یک اتاق را بسیار زیبا و یا برعکس آن را نازیبا نمایش دهید.

به طور مثال، نبودن روشنایی کافی در اتاق آن مکان را خسته کننده، کوچک و حتی ناخوشایند جلوه می دهد.

همچنین روشنایی زیاد هم معایب مخصوص به خود را دارد. برای مثال، روشنایی زیاد خواهد توانست رنگ زیبای دیوارهای اتاق را سبک نشان دهد و یا حتی حسی ناراحت در دکوراسیون اتاق پدید آورد.

ولی هر اتاقی نورپردازی مخصوص به خود را نیاز خواهد داشت. رنگ نوری که به منزل می تابد هم دارای اهمیت فراوانی می باشد.

نور زرد برای چشم مناسب تر از نور سفید می باشد، ولی به تنهایی موجب خواهد شد تا رنگ دیوارهای اتاق و همچنین لوازم کمی تیره تر از رنگ اصلی شان دیده شوند.

در حقیقت با نور زرد دیوارها کرم رنگ، تیره تر و فضای کوچک شما کوچک تر مشاهده می شود. نور سفید فضا را بازتر و همچنین بزرگ تر جلوه می دهد.

اما به تنهایی کمی یکنواخت و کسل کننده خواهد بود. استاندارد روشنایی می گوید بهترین نور می بایست ترکیبی از نور مهتابی (سفید) و نور خورشیدی (زرد) باشد که کمترین آسیب را به چشم وارد کند.

اگر اهل مطالعه در این مکان ها می باشید، استفاده از لامپ های سقفی رشته ایی بهترین گزینه خواهد بود.

در کنار کلید چراغ ها می بایست سوئیچی برای تنظیم میزان روشنایی این لامپ ها نیز وجود داشته باشد تا بر طبق نیاز خود، روشنایی اتاق را تنظیم نمایید.

استفاده از لامپ ها و همچنین چراغ های زمینی و رومیزی می بایست در محل هایی باشد که نیاز به نور بیشتر احساس می گردد.

این نوع از لامپ ها احساس آرامش بیشتری را در محیط ایجاد می نماید که در صورت استفاده از آن ها خواهید توانست تعدادی از چراغ های سقفی را نیز خاموش نگه دارید.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

ارزن ترین و کاربردی ترین سقف کاذب

نور سقف کاذب

سقف کناف با نورپردازی

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهارده =

کناف

سقف کاذب