مراحل اجرای طرح های کناف

طرح های کناف سقف

طرحی داخلی فضا های مسکونی و یا اداری امروزه به یکی از دغدغه های اصلی طراحان داخلی تبدیل شده. زیرا با گسترش هنر طراحی و معماری داخلی سلیقه افراد جامعه تغییر کرده و همه به دنبال طرح های جدید و افزایش زیبایی و خلاقیت در فضا و محیطی هستند که در آن زمان زیادی می گذرانند.

تاریخچه پیدایش کناف

از دیرباز استفاده از گچ بری برای بیشتر فضاها مورد استفاده بوده، اما به علت محدودیت هایی که در استفاده از گچ وجود دارد، این سبک از طراحی داخلی طرافداران زیادی ندارد. به همین علت برادران کناف نوعی از گچ بری آماده را طراحی و تولید کردند که به نام خودشان نام گذاری کردند و امروزه یکی از روش های طراحلی و دکور کردن منازل و محیط ها استفاده از کناف است.

طراحی سقف کناف

جدیدترین طرح کناف سقف

ساختار کناف

کناف ها صفحات آماده با سطح پوشیده از گچ هستند که به فریم یا یک قالب آهنی که از قبل به سقف نصب شده اند، متصل می شوند. کناف ها انواع مختلفی دارند که با توجه به محل استفاده، طراح دکوراسیون داخلی یا معمار پروژه شما تصمیم میگیرد از کدام نوع استفاده کند. در زیر انواع صفحات کناف ها را نام میبریم:

  • صفحات معمولی کناف
  • صفحات مقاوم در برابر رطوبت
  • صفحات مقاوم در برابر آتش سوزی و حریق
  • صفحات مقاوم در برابر رطوبت و حریق

مزایای استفاده از کناف در مقابل گچ بری قدیمی

  1. سبک بودن: سبک بودن کناف باعث میشود به راحتی قابل حمل باشد و به سرعت توسط کارگران نصب شود. پس سرعت پیشرفت انجام کار چند برابر میشود.
  2. امکان نورپردازی: یکی دیگر از مزایای کناف امکان نور پردازی داخل آن است. میتوان از نورهای رنگی یا تک رنگ داخل کناف ها استفاده کرد. این حالت به شما این قابلیت را میدهد که در جشن ها و مهمانی ها به عنوان نوعی از رقص نور از آن استفاده کنید.
  3.  پوشاندن تاسیسات به کار رفته: شاید بهترین مزیت استفاده از کناف پوشاندن تاسیسات به کار رفته در سقف یا دیوار، مانند لوله کشی آب یا سیم کشی های برق باشد. با استفاده از کناف شما به راحتی میتوانید این تاسیسات را بپوشانید. همچنین در صورت ترکیدن لوله یا پوسیدگی سیستم برق کشی دیگر نیازی به خراب کردن کامل سقف نیست و فقط آن بخش مورد نظر از کناف را جدا کرده تاسیسات را تعمییر میکنیم و سپس به کمک استادکار، دوباره کناف را نصب میکنیم. بدون اینکه به قسمتی از سقف و منزل آسیب وارد شود.
  4. کاهش هزینه: در هزینه ای که پرداخت میکنید صرفه جویی میشود. به علت از قبل آماده بودن صفحات کناف تعداد روز های کمتری نیاز تا کار به اتمام برسد و همچنین تعداد کارگران کمتری نیاز است.
  5. قابلیت انعطاف پذیری: صفحات از پیش آماده شده کناف دارای قابلیت انعطاف پذیری زیادی هستند و می توان به سفارش مشتری آنها را آماده و نصب کرد. محدودیتی در شکل دادن به این صفحات وجود ندارد.
  6. عایق صدا بودن: با توجه به مصالح به کار رفته در صفحات کناف، آنها میتوانند به صورت عایق صدا عمل کنند و درصورت استفاده شما میبینید که صدا به طبقات دیگر کمتر نفوذ میکند.
  7. خشک شدن سریع: صفحات کناف از قبل آماده است پس نیازی نیست پس از نصب به آنها زمان بدهیم برای خشک شدن. در صورتی که در روش قدیمی برای خشک شدن گچ های به کار رفته در گچ بری ها باید مدت زمان زیادی را هدر میدادیم تا مطمئن شویم گچ بری ها خشک شده اند و بتوانیم برای رنگ کردن آنها اقدام کنیم.
ویزگی طراحی کناف سقف

اجرای طرح کناف سقف

طرح های کناف سقف

برای کناف سقف می توان از طرح ها و مدل های مختلفی استفاده کرد و این بستگی به سلیقه مشتری دارد که چه طرحی را سفارش دهد. زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم صفحات کناف ها قابل انعطاف هستند و محدودیتی در شکل دادن به آنها نداریم. طرح های کناف سقف بسیار متفاوت و متنوع است. کناف طراحی شده برای سقف می تواند متمرکز در وسط فضا باشد که از آن به عنوان قابی برای لوستر استفاده کرد، یا میتواند فضای اطراف سقف را پوشش دهد و در بالای آن از نور پردازی استفاده شود و یا میتواند ترکیبی از هر دو مدل باشد.

همچنین شما می توانید طرح مورد نظر خود را به وسیله طراحان داخلی، طراحی و پیاده سازی کنید. در این حالت شما طرح منحصر به فرد خود را دارید و فضای مورد نظر را طبق سلیقه و خواست خودتان دکور کرده اید. این مورد یکی از قابلیت های کاربردی کناف است که باعث شده بسیار محبوب و پر طرفدار باشد.

یکی از مدل های مورد توجه کناف سقف، استفاده از طرح های کارتونی و عروسکی برای سقف اتاق کودک است. شما می توانید طرح به کار رفته در ست تخت و کمد کودکتان را به طراح نشان دهید و از او بخواهید این طرح را برای کناف سقف پیاده کند و در آن از نور پردازی های رنگی استفاده کند، در این حالت می توان به عنوان چراغ شب خواب نیز از نور پردازی های کناف استفاده کرد.

طرح های کناف سقف

انواع طرح و مدل سقف کناف

اگر بخواهیم بصورت تیتروار طرح های کناف سقف را نام ببریم، کناف ها طرح های زیر را دارند:

  • کناف سقف گرد
  • کناف سقف مستطیلی
  • کناف سقف کلاسیک
  • کناف سقف سلطنتی
  • کناف سقف مدور
  • کناف سقف ساده

قیمت کناف

قیمت کناف سقف با توجه به متریال به کار رفته در ساختار آن، طرح پیشنهادی شما، متراژ فضایی که به کناف کاری نیاز دارد می تواند متفاوت باشد پس نمیتوان قیمت دقیق و مشخصی ارائه داد. بهتر است برای استعلام قیمت و مشاوره با ما تماس بگیرید. همکارا ما آماده هستند تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

نقاشی کناف سقف 

 

طرح های جدید کناف اتاق خواب

 

طرح کناف سالن

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دوازده =

کناف

سقف کاذب