طراحی و اجرای نصب سقف کاذب استخر

اجرای سقف کاذب استخر

طراحی و اجرای نصب سقف کاذب استخر

اجرای سقف کاذب استخر

برای جلوگیری از کثیف شدن آب استخر از سقف کاذب استفاده می کنند. سقف های کاذب های کاذب به دلیل مقاومت در برابر رطوبت بسیار برای استخر مناسب می باشند. طراحی و اجرای نصب سقف کاذب استخر کاملا به بودجه شما بستگی دارد. اصولا نصب سقف کاذب در استخر هزینه بالاتری نسبت به دیگر محیط ها دارد به دلیل آن سختی و همچنین ارتفاع کار می باشد.

جنس سقف کاذب استخر

به دلیل اینکه سقف کاذب استخر در برابر رطوبت مقاوم می باشد. بنابراین از سقف کاذب چوبی یا سقف کاذب آلومینیومی استفاده می شود. بهترین جنس برای سقف کاذب استخر، پی وی سی می باشد. پی وی سی از مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند لازم است بدانید پی وی سی ها زیبایی خاصی برخوردار است.

انواع سقف کاذب استخر

طرح ها و مدل های متفاوتی برای سقف های کاذب وجود دارد با توجه به نوع محیط، نوع سقف کاذب را انتخاب کنید.

انواع سقف کاذب استخر

سقف زیبا کاذب استخر آسمانی

سقف کاذب ساده برای استخر

پی وی سی یکی از ساده ترین سقف های کاذبی می باشد که برای استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سقف از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است سقف کاذب ساده نسبت به دیگر سقف ها مقرون به صرفه تر است. در این نوع سقف ها در تایل های ۶۰ در ۶۰ در بازار به فروش می رسند. و معمولا برای مکان های عمومی و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف کاذب کشسان برای استخر

این نوع سقف یکی از مدرن ترین سقف ها برای استخر می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های سقف کاذب کشسان بسیار سبک بودن آن است و محبوب کشش پایداری و انعطاف پذیری بالایی می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های سقف کاذب کشسان ضد حریق بودن در برابر آتش است.

سقف کاذب کشسان برای استخر

کاربرد سقف کاذب کشسان برای استخر

سقف کاذب کناف برای استخر

این نوع سقف نسل جدیدی از سقف گچی است و در برابر رطوبت بادوام می باشد. سقف کاذب کناف در ضخامت های مختلف تولید می شود. می توان گفت این نوع سقف وزنی ندارد هزینه سقف کاذب مقرون به صرفه می باشد در هنگام نصب باید به ترک های سقف گچی توجه لازم را داشته باشید و مجدد باید آنها را ترمیم کنید.

سقف کاذب پلی کربنات برای استخر

این نوع سقف توپر، مشک و موج دار است یکی از مهم ترین مزیت هایی که سقف پلی کربنات جذب بالای ذرات و گرد و غبار موجود در هوا است که موجب تمیز شدن هوای محیط اطراف می شود. لذا به علت وجود روکش ضد اشعه ماورا بنفش از پریدگی رنگ جلوگیری می کند.

سقف کاذب شیشه ای

در سقف های کاذب شیشه ای از شیشه های رنگی و تزیینی به عنوان پوشش سقف استفاده می شود و به سقف های کاذب آی گلس معروف شده اند همچنین لازم است بدانید در این نوع سقف ها نور به راحتی از آن عبور می کند.اگر به دنبال نور نیستید می توانید با رنگ کردن فضای پشتی شیشه از عبور نور جلوگیری کنید. معمولا در سقف های کاذب شیشه ای می توان با ایجاد هواکش ، هوای محوطه را متعادل کرد.

علت استفاده از سقف کاذب در استخر ها

با توجه به نکاتی که در مقاله درباره طراحی و اجرای نصب سقف کاذب استخر بیان شد. برای استخر ها باید از سقفی استفاده کنیم که در برابر رطوبت بالا، تغییرات دما آب استخر مقاوم باشد. به عنوان مثال اگر از سقف های گچی استفاده کنند به مرور زمان بخار آب باعث می شود گچ ها باد کنند و در نهایت با ریزش گچ ها مواجه شویم به همین علت از سقف های کاذب ضد رطوبت در محیط های استخر مورد استفاده قرار می گیرند.

علت استفاده از سقف کاذب برای استخر

استفاده از سقف کاذب طلقی در استخر

مزایای اجرای سقف کاذب استخر

به علت زیبایی که سقف های کاذب دارند و در برابر دمای آب و جلوگیری از آلودگی ها بسیار نقش مهمی را ایفا می کند. لذا سقف های کاذب به راحتی می توان در بالای آن سیم کشی و لوله کشی را انجام داد از این رو امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد نورگیر در سقف استخر

برای اینکه محیط استخر دل باز باشد از نورگیر های مختلفی استفاده می کنند. قالب این نور گیر ها به شکل قوسی، حبابی و ورق پلی کربنات می باشد. انواع دیگری از قالب هم وجود دارد که باید طبق در خواست مشتری انجام شود.

نتیجه گیری

درباره طراحی و اجرای نصب سقف کاذب استخر انواع مختلفی از سقف های کاذب وجود دارد هر کدام از آنها ویژگی های خود را دارند. بهتر است برای سقف استخر از سقف های کاذب استفاده کنیم زیرا به دلیل اینکه این سقف از مقاوم بالایی در برابر رطوبت برخوردار است. سقف های کاذب در ابعاد مختلف به فروش می رسد.

سوالات متداول درباره طراحی و اجرای نصب سقف کاذب استخر

۱انواع سقف های کاذب استخر چیست؟
شامل سقف کاذب ساده، کشسان، پلی کربنات می باشد.
۲جنس سقف کاذب استخر از چیست؟
جنس این گونه سقف ها از چوب و آلومینیویم است و در برابر رطوبت مقاوم هستند.
۳مزیت های سقف کاذب برای استخر چیست؟
این سقف ها در برابر رطوبت، تغییرات دما مقاوم می باشد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

کناف

سقف کاذب