طراحی و اجرای سقف کاذب ریلی

نحوه نصب سقف کاذب ریلی

نصب سقف کاذب ریلی

سقف کاذب ریلی

سقف ریلی یکی از دیگر سقف های کاذب می باشد که متحرک می باشند. هم چنین در متریال های مختلفی ساخته می شود و مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارند. این نوع سقف به دو دسته تقسیم بندی میشود، که شامل سقف دستی یا اتوماتیک (برقی) دسته بندی می شود. در سقف کاذب ریلی برقی بسیار هوشمندانه کار شده است تنها با دکمه ریموت می توان سقف را به راحتی باز و بسته کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های این سقف ریلی آب و هوای مطبوع را جمع کرده و از هوای طبیعی لذت ببرید. همچنین به طراحی و اجرای سقف کاذب ریلی در زیر اشاره شده است.

سقف ریلی بازشو یا سقف متحرک

امروزه به دلیل آپارتمان نشین شدن افراد و دوری از طبیعت به طور کلی همه افراد به یک محیط آرام و سرسبز به دور از آلودگی شهری نیازمند هستند. همچنین از این سقف می توان برای ایجاد پوشش برای حیاط بالکن و غیره از نوع متحرک استفاده کرد.

مزیت های سقف ریلی

  • قابلیت باز و بسته شدن در هر زمانی
  • رفع مزاحمت حشرات
  • جلوگیری از کثیف شدن محیط
  • کنترل دمای محیط

ویژگی های سقف ریلی هوشمند

با تلاش های فراوان توانسته اند سقف ریلی هوشمندی را طراحی و پیاده سازی کنند به صورتی که در انجام کار بدون هیچ صدایی باز و بسته شوند. در سقف های ریلی به طور صحیح و دقیقی سقف آب بندی شده است. از طرف دیگر هر ستون یا شاسی کشی سقف به گونه ای طراحی شده است، که در هر متر قابلیت تحمل ۱۲۰ بار را خواهند داشت. به عنوان مثال یک سقف متحرک ۲۰ متری توان وزن ۲۴۰۰ کیلو برف را دارد.

نصب سقف ریلی برقی

مزیت های سقف ریلی هوشمند

مزایای پوشش سقف ریلی برقی

  1. امکان کنترل باز و بسته شدن سقف
  2. آب بندی و هوابندی سقف  های ریلی
  3. اجرا و نصب بدون نقض
  4. مقاومت در برابر وزن بالا
  5. کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب
  6. نصب سریع و آسان

انواع سقف ریلی

معمولا سقف های ریلی به چند مختلف تقسیم می شوند این سقف ها عبارتند از:

نصب انواع سقف ریلی

مدل های مختلف سقف ریلی

  • سقف ریل برقی

    در سقف های برقی برای بالکن و محیط های وسیع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد لازم است بدانید سقف کاذب ریلی از یک طرف باز و بسته خواهد شد. از طرف دیگر از زیبایی خاصی برخوردار است و در برابر هر شرایط آب و هوایی مقاوم می باشد.

  • سقف ریلی اتوماتیک

    در سقف اتومات ریلی اتومات چندین موتور برقی وجود دارد که با استفاده از کنترل یا اپلیکیشین آن را کنترل نمود. قابلیت اتوماتیک در انواع سقف پارچه ای، آلومینیومی و فلزی قابل اجرا است.

  • سقف بازشو

    در سقف های بازشو می توان از آن در تمامی فصول استفاده کرد. چنانچه سقف های بازشو در مدل های مختلفی تولید می شوند که شامل انواع پارچه ای، فلزی و آلومینیومی می شود و به عنوان سایبان، سقف در بالکن ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. در سقف های ریلی پارچه ای که جز ارزان ترین سقف های موجود در بازار به شمار می آید که به دو صورت دستی و برقی وجود دارد لذا باید بگوییم پارچه ای که در این سقف ها استفاده شده است در مقابل اشعه فرابنفش، باد، باران و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار است و دارای رنگ بندی متنوعی می باشد. ولی در سقف ریلی متحرک پارچه ای بدون نیاز به هیچ گونه مجوزی می توان از آن برای محیط های کوچک با متراژ پایین استفاده می شود

  • سقف ریلی آلومینیومی

    این سقف از پرکاربرد ترین سقف های کاذب ریلی به حساب می آید و عایق بسیار قوی در برابر سرما به گرما به شمار می آید. معمولا از آن برای محیط های بسیار لوکس و اداری استفاده می شود.

نکات مهم برای خرید سقف های کاذب ریلی

هنگام خرید برای سقف کاذب ریلی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید در مرحله اول به سالم بودن و مرغوبیت جنس بدنه باید توجه داشته باشید. سعی کنید از تجهیزات جانبی برقی آن کاملا اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از نکاتی که حائز اهمیت می باشد، استحکام و طول عمر سقف می باشد. همچنین وزن سقف را در نظر بگیرید.

نحوه نصب سقف های ریلی

برای طراحی و اجرای سقف کاذب ریلی میتوان از این نوع سقف برای تمامی فصول قابل استفاده می باشد از این سقف می توان برای فضای باز بیرون ساختمان استفاده کرد. به روش های مختلفی طراحی و اجرای سقف کاذب ریلی را میتوان بر روی زمین پیاده کرد یا اینکه می توان از بنای ساختمان برای نصب آن استفاده کرد. هزینه اجرایی آن بستگی به مساحت محیط شما دارد.

برای ایجاد کردن یک پوشش متحرک با داشتن فضایی که در اختیار دارید میتوانید از اشکال هندسی منظم برای محیط مورد نظر خود به کار ببرید برای اجرای آن در حاشیه اطراف آن را یک نوع شکل هندسی را انتخاب کنید و باقی محیط را با اشکال هندسی دیگر به طور منظم و موازی اجرا کنید. از طرفی دیگر با طراحی و اجرای سقف کاذب ریلی می توانید یک محیط آرامی برای مهمانان خود فراهم سازید و نهایت لذت را ببرید.

نصب سقف ریلی همراه با نورپردازی

روش نصب سقف های ریلی

رعایت اصول ایمنی در طراحی و نصب

برای نصب آن باید هوشمندانه عمل کنید و برای نقاطی که پیچ می شوند در دید نباشد و بدون هیچ نیازی از اتصال اضافی، آن را نصب کنید. چنانچه براکت های که از جنس آلومینیومی در ابعاد و اندازه مختلف استفاده می شوند با استفاده از آن شکاف را می توان پوشش داد. لازم به ذکر است، پایه های که سقف ریموت دار به کار گرفته می شوند، از جنس فولاد ضد زنگ هستند و به گونه ای طراحی شده اند آب را از داخل به بیرون فضا تخلیه می کند و برای سایبان می توانید از شیشه های رنگی استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای طراحی و اجرای سقف کاذب ریلی باید در ابتدا مساحت محیطی که در اختیار داریم توجه کنیم اینکه تا چه مقدار هزینه کنیم زیرا در این نوع سقف به دسته تقسیم بندی می شود. دسته اول به صورتی دستی و دیگری به صورت اتوماتیک می باشد.

سوالات متداول  درباره طراحی و اجرای سقف کاذب ریلی

۱سقف های ریلی به چند دسته تقسیم می شود؟
شامل سقف های دستی و اتومات یا برقی می شود که سقف ریلی برقی توسط ریموت قابل کنترل می باشد.
۲برای خرید سقف های ریلی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
اینکه از سالم بودن آن مطمئن باشیم و هم چنین از تجهیزات آن و نکته آخر استحکام آن می باشد.
۳مزایای سقف کاذب ریلی چیست؟
می توان به سبک بودن آن، اجرای سریع، مقاومت در وزن بالا اشاره داشت.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

کناف

سقف کاذب