نحوه اجرا سقف کاذب گچ برگ

نصب سقف کاذب گچ برگ

خرید تایل گچی

همان طور که میدانید سقف کاذب گچ برگ به علت زیبایی آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد سقف گچ برگ در ۶۰*۶۰ تولید و عرضه می گردد. معمولا این نوع سقف ها در دو درجه تولید می شوند. لذا درجه اول آن بسیار با کیفیت می باشد. یکی دیگر از موارد مهمی که می توان به آن اشاره داشت قیمت سقف کناف می باشد. برای قیمت گذاری سقف بسته به جنس، نوع و کیفیت آن قیمت گذاری می شود.

مزایای نصب سقف کاذب گچ برگ

همانطور که در میدانیم این سقف بسیار پرکاربرد است با اجرای آن می توان به راحتی پارتیشن بندی کنیم و به علت نصب سریع به هیچ وجه وقت گیر نمی باشد. مزایای دیگری هم وجود دارد ک در زیر قید شده است.

  • مقاومت بالای در برابر زلزله
  • اجرای نصب سریع آن
  • نصب راحت و آسان
  • وزن سبک و هزینه حمل و نقل کم
  • عایق بودن در برابر حرارت و صوت
  • قابلیت انعطاف پذیری در دکوراسیون داخلی
  • ایمن بودن سقف کناف
  • کاهش در مصالح ساختمانی

نحوه نصب گچ برگ

گچ برگ که برای سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد . یکی از نکاتی که حائز اهمیت می باشد در نصب سقف بسیار دقت لازم را داشته باشید. زیرا از اگر نصب سقف به درستی انجام نشود زیبایی خود را از دست خواهد داد. برای نصب سقف به یک سری مصالح نیاز داریم و در زیر به آنها اشاره شده است.

روش نحوه نصب گچ برگ

اجرا کردن سقف گچ برگ

  1. پروفیل نبشی
  2. پانل گچی یا گچ برگ
  3. پیچ سازه به سازه
  4. پیچ پانل
  5. اتصال کلیپس
  6. بتونه و نوار درزگیر

روش نصب سقف گچ برگ

برای اجرا ابتدا باید در مرحله اول تراز را انجام دهید و در مرحله بعد سازه تراز که نبشی است باید به دیوار پیچ شود. پس در محل اتصال سازه آویز را علامت گذاری می کنیم و در نتیجه با اتصال HT90 را با دستگاه میخ کوب به سقف متصل می شود. باید اتصال را تا ۹۰ درجه خم کرده و آویز که معمولا پروفیل را بر روی آن قرار می دهند و در ادامه آن را پیچ خواهند کرد. پس از محل قرارگیری سازه بر و سازه پانل خور را مشخص کرده و سازه باربر را با اتصال براکت به سازه آویز متصل کنید. و در نهایت سازه پانل خور که هر دو پروفیل می باشد را خلاف جهت سازه باربر گذاشته و با اتصال کلیپس که پروفیل F47 را به F47 متصل می کند وصل می کنیم

توجه داشته باشید که پروفیل ها در ابعاد استانداردی تولید می شوند و با ضخامتی که  پانل و دهانه سقف دارد. پانل بر روی سقف توسط نصاب و جک نصب می شود و با دستگاه ها آنها را پیچ می کنند. لذا برای نقاطی که درز دارند با استفاده از نوار درزگیر آنها را پوشش می دهند.

علت استفاده از سقف گچ برگ

با توجه به تکنولوژی روز دیگر از این نوع سقف برای دکوراسیون داخلی هم استفاده می شود. با نصب سقف کاذب گچ برگ می توانید در بسیاری از هزینه های دیگر جلوگیری کنید. یکی از مهم ترین علت هایی که از سقف کاذب گچ برگ استفاده می شود ست کردن آن با مبلمان خونه می باشد. از این سقف می توان برای مکان هایی مانند آشپزخانه، سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سقف گچ برگ

دلایل به کارگیری از سقف گچ برگ

نحوه ساخت سقف کناف گچ برگ

برای ساخت سقف گچ برگ از ترکیب گچ به همراه هوا به شکل فشرده در بین دو سطح از جنس مقوا تزریق می شود با انجام این عملیات موجب پایین آمدن وزن و بالا رفتن مقاومت در پنل ها می شود برای روکش گچ برگ ها در برخی موارد از سیمان هم استفاده می کنند و برای زیر ساخت آن از پروفیل های فولادی سبک استفاده می شود. از طرف دیگر با نصب آن می توانیم هزینه ها را تا حداقل کاهش دهیم.

نحوه نگهداری و تعمیر سقف گچ برگ

یکی از مهم ترین راه کار هایی که برای تاسیسات این سقف در نظر گرفته شده است با قرار دادن دریچه ای در پشت سقف کاذب است که به راحتی میتوان برای تعمیر آن اقدام کرد. گاها ممکن است در مواقع ضروری مجبور به بریدن صفحات گچی شویم اما این سقف طوری بازسازی شده است که به راحتی می توان آن را ترمیم یا تعویض قطعات را انجام دهیم.

روش تعمیر سقف گچ برگ

تعمیر سقف گچ برگ

نتیجه گیری

با استفاده از سقف کاذب گچ برگ می توان به منزل خود دکوراسیون زیبایی به ارمغان بیاورید از طرف دیگر با نصب آن می توانیم از هزینه های دیگر مانند رنگ آموزی، مصالح ساختمانی و .. جلوگیری کنیم باید بگوییم این گونه سقف ها بسیار حساس ساخته شده است که اگر نصب آن به درستی انجام نشود ظاهری نا خوشایند پیدا می کنید پس باید برای نصب آن از نصاب حرفه ای کمک بگیرید.

سوالات متداول

۱ویژگی های سقف گچ برگ چیست؟
ویژگی های آن شامل مقاومت در آتش، عایق بودن در برابر صدا، کاهش در هزینه از ویژگی های آن می باشد.
۲علت استفاده از سقف کاذب گچ برگ چیست؟
زیرا به دلیل اینکه نصب و اجرای آن آسان می باشد هم چنین به دلیل سبک بودن آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
۳برای نصب سقف کاذب گچ برگ به چه مصالحی نیاز داریم؟
مصالحی مانند پیچ پانل، بتونه، اتصال کلیپس و پروفیل نیاز داریم.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =

کناف

سقف کاذب