سقف کاذب ضد زلزله

سقف ضد زلزله

سقف کاذب ضد زلزله

مقاوم سازی ساختمان‌ها یک امر بسیار مهم به حساب می‌آیند و استفاده از سقف کاذب ضد زلزله برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد، همانطور که می‌دانید سقف کاذب سقفی است که به اسکلن و سقف اصلی ساختمان وصل شده است و این امر باعث می‌شود تا در میان سقف اصلی و سقف کاذب فضایی بوجود بیاید. سقف‌های کاذب سبک و مقاوم می‌باشند و باعث جلوگیری از شتاب‌های وارد شده به ساختمان در هنگام زلزله می‌شوند، در ادامه می‌خواهیم تا انواع سقف کاذب ضد زلزله را معرفی و بررسی نماییم.

در هنگام وقوع زلزله اتصالات بدنه اصلی ساختمان از یکدیگر جدا می‌شود و سپس فرو می‌ریزد و باید اقدام به بازسازی خانه کرد، با استفاده و تهیه سقف‌های کاذب ضد زلزله می‌توان از به وجود آمدن این آسیب‌ها و خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

انواع سقف کاذب ضد زلزله

بسیاری از سقف‌های کاذب موجود در بازار یک عایق مناسب در برابر زلزله می‌باشند که در ادامه چند مدل از سقف‌های کاذی ضد زلزله را برای شما بررسی و شرح داده ایم:

سقف کاذب کناف ضد زلزله

سقف کناف یکی از سقف‌های رایج و محبوب می‌باشد که از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است، ضد زلزله بودن سقف کناف جدا از زیبایی فوق العاده این سقف توانسته تا افراد بسیار زیادی را برای خرید به خود جذب نماید. سقف کناف از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و به دو روش ساده و دکوراتیو قابل اجرا می‌باشد.

سقف کناف ضد زلزله

سقف کاذب کناف ضد زلزله

سقف ضد زلزله آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک نیز یک نوع سقف بسیار مقاوم می‌باشد که در برابر زلزله یک عایق مناسب و پرکاربرد به حساب می‌آید، این نوع سقف از انتقال صدا نیز جلوگیری می‌کند و بخاطر مقاومت بالا از آن در مکان‌های عمومی مانند استدیوها، سینماها و شرکت‌ها استفاده می‌شود.

سقف کشسان ضد زلزله کاذب

سقف کشسان از مقاوت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند به راحتی وزن بالایی را تحمل نماید، این سقف نیز مانند تمامی سقف‌های کاذب در زیر سقف اصلی ساختمان نصب و اجرا می‌شود. ایمنی سقف کشسان نسبت به دیگر سقف‌های کاذب موجود در بازار بیشتر می‌باشد، این سقف کاذب فاقد از موار خرد شونده می‌باشد که همین امر یکی از مزایای این سقف کاذب به حساب می‌آید.

سقف کاذب کشسان ضد زلزله

سقف کشسان ضد زلزله کاذب

ضد زلزله بودن سقف آلومینیومی

تنوع سقف کاذب آلومینومی و مقاومت بسیار بالای آن باعث شده تا بسیاری از افراد به خرید این سقف کاذب جذب بشوند، می‌توان با کمترین هزینه و به راحتی سقف کاذب آلومینیومی را تهیه و خریداری کرد و مکانی امن را در خانه برای افراد فراهم سازی کرد.

سقف کاذب آلومینیومی ضد زلزله

ضد زلزله بودن سقف آلومینیومی

سقف چوبی ضد زلزله

به دلیل ایمنی بالای سقف کاذب چوبی و مقاوم بودن آن در برابر ضربه می‌توان به عنوان یک عایق مناسب از این سقف استفاده کرد، سقف‌های چوبی می‌توانند از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری نمایند و در برابر آتش سوزی نیز عایقی مناسب و پر کاربرد به حساب بیایند.

سقف چوبی ضد زلزله

سقف چوبی مقاوم ضد زلزله

مزایای استفاده از سقف کاذب ضد زلزله

استفاده از سقف های مقاوم در برابر زلزله از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که در ادامه تمام آن‌ها را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد:

  • کاهش نیروی زلزله وارد شده‌ی به سازه با استفاده از سقف کاذب
  • مقرون به صرفه بودن سقف کاذب ضد زلزله
  • کم شد خسارت وارد شده با سقف کاذب در هنگام زلزله
  • حفظ سازه در هنگام وقوع زلزله با استفاده از سقف کاذب
  • سبک بودن سقف‌های کاذب ضد زلزله
  • بالا بودن میزان جذب نیروی زلزله
  • نصب و اجرای ساده سقف ایمن در برابر زلزله

روش های نصب سقف ضد زلزله کاذب

نصب و اجرای سقف کاذب ضد زلزله کار بسیار آسانی است و همانطور که گفته شد این سقف به سازه اصلی ساختمان متصل می‌شود، بهترین روش نصب دقیق و بدون مشکل سقف کاذب ضد زلزله توسط افراد ماهر و مجرب انجام می‌شود که همین امر باعث اشتغال زایی برای بسیار از افراد می‌شود.

نصب سقف ضد زلزله کاذب

روش های نصب سقف ضد زلزله کاذب

مکان های مناسب برای اجرای سقف کاذب ضد زلزله

مکان‌های بسیار زیاد و مناسبی برای نصب سقف کاذب وجود دارد که در بسیاری از آن‌ها ایمن سازی مکان برای وقوع آسیب‌های احتمالی الزامی است، مکان‌هایی که در آن استفاد از سقف ضد زلزله کاذب دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد شامل موارد زیر است:

  1. بیمارستان‌ها
  2. مدارس
  3. شرکت‌ها
  4. منازل
  5. سینماها
  6. استدیوم‌ها
  7. مکات های تجاری
  8. مطب‌ها

سخن پایانی

خرید و اجرای سقف کاذب ضد زلزله و مقاوم دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد زیرا در هنگام وقوع حوادث احتمالی می‌توان از آسیب‌های جانی و مالی بسیار زیادی جلوگیری کرد. مدل‌های بسیار زیادی از سقف کاذب ضد زلزله و ایمن در برابر ضربه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در اماکن مخلف استفاده کرد،، انواع سقف‌های عایق در برابر زلزله را در متن برای شما نام برده و آن‌ها را شرح داده ایم.

سوالات متداول سقف کاذب ضد زلزله

۱چه سقف‌های کاذبی ضد زلزله هستند؟
سقف‌های سیار زیادی همچون سقف کاذب کحشسانريال سقف کناف، سقف کاذی جوبی، سقف آلومینیومی و سقف کاذب آکوستیک از نمونه سقف‌های کاذب موجود در بازار می‌باشند که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.
۲مزایای استفاده از سقف کاذب ضد زلزله چیست؟
استفاده از سقف‌های کاذب ضد زلزله از فواید و مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشند که این مزایا شامل مواردی همچون جذب نیرو و انرژی زلزله با سقف کاذب، سبک بودن سقف کاذب، ایمنی مناسب در برابر زلزله، جلوگیری از آسیب‌های احتمای مالی و جانی، حفظ سازه در هنگام وقوع زلزله و مقرون به صرفه بودن سقف کاذب می‌باشد.
۳در چه مکان هایی از سقف کاذب ضد زلزله استفاده می شود؟
در بسیاری از مکان‌ها می‌توان برای ایمن سازی از سقف کاذب ضد زلزله استفاده کرد، مکان‌های مناسب برای استفاده از سقف کاذب ضد زلزله شامل مواردی همچون دانشگاه‌ها و مدارس، مکان‌های تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، منازل، استدیوم‌ها، سینماها و شرکت‌ها می‌باشد.
چه امتیازی می دهید

2 دیدگاه ها

  1. علی گفت:

    سقف کاذب ضد زلزله است؟ از چه چیزی ساخته شده است؟

    • roshanak rostami گفت:

      سقف کاذب انواع مختلفی دارد که یکی از آنها سقف کاذب ضد زلزله است. سقف کاذب ضد زلزله از مواد مختلفی مانند چوب، آکوستیک، آلومینیم و … ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

کناف

سقف کاذب