نمایی از اسمان با استفاده از سقف کاذب مجازی

استفاده از سقف کاذب مجازی

سقف کاذب آسمان

بحث دکوراسیون داخلی امروزه بسیار داغ شده است و تجهیزات و متد هایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شود بسیار گسترده است انواع سقف های کاذب و دیوار های کناف برای زیبایی هرچه بیشتر نمای داخلی خانه استفاده می شود. همچنین این طرح ها امکاناتی همچون نورپردازی بهتر و.. را برای داخل خانه فراهم می کنند. به این دلیل که بیشتر خانه ها امروزه فاقد داشتن حیاط و بالکن می باشند نیاز است تا نمایی از خارج را در داخل خانه تداعی کرد برای این کار از طراحی هایی مانند سقف کاذب تصویری استفاده می شود حال اگر مشتاق این هستید که ببینید سقف کاذب تصویری چیست و در چه جاهایی کاربرد دارد بهتر است در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نمایی از آسمان در خانه

سقف کاذب آسمان در خانه

کاربرد سقف کاذب در طراحی داخلی

از آنجایی که نمای داخلی خانه تاثیر بسیاری در دید افراد به خانه دارد انجام روش هایی مانند سقف کاذب می تواند نقش بسیار موثری در بهتر دیده شدن خانه داشته باشد، همچنین سقف های کاذب مزایای دیگری هم دارند مثلا :

  •       راحتی نصب
  •       زیبایی نمای داخلی خانه
  •       استفاده از نورپردازی های متنوع
  •       استفاده از ابتکار عمل
  •       طرح های متنوع

از مزایای دیگری که سقف های کاذب دارند می توان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد و این که می توان با نیروی کار بسیار کمی پروژه را به اتمام رسانید. از آنجایی که سقف های کاذب دارای طرح های متنوعی هستند و دسترسی به تاسیسات ساختمانی را راحت تر می کنند گزینه محبوب طراحان داخلی می باشند. به این دلیل که می توان اشکال مختلفی از سقف کاذب را در نمای ساختمان استفاده کرد به راحتی میتوان طرح هایی در رابطه با دکوراسیون را ارائه داد. همچنین با استفاده از سقف کاذب تصویری برای اتاق ها و سالن حال خانه یا برای ادارات و شرکت ها فضایی گسترده را به نمایش گذاشت.

انواع سقف های تصویری (کشسان و مجازی)

سقف کاذب تصویری دارای دو نوع کشسان و مجازی هستند که این دو نوع تفاوت هایی با هم دارند، در این قسمت می خواهیم ببینیم که تفاوت های این دو نوع چیست و کدام یک بیشترین مزایا را برای نمای ساختمان دارد.

انواع سقف کاذب

کارگزاری سقف کاذب

سقف کاذب مجازی

شاید تا به حال دیده باشید که در ساختمان مسکونی و یا اداری به جای سقف آسمان قرار دارد ، به این نوع از سقف ها سقف کاذب تصویری گفته می شود که نمایی زیبا را به رخ میکشد در واقع نام این سقف ها هم به این دلیل سقف کاذب آسمان است، البته شایان ذکر است که می توان هر تصویری که باب میل است را جایگزین تصویر آسمان کرد. سقف های تصویری مجازی به صورت تکه تکه ساخته می شود به این تکه تایل می گویند و ما هم از این به بعد از همین نام استفاده می کنیم. تایل ها سقف کاذب مجازی از اندازه های ۳۰*۳۰ تا ۱۸۰*۱۲۰ ساخته می شوند که معمولا سایز پرکاربرد این نوع سقف کاذب سایز ۶۰*۶۰ می باشد مابقی سایز ها به انتخاب مشتری است.

نمایی از اسمان با استفاده از سقف کاذب مجازی

استفاده از سقف کاذب مجازی

هر چه سایز تایل ها بزرگ تر باشد باید ضخامت آن هم بیشتر باشد و این باعث می شود تا باریسول وزن بیشتری را تحمل کند در مواقعی دیده می شود به دلیل این که ابعاد بزرگ انتخاب شده است یا تایل ها شکم داده اند و یا سقف باریسول توان تحمل را نداشته است و شکسته، بنابراین باید در صورتی که از ابعاد بزرگ استفاده می شود دقت بسیار زیادی در وزن و توان باریسول به خرج داد. ابعاد کوچک این سقف ها هم تعداد قطعه ها را بالا می برند که خب طرحی که قرار است پیاده شود را بی کیفیت جلوه می دهد. البته طراحان داخلی می توانند در این باره نظر بهتری داشته باشند.

سقف های کاذب مجازی دارای مزایایی همچون
  •       دسترسی راحت به تاسیسات ساختمانی
  •       امکان نورپردازی با لامپ و یا استفاده از نور طبیعی
  •       تعویض راحت قطعات
  •       مقاوم در برابر رطوبت

هستند.

سقف کاذب کشسان

نوع دیگر سقف های کاذب که می توان گفت جدید تر هم هست و در بسیاری از شرکت های بزرگ و خانه های به روز دیده می شود سقف کاذب کشسان می باشد این سقف مزایای نسبتا بهتری به نسبت همتای خود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

سقف کاذب کشسان

نصب سقف کاذب کشسان با طرح دریا

اگر دیده باشید این نوع سقف ها به صورت یک دست در سقف قرار می گیرند و دیگر به صورت تکه تکه نمی باشند، که این باعث می شود تا تصویری که به نمایش می کشند زیبایی بیشتری داشته باشد. طرح بر روی سقف های کاذب مجازی بر روی تایل های پلکسی نقش می بندد ولی در سقف کاذب کشسان بر روی پارچه های مخصوص کششی از جنس پی وی سی اجرا می شود. از این رو می توانید کیفیت عکس های چاپ شده بر روی آن را با توجه به بودجه ای که خرج می کنید انتخاب کنید.

سقف های کاذب کشسان دارای مزایایی همچون
  •       یک دست بودن طرح بر روی سقف
  •       امکان نورپردازی بهتر در نوع های فیبر و کریستال نوری برای ایجاد سقف ستاره ای
  •       امکان نورپردازی با لامپ و یا استفاده از نور طبیعی
  •       مقاوم در برابر رطوبت

هستند.

مقایسه سقف های کاذب مجازی و کشسان

تا الان در مورد سقف کاذب تصویری صحبت هایی کردیم و کارکرد آن را برای شما توضیح دادیم حال باید به جمع بندی در این زمینه برسیم.

هر دوی این سقف ها دارای خصوصیاتی خوب هستند اما برای این که نوع بهتر را متناسب با خواسته خود بتوانید انتخاب کنید می خواهیم مقایسه ای بین این دو سقف مجازی انجام دهیم.

مقایسه سقف کاذب کشسان با مجازی

دو نوع سقف کاذب کشسان و مجازی

  • سقف کاذب کشسان

    این نوع سقف کاذب تصویر را به بهترین شکل نمایش می دهد همچنین به این دلیل که به صورت شبکه ای نیست تصویری یکسان را خواهید دید دسترسی به تاسیسات از طریق این نوع سقف کمی سخت و پیچیده میباشد اما غیر ممکن نیست، نورپردازی این نوع سقف ها هم می تواند به صورت مصنوعی باشد هم می تواند به صورت طبیعی از نور خارج از ساختمان باشد.

  • سقف کاذب مجازی

    این نوع سقف ها را بیشتر دیده اید و با آن آشنا هستید زیرا به واسطه شبکه ای بودنشان به راحتی می توان دسترسی به تاسیسات را داشت همچنین می توان از فضایی که پشت این سقف ایجاد می شود برای خواباندن کابل های برق و… استفاده نمود، از طرفی دیگر به این دلیل که این سقف شبکه ای است می توان در هر زمان در صورت آسیب دیدن قطع ای ان را تعویض نمود. اما معایب این نوع سقف ها این است که تصویر نمایش داده شده به صورت شبکه ای می باشد، در صورت استفاده از ابعاد بزرگتر امکان شکم دادن وجود دارد.

پیشنهاد می شود در صورتی که برای ابعاد بزرگ می خواهید از سقف کاذب تصویری استفاده نمایید ،سقف کاذب کشسان را بکار بگیرید.

سوالات متداول
  1. سقف کاذب تصویری چیست؟
    حتما با سقف های کاذب کناف آشنا شده اید سقف کاذب تصویری هم همان کارایی ها را دارد با این تفاوت که می توان تصویر دلخواه خود را بر روی آن پیاده نمود.
  2. سقف کاذب کشسان چیست؟
    سقف کاذب کشسان به سقف های کاذب تصویری (آسمان) گفته می شود که به صورت یک تکه بر روی سقف کار می شوند و جنس آنها از پارچه های مخصوص کششی پی وی سی می باشد.
  3. از سقف های کاذب در کجا ها می توان استفاده نمود؟
    از سقف های کاذب آسمان می توان در تمامی اتاق های خانه و یا در ادارات و لابی هتل ها، شرکت ها و… استفاده نمود
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 15 =

کناف

سقف کاذب