رنگ کناف

رنگ کناف طوسی

رنگ کناف طوسی

از آنجایی که یکی از کاربردهای کناف در طراحی دکوراسیون داخلی است و تاثیرگذاری عمیق رنگ ها بر طراحی و خلق و خو و احساسات افراد، به همین دلیل امروزه میزان استفاده از رنگ کناف طوسی به عنوان رنگ سنگین و موقر در کنار رنگ های روشن بیش از پیش افزایش یافته است ولی قبل از این کار ابتدا باید ست رنگ کناف طوسی را کامل بشناسید تا بتوانیم تاثیرگذاری مورد نظر را به مخاطب انتقال دهیم.

نمونه کار رنگ طوسی

نمونه کار

رنگ طوسی از نظر روانشناسی

رنگ طوسی نشانگر بزرگواری و وقار یک شخص است و این رنگ در طیف رنگ مشکی و سفید وجود دارد. به جهت قرارگیری رنگ طوسی در میانه این طیف، به عنوان رنگ توافق و صلح است. به طور کلی رنگ طوسی، تداعی کننده حس آرامش و در عین حال تعقل و منطق می‌باشد.

رنگ طوسی از نظر رنگ ‌شناسی

همان طور که ذکر شد رنگ طوسی ترکیبی از رنگ مشکی و سفید است که جزء رنگ های خثنی و سرد به حساب می آید . دو لیل مهم در استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی این است دوری از ایجاد زرق و برق و استفاده آن بعنوان رنگ پس زمینه است. که در هنگام خرید کناف ، می توانید از این رنگ استفاده کنید.

رنگ طوسی کناف

نمونه رنگ طوسی

استفاده از رنگ کناف طوسی در دکوراسیون داخلی

همان طور که قبلا ذکر شد، رنگ طوسی جز رنگ ‌های خنثی است که به همین دلیل در چرخه رنگ ها قرار نمی ‌گیرد و قاعدتا رنگ های مکمل آن را نمی توان براساس اصول چگونگی ست کردن رنگ‌ ها شناخت.

به دلیل تناژ‌های متفاوت رنگ کناف طوسی، این رنگ جزء رنگ های روشن، زیبا، تاریک و دراماتیک است.

در صورتی که بخواهید رنگ اتاق نشیمن خود روشن باشد ولی از رنگ سفید در آن استفاده نشود، رنگ کناف طوسی روشن گزینه بسیار مناسبی است.

این رنگ دارای تنالیته‌ های متفاوتی است که برای یافتن تناژ‌های مختلف آن، میتوان مقدار اندکی از رنگ‌های اصلی را به این رنگ اضافه کرد و با این کار امکان استفاده از بسیاری از رنگ ها به عنوان رنگ مکمل در خرید و استفاده از کناف در طراحی خود استفاده کنید.

مثلا با اضافه کردن رنگ زرد به طوسی این رنگ را به رنگی گرم تبدیل می شود. در این بخش به معرفی تنالیته‌ های مختلف زنگ کناف طوسی پرداخته می شود.

رنگ طوسی در دکور

طوسی در دکور

تناژهای رنگ کناف طوسی

طوسی طبیعی

این رنگ بارها در طبیعت دیده شده مانند رنگ صخره‌ها، برخی پرندگان و حیوانات که بعنوان رنگ طوسی طبیعی با تناژ‌ گرم است.

طوسی سربی

رنگ طوسی با اضافه کردن مقدار کمی رنگ آبی به رنگ طوسی ایجاد می شود این رنگ معمولا تقریبا شبیه رنگ استیل است.

طوسی نقره ای

اولین تناژ رنگ طوسی که در حالت معمول به ذهن انسان می رسد رنگ طوسی نقره ای است. از این رنگ برای روشن تر شدن فضای تیره استفاده می شود.

طوسی مایل به بنفش

این تناژ از ترکیب رنگ بنفش و طوسی است که اغلب برای رنگ آمیزی دکوراسیون اتاق خواب نیز استفاده می شود.

طوسی روشن

از آنجا که رنگ طوسی از ترکیب رنگ سفید و مشکی ایجاد می شود، با زیاد شدن مقدار رنگ سفید در این ترکیب، رنگ طوسی روشن بدست می آید.

دودی

این تناژ مخالف ترکیب قبلی است یعنی با افزایش تعداد رنگ مشکی، رنگ دودی نیز به وجود خواهد آمد.

لنجنی تیره

از ترکیب رنگ طوسی و سبز تیره، رنگ لنجنی تیره تشکیل می شود.

برخی ترکیبات مکمل و ست رنگ کناف طوسی

ترکیب و ست طوسی و سفید

انتخاب این ترکیب رنگ در استفاده از کناف دو مزیت دارد: یکی برای روشن کردن فضاهای داخلی و دیگری بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچکتر. ولی از آنجا که استفاده این دو رنگ در کنار هم فضای اتاق را بی روح نشان می دهد، استفاده از رنگ سوم یا تزئینی ماننده قهوه ای یا قرمز برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود.

ترکیب طوسی و شیری

به کار گیری رنگ شیری در چیدمان اتاق، فضای لطیفی را به دکوراسیون می دهد و به خاطر سرد و خنثی بودن آن، روح تازه ای در اتاق شما حاکم می شود. رنگ شیری همانند رنگ سفید برای روشن و بزگتر نمایان شدن فضا، انتخاب بسیارخوبی است و یک ست رنگی مناسبی نیز برای طوسی محسوب می شود.

ترکیب طوسی و زرد

رنگ زرد از بهترین و پرطرفدارترین ست های رنگی برای دکوراسیون است چرا که استفاده از رنگ زرد و طوسی باهم جذابیت خاصی را در دکوراسیون به وجود می آورد. همچنین به کارگیری رنگ زرد در کنار طوسی، در چیدمان مبلمان رنگ طوسی بسیار مناسب است.

ترکیب طوسی و بژ

باتوجه به خنثی بودن رنگ طوسی و بژ شاید تصور کنید که به کارگیری دو رنگ خنثی در کنار هم ظاهر خوبی را نداشته باشد ولی با اضافه کردن یک رنگ شاد به این ترکیب رنگ می توانید دکوراسیون تازه ای را در محیط منزلتان به وجود آورید.

همچنین استفاده از رنگ های گرم مثل قرمز و قهوه ای کنار طوسی و بژ به جهت ایجاد تضاد بین رنگ ها، انتخاب بسیار مناسبی است، البته این ترکیب رنگ معمولا در محیط های کاری مثل رنگ اتاق کار مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیب طوسی و سبز

رنگ سبز جزء رنگ های سرد و ست رنگ طوسی است. استفاده مناسب و به جای رنگ سبز می تواند فضای پرشور و دلپذیری را ایجاد کند.

ولی اگر می خواهید فضای گرم و رمانتیکی را به وجود آورید استفاده از این رنگ های انتخاب نادرستی است.

حال اگر نمی خواهید از وسایل سبز رنگ یا رنگ های بی روح استفاده نمایید برای ایجاد حس نشاط و شادابی منشا شده از گل و گیاه در چیدمان اتاق نشیمن، گزینه بسیار مناسب و کاربردی است.

ست و ترکیب طوسی و آبی

این ترکیب رنگ، از پرطرفدارترین رنگ های دکوراسیون است و محبوبیت آن به گونه ای بود که در سال ۲۰۱۶ از سوی شرکت پنتون به عنوان رنگ سال انتخاب گردید. از آنجا که رنگ های طوسی و آبی جزء رنگ های سرد هستند برای ایجاد تعادل می توانید از رنگ های قرمز و قهوه ای نیز استفاده کنید.

ست طوسی و نارنجی

رنگ نارنجی جزء رنگ های گرم و اشتها آور است به همین دلیل استفاده از این ترکیب رنگ برای آشپزخانه بسیار مناسب بوده و به دلیل انتقال حس آرامش رنگ طوسی و حس شادی رنگ نارنجی استفاده از آن علاوه برآشپزخانه در اتاق خواب، نیز می تواند به زیبایی اتاق شما کمک فراوانی کند.

ترکیب طوسی و صورتی

از پرطرفدارترین رنگ های اتاق خواب، رنگ طوسی و صورتی است که بعنوان یکی از رنگ های اتاق خواب دخترانه نیز محسوب می شود.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =

کناف

سقف کاذب