بازسازی راه پله های قدیمی

بازسازی و تعمیر راه پله های قدیمی

طراحی و دکوراسیون منازل

در طراحی و دکوراسیون منازل به جز اهمیت دادن به سقف و سقف کناف می توان به جاهایی چون پله و راه پله ها هم اهمیت داد. راه پله ها از جاهایی هستند که تردد در آنجا زیاد است و چون محل گذر است، پرترافیک است. در اثر همین تردد و ترافیک بیشتر از جاهای دیگر خانه نیاز به تعمیر و بازسازی دارند. در این مقاله می خواهیم مطالب مربوط به بازسازی راه پله های قدیمی را بخوانیم.

بازسازی و تعمیر لق شدگی پله

تعمیر لق شدگی پله

تعمیر و بازسازی راه پله های قدیمی

جدا از اینکه خرابی پله ها باعث این می شود که ظاهر پله ها به هم می ریزد و نمایی زشت را ایجاد می کند، می تواند ایجاد خطر هم داشته باشد. اگر تا به حال به تعمیر پله ها اهمیت نمی دادید بهتر است که هرچه زودتر برای اصلاح و بازسازی راه پله ها اقدام کنید. در ادامه درباره انواع تعمیر پله ها بیشتر خواهیم گفت.

رفع صدای جیرجیر راه پله های فرش شده

خیلی از ما ایرانی ها به دلایل مختلفی علاقه به فرش کردن را پله های خانه هایمان داریم، مخصوصا کسانی که دارای فرزند و بچه کوچکی در خانواده هستند، علاقه ای زیادی به فرش کردن یا موکت کردن راه پله دارند. برای آنکه بخواهیم از هزینه های تعمیر بازسازی راه پله های قدیمی بکاهیم ، بهتر است که موکت فرش را از روی راه پله بلند نکنیم. برای این کار بهتر است که ابتدا روی پله ها راه برویم و محل شکاف را پیدا کنیم. برای آن که کف راه پله را پیچ کنیم یک سری بسته های مخصوص برای پیچ کردن وجود دارد و می توان تهیه کرد. با این راه بدون دسترسی به چهارچوب زیرین می توانیم کف پله ها را تعمیر کنیم.

رفع لق شدگی کف پله

از کارهای روتین و متداولی که برای تعمیرات پله انجام می شود، رفع لق شدگی پله است. لق شدگی شدید باعث حرکت در در کف پله می شود. این بسیار خطرناک است برای کسانی که می خواهند از روی پله گذر کنند. لقی پله ممکن است به علت فاصله گرفتن پله از دیوار باشد. در هر صورت علت هر چه که باشد باید به بخش زیرین پله راه پیدا کنیم.

بهتر است که شکاف های موجود بین دیوار و کف پله ها و ارتفاع آن همه شناسایی شود. آنگاه متناسب با شکافی که ایجاد شده است می توانید تعمیرات را انجام دهید. بهتر است که انجام  این کارها به دست یک متخصص و کارشناس تعمیرات انجام شود تا بیخودی متحمل پرداخت هزینه های سنگین نشوید.

رفع شکستگی پله

شکستگی های پله را می توان برای بازسازی راه پله های قدیمی با روش های زیر برطرف کرد:

  1. برای شروع بهتر است که ابتدا اندازه کف، ارتفاع و نرده را اندازه بگیرید. این اندازه گیری ها برای ساخت یک کفی پله جدید لازم است. بهتر است پیش از جا اندازی کف پله با یک نجار مشورت انجام دهید.
  2. اگر روی پله ها کف پوش و یا موکتی وجود دارد بهتر است که ابتدا آن را بلند کرده و در بیاورید. بعد از آن برای برداشتن کف پله اقدام کنید. بهتر است تا پایان کار کف پله را نگه دارید.
  3. نوع چوبی که برای راه پله خانه تان در نظر گرفته اید را انتخاب کنید. با دقت برش چوب ها را انجام دهید.
  4. اندازه کف پله را باز هم چک کنید تا اطمینان از درستی آن پیدا کنید. کف پله جدید را روی ارتفاع نصب کرده و بعد آن را پیچ کنید. تا ۲۴ ساعت هم روی پله بعد از نصب تردد نکنید.
تصویری از تعمیر شکستگی پله

رفع شکستگی پله

انواع پله از نظر شکل و کاربرد

  • پله های بتنی هستند که کف و نمای آن ها مشخص است.
  • پله های فلزی با کف سنگی
  • پله با فرش موزاییک
  • پله موزاییک پیش ساخته
  • پله آجری
  • پله موزاییک درجا

یک نکته مهم در بازسازی راه پله های قدیمی این است در تعمیرات دقت داشته باشید که رنگ قسمت نو و کهنه در بازسازی خیلی تفاوت نداشته باشد، هماهنگ باشد و دستگاه نظارت آن را تایید کند.

پس از آنکه تعمیرات و بازسازی راه پله های قدیمی به پایان رسید، می توانید با تزئینات مدرن ظاهری زیبا را ایجاد کنید. در ادامه تزئین پله و راه پله را برایتان توضیح می دهیم.

تزئین پله های قدیمی

اگر چه که در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی، تزئین آشپزخانه و اتاق نشیمن دارای اهمیت زیادی است، اما تزئینات پله هم می تواند زیبایی و آرامش قابل توجهی را به خانه به ارمغان آورد.

برای آنکه بخواهید راه پله هایتان را جدید کنید، راه های زیادی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از رنگ ها و استیکرها است. این روش به پله ها نمایی جدید را می دهد و از حالت معمولی هم خارج می کند. با ایجاد کمی خلاقیت می توان راه های زیادی را در زیبایی و تزئین پله و راه پله ها بیابید.

از وسایل تزئینی مثل گلدان هم می شود برای زیبایی پله ها پس از بازسازی راه پله های قدیمی استفاده کنید. نیاز به صرف هزینه زیادی نیست فقط کمی سلیقه و خلاقیت لازم است.

سوالات متداول بازسازی راه پله های قدیمی

1علت لق شدن پله از چه چیزی می تواند باشد؟

لقی پله ممکن است به علت فاصله گرفتن پله از دیوار باشد. در هر صورت علت هر چه که باشد باید به بخش زیرین پله راه پیدا کنیم.

2رفع شکستگی پله ها چگونه است؟
باید اندازه های کف پله، ارتفاع و نرده اندازه گیری شود. این اندازه گیری ها برای ساخت یک کفی پله جدید لازم است. بهتر است پیش از جا اندازی کف پله با یک نجار مشورت انجام دهید. اگر موکت یا کفپوش بر روی پله ها قرار دارد، بهتر است که آن را بلند کنید.
3برای زیبایی راه پله ها چه می توان کرد؟
برای تزئین و زیبایی راه پله ها بهتر است که کمی خلاقیت داشته باشید. با ایجاد کمی هماهنگی و سلیقه خرج کردن می توان راه های زیادی را در زیبایی و تزئین پله و راه پله ها بیابید.
تزئینات نرده

تزئینات در نرده هم بسیار اهمیت دارد. استفاده از کاغذهای دیواری و شمع های تزئینی به زیبایی راه پله ها می افزاید. سعی کنید در تمامی این موارد هماهنگی بین رنگ ها را رعایت کنید.

تزئینات پله و راه پله

تزئینات راه پله

سخن آخر

در بازسازی راه پله های قدیمی بهتر است اقدام خیلی زود صورت بگیرد. با مشاوره با کارشناسان ما برای اصلاح و بازسازی راه پله ها اقدام کنید.

چه امتیازی می دهید

2 دیدگاه ها

  1. مینا گفت:

    برای یازسازی پله های خانه ای قدیمی چقدر زمان لازم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =

کناف

سقف کاذب