طراحی سقف خانه باعث جذابیت دکوراسیون داخلی می شود

مدل های مختلف کناف سقف پذیرایی

توجه به انواع کناف سقف پذیرایی

معمولا وقتی که خانه یا مکانی طراحی می شود به همه نکات توجه می شود. اما در مورد سقف ممکن است بعضا بی توجهی صورت گیرد. در حالی که بکار بردن طراحی هایی مثل طرح کناف، رابیتس کاری برای سقف می تواند فضای کلی مکان را دل نشین تر کند. در این مقاله به بررسی انواع کناف سقف پذیرایی می پردازیم.

اهمیت کناف در سقف خانه

از آنجایی که پذیرایی یکی از پر رفت و آمد ترین قسمت های خانه است. باید به دیزاین و دکوراسیون مربوط به آن توجه زیادی کرد. با استفاده از انواع کناف سقف پذیرایی می توان طرح های بسیار جذابی برای سقف آن قسمت تدارک دید. به همین راحتی می توان فضای کلی خانه را به فضایی دل نشین و آرام تبدیل کرد.

انواع کناف سقف پذیرایی کدامند؟

راه های زیادی برای طراحی سقف پذیرایی وجود دارد که در این مقاله به بررسی انواع کناف سقف پذیرایی می پردازیم. که مهم ترین آنها کناف سقف پذیرایی مستطیل، کناف سقف پذیرایی گرد، کناف سقف پذیرایی مربع و … اشاره کرد.

۳ نکته برای طراحی کناف سقف پذیرایی

طراحی کناف با توجه به انواع کناف سقف پذیرایی و با توجه به نوع مکان متفاوت است. و نیازمند دقت و بررسی های گوناگون است. نوع طراحی کناف سقف اتاق خواب با پذیرایی متفاوت است. و نیازمند دقت خاصی است. باید با توجه به نوع فضا و کاربری اش کنافی منحصر بفرد برای سقف در نظر گرفت. در این بین نکاتی وجود دارد که بررسی آنها خواهیم پرداخت.

پیش از استفاده از انواع کناف سقف پذیرایی باید به نکاتی مثل ارتفاع سقف توجه شود

نکات مهم پیش از طراحی سقف با کناف

توجه به سبک فضا پذیرایی

زمانی که می خواهیم برای سقف پذیرایی مستطیل کنافی طراحی کنیم باید به کاربری آن نهایت دقت شود. زیرای مدل طراحی و دکوراسیون ما روی نوع طراحی کناف سقف تاثیر بسزایی دارد. بهتر است اگر پذیرایی مدرن مد نظرمان است از طرح های مینیمال و ساده استفاده شود. ولی اگر پذیرایی مد نظرمان به سبک کلاسیک است میتوان از مدل های دایره ای و گرد استفاده کرد.

ارتفاع سقف پذیرایی برای کناف کاری

یکی دیگر از نکاتی که هنگام طراحی کناف پذیرایی باید به آن توجه کنیم مقدار ارتفاع است.اگر فضای مورد نظر دارای سقف کوتاه است بهتر است استفاده از سقف کاذب را فراموش کنیم. اگر پذیرایی مورد نظر دارای سقف معمولی است. می توان با دقت و توجه از سبک های جدید و مدرن استفاده کنیم. اما اگر پذیرایی خانه مان ارتفاع خوبی داشته باشد دیگر دستمان باز است و می توانیم طرح مورد نظر را با خیال راحت پیاده کنیم. برای سقف های کوتاه بهترین راه استفاده از رنگ آمیزی است و کناف برای آن توصیه نمی شود.

رنگ آمیزی و نورپردازی سقف پذیرایی

یکی از نکاتی که نباید هنگامی طراحی کناف فراموش شود. دقت و توجه به رنگ آمیزی و نورپردازی است. به کمک این دو به راحتی می توانیم به طراحی مان جلوه و جذابیت ببخشیم. اگر سقف بلندی داریم استفاده از رنگ های تیره یا نپردازی های تیره می تواند آنرا بسیار جذاب و تک کند.

۱۰ مزیت استفاده از کناف برای سقف

استفاده و طراحی کناف برای سقف مزایای زیادی دارد که ده تای آنها را باهم بررسی میکنیم.

  • با استفاده انواع کناف سقف پذیرایی می توان نورپردازی های بسیار شکیلی تدارک دید.
  • استفاده از کناف باعث بهینه سازی در هزینه می شود. زیرا برای طراحی کناف به تعداد نیروی کمتری نیاز است.
  • کناف ها دارای ایمنی و مقاومت بسیاری بالایی هستند. دلیل آن نیز سبک و انعطاف پذیری آن است.
  • از آن ها میتوان بعنوان عایق حرارتی استفاده کرد.
  • سنگین نبودن آن های یکی از بهتری مزیت شان است.
  • انواع کناف سقف پذیرایی می تواند بار مرده ساختمان را کاهش دهد
  • سرعت طراحی کناف برای سقف می تواند به پروسه طراحی و دکوراسیون سرعت خوبی ببخشد.
  • پس از کف سازی می توان به طراحی کناف سقف پرداخت.
استفاده از کناف برای سقف به جرز داشتن زیبای باعث افزایش ایمنی فضا می شود

مزایای سقف کناف برای خانه

بررسی انواع کناف سقف پذیرایی

انواع کناف سقف پذیرایی شیک دسته ها و انواع مختلفی دارد که بصورت موردی و اجمالی آنها را بررسی می کنیم.

مدل های کناف شیک و لاکچری

در این مدل طراحی کناف از فرم های خاص و متفاوت می توان استفاده کرد. یکی از بهترین فرم های برای طراحی کناف شیک استفاده از فرم دایره ای است. همچنین اگر فضای مورد نظمان تالار عروسی است می توانیم از نورپردازی و گچبری های خاص نیز استفاده کنیم. در مدل های لاکچری همجنین می شود از نورپردازی مینیمل نیز استفاده کرد. استفاده از پلکسی فضای طراحی را نیز جذاب تر میکند.

انواع کناف سقف پذیرایی می تواند با توجه به فضا و کاربری آن استفاده شود

تحلیل مدل های مختلف کناف سقف پذیرایی

کناف سقف پذیرایی ساده

یکی از انواع کناف سقف پذیرایی کناف ساده است.یکی از فرم های کرابردی در کناف سقف ساده فرم مربع است.  برای طراحی ساختمان و آپارتمان می توان از خطوط منحنی به همراه نورپردازی استفاده کرد. در آپارتمان های همچنین می توان از مدل های ساده مستطیلی استفاده کرد که جذابیت خاص خودش را دارد. از دیگر جذابیت های کناف ساده سقف می توان به استفاده از سطوح تیره اشاره کرد. یکی دیگر از نکاتی که باعث جذابتر شدن طرح می شود استفاده از دو رنگ مختلف است.

کناف سقف  پذیرایی جدید مدرن

در این مدل طراحی از انواع کناف سقف پذیرایی بهتر است به محدوده عبوری و نشستن توجه شود. در این مدل طراحی کناف سقف می توان از فرم های مستطیلی استفاده کرد. همچنین نورهای لاکچری آنرا حرفه ای تر می کند. این مدل طراحی برای پذیرایی های متراژ بالا مناسب تر است. با استفاده از این مدل طراحی می توانید پذیرایی بسیار شیک و لوکسی داشته باشید. همچنین استفاده از طرح های تلفیقی مثل فرم دایره و مستطیل نیز می تواند جلوه فوق العاده ای به سقف بدهد.

نتیجه گیری انواع کناف سقف پذیرایی

در این مقاله نکته های مهمی را برای داشتن یک پذیرایی لاکچری و منحصر بفرد عنوان کردیم. در پایان بیاد به این موضوع نیز توجه کنید که طراحی کناف برای سقف کار آسانی نیست که به هرکسی بتوان آنرا سپرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین طراحی سقف کاذب و کناف می توانید با کارشناسان رویا هاوس تمای حاصل بفرمایید. کارشناسان ما با دادن راهنمایی ها و بررسی فضای مورد نظر شما بهترین مدل طراحی را برای پذیرایی شما انتخاب خواهند کرد.

سوالات متداول انواع کناف سقف پذیرایی

1مهم ترین مزیت کناف پذیرایی چیست؟
طراحی های لاکچری و سرعت بالای مزیت های آن هستند
2آیا می توان از کناف برای طراحی سقف های قوس دار استفاده کرد؟
بله به دلیل انعطاف بالای پنل ها این امر امکان پذیر است. و یکی از مزیت های کناف سهولت استفاده کردن از آنهاست.
3آیا کناف ها قابل شست و شو هستند؟
خیر، به علت وجود مقداری گچ در آنها، این کار امکان پذیر نیست.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نه =

کناف

سقف کاذب