سقف کناف

انواع سقف کناف

پرکاربردترین سقف هایی که این روزها برای طراحی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند سقف هایی از جنس کناف می باشند. شاید تا به حال با چنین سقف هایی کار نکرده باشید و یا حتی نام آن ها هم به گوشتان نخورده باشد و شاید هم سقف های چوبی زیبا را برای طراحی سقف ساختمان خود ترجیح داده باشید.

ما قصد داریم در مقاله امروز برای شما درباره انواع سقف کناف صحبت کنیم و تمام تلاش ما این است که شما را با نکته هایی آشنا کنیم که بتوانید در انتخاب سقف کناف درست ترین تصمیم را بگیرید.

سقف کناف

همانطور که در مقاله های قبلی در رویاهوس مطالعه کرده اید بارها برایتان عنوان کرده ایم که سقف کناف یک پوشش برای سقف اصلی می باشد که نه تنها زیبایی دو چندانی به سقف ساختمان شما می دهد بلکه با استفاده از آن می توانید تاسیسات سیم کشی را نیز در شاختمان پوشش داده و دیگر دغدغه مخفی نگه داشتن آن ها را نداشته باشید.

انواع سقف کناف

سقف کناف پذیرای

در حقیقت سقف کناف و انواع سقف کناف نوعی سقف ثانویه می باشد که در پایین سقف اصلی نصب می شود و می تواند عیوب آن را برطرف نماید. این نوع از سقف ها برای عایق نمودن سقف در برابر صدا، حرارت، پوشش سیم های تاسیساتی مورد استفاده قرار می گیرند و این قابلیت را نیز دارا می باشند کع ارتفاع اتاق را نیز کاهش دهند.

مزایای سقف کناف

از جمله مزیت هایی که انواع سقف کناف دارند عبارت است از:

  • قابلیت جا به جایی و هزینه اجرای آن در مقایسه با تعمیر و بازسازی سقف اصلی ارزان تر است
  • در جذب صدا نقش بسیاری دارند و همین موضوع باعث جلوگیری راز انتقال صدا به طبقات دیگر می شود
  • تعمیر آسان
  • پوشش دهنده مناسب برای سیم کشی ها و لوله های موجود در ساختمان می باشد
  • اجرای سقف کناف نقش مهمی در بهینه سازی مصرف انرژی دارد
  • مصرف سوخت در ساختمان  را به حداقل می رساند

معایب سقف کناف

طبیعتا در مقابل هر مزیتی معایبی هم وجود دارد و انواع سقف کناف نیز از این قاعده مستثنا نمی باشند از معایب این نوع سقف ها می توانیم به  مواردی همچون کاهش دادن ارتفاع اتاق به خاطر نصب در زیر سقف اصلی، عمر کوتاه سقف، غبار گرفتگی و رنگ پریدگی آن ها اشاره کرد.

انواع سقف کناف

سقف کناف مدرن

انواع سقف کناف

گفتیم که سقف کناف با مزیت ها و معایبی که دارد توانسته است در دنیای معماری امروزی طرفدارن بسیاری را جذب نماید و زیبایی خاصی را به ساختمان اداری و مسکونی شما بدهد. در ضمن انواع سقف کناف بسیار می باشند که می توانید برای هر بخش از ساختمان خود با سلیقه فردی که دارید مناسب ترین نوع از این سقف ها را انتخاب کنید.

انواع سقف کناف شامل موارد زیر می باشند.

سقف کناف رابیتس

سقف کناف با پنل های از پیش ساخته گچی

سقف کناف گریلیوم

سقف کناف چوبی

سقف کناف ترکیبی

سقف کناف آلومینیومی

سقف کناف آکوستیک

سقف کناف طلقی

سقف کناف مجازی

سقف کناف آی گلس

سقف کناف پی وی سی

سقف کناف متحرک

سقف کناف مشبک

سقف کناف ثابت

در مقاله های بعدی با ما همراه باشید تا درباره هریک از انواع سقف های کنافی که در بالا به آن ها شاره کردیم اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =

کناف

سقف کاذب