سقف کاذب ارزان

سقف کاذب

انواع سقف کاذب ارزان

در این مقاله قصد داریم به انواع سقف کاذب ارزان بپردازیم که در ادامه آن نکاتی را در مورد قیمت گیری سقف کاذب بیان می کنیم.

شاید سوال پیش آید که این برآورد قیمت خرید برای سال کنونی(۹۹) چگونه خواهد بود؟

جواب آن : در گام نخست ” قیمت نهایی سقف کناف کاذب ناشی از چه معیارهایی است” بررسی می شود، سپس به عوامل تاثیرگذاری بر روی این معیارها در قالب ۳ فرضیه پرداخته می شود و در نهایت با کمک این سه فرضیه برآورد قیمت کنونی انواع سقف های کاذب بدست می آید.

انواع سقف کاذب ارزان

سقف کاذب ارزان

انواع مختلف سقف کاذب

سقف کاذب انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای قیمت خریدهای متفاوتی است. هر کدام از سقف های کاذب براساس مزایا، معایب و ویژگی های خود و به طور کل طبق متریال و دستمزد نصب، در بازار خرید قیمت گذاری می شوند.

سقف های کاذب با توجه به متریال مورد استفاده انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • سقف کاذب کناف
  • سقف کاذب PVC
  • سقف کاذب آسمان مجازی
  • سقف کاذب کشسان
  • سقف کاذب رابیتس
  • سقف کاذب گریلیوم
  • سقف کاذب چوبی
  • سقف کاذب آلومینیومی

پارامترهای تعیین کننده قیمت خرید سقف کاذب

قیمت خرید سقف کاذب ناشی از دو دسته هزینه است:

۱- متریال

منظور از متریال در سقف های کاذب، اولا خود صفحات سقف کاذب هستند که در نمای ظاهری دیده می شوند و ثانیا مصالح دیگری است که قطعات سقف بر روی آنها نصب می شوند و وظیفه پایداری سقف کاذب و اتصال آن به سقف اصلی را برعهده دارند.

۲- هزینه های اجرا

هزینه اجرا شامل طیف زیادی از گزینه هاست که مهترین آنها دستمزد است و بقیه هزینه ها مربوط به لوازمی بوده که حین اجرا استفاده می شوند مثل: نردبان، بشکه و…

علاوه بر این هزینه های ذکر شده، هزینه های حمل و نقل و هزینه های کسب و کار شامل: (هزینه های جاری کارگاه، بیمه، مالیات و..) هم به جمع هزینه ها افزوده می شود.

بنابراین برای ارزیابی قیمت سقف کاذب و پیش بینی هزینه های آن در آینده، باید تغییرات این دو پارامتر نیز بررسی شود.

اثرگذاری هزینه های دستمزد و متریال در قیمت تمام شده سقف کاذب به چه نسبت است؟

این نسبت با توجه به نوع سقف کاذب متفاوت است اما در حالت کلی هزینه های متریال بین ۷۰ الی ۸۰ درصد و دستمزد نیز بین حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از کل هزینه و قیمت خرید سقف کاذب را نیز شامل می شوند.

سقف کاذب

نمونه سقف کاذب

عوامل تاثیرگذاری در افزایش قیمت

به طور کلی تغییرات ارز و تورم در قیمت خرید اجناس و خدمات بسیار تاثیر گذارند و سقف کاذب نیز خارج از این قانون نیست اگر چه اثرات بالا رفتن قیمت ارز در قیمت خرید متریال خود را سریع تر از تورم نشان می دهد اما هر دو در برآوردهای مربوط به قیمت سقف کاذب تاثیرگذارند.

۱- تغییرات نرخ ارز

مهم ترین عامل برای افزایش یا کاهش قیمت متریال و کالا های وارداتی، قیمت ارز است که با افزایش آن تغییرات محسوسی در قیمت متریال وارداتی ایجاد می شود. با وجود تولید برخی سقف های کاذب در ایران اما بازهم قیمت ارز تاثیراتی را بر روی قیمت آنها می گذارد.

۲- تورم

گزینه بعدی در اثرگذاری قیمت خرید و اجرای سقف کاذب، تورم است که این مورد معمولا موجب افزایش دستمزد اجرا و هزینه های جاری می شود.

طبق آمارهای ارائه شده، نرخ تورم معادل ۳۷ درصد است ولی معمولاً میزان افزایش دستمزدها دقیقاً به میزان تورم نیست بلکه کمتر از آن است به همین دلیل بازار تحمل این تورم را ندارد و در نهایت پیمانکاران سقف کاذب سعی می کند حاشیه سود خود را کاهش دهند چرا که دستمزدها هم به میزان کمتری دچار تورم می شوند.

آیا این دو عامل تأثیر یکسانی بر افزایش قیمت سقف کاذب دارند؟

خیر زیرا تغییرات ارز بر قیمت متریال و تورم بر دستمزد اثرگذاری دارد. بنابراین میزان تاثیرگذاری این دو عامل بر قیمت نهایی خرید سقف کاذب وابسته به نسبت هزینه‌ی متریال و دستمزد در قیمت سقف کاذب است.

همان گونه که ذکر شد هزینه متریال بین ۷۰ الی ۸۰ درصد و دستمزد حدود ۳۰ الی ۲۰ درصد از کل هزینه سقف کاذب را شامل می شوند.

جهت ساده سازی محاسبات در برآوردهایی که در ادامه خواهیم گفت تاثیر متریال را ۷۵ درصد و تاثیر دستمزد را ۲۵ درصد در نظر می گیریم.

در جمع بندی روش برآورد قیمت خرید سقف کاذب در سال کنونی طبق گفته ها شامل سه مرحله است:

ابتدا قیمت فعلی انواع سقف کاذب رو از بازار بدست می آوریم

سپس سه سناریو برای افزایش قیمت در سال کنونی تعریف می کنیم که فرضیات هر سناریو شفاف است

در نهایت برای هر سناریو، قیمت سال کنونی را در جدول بدست می آوریم

فرضیات مختلف برای برآورد قیمت سقف کاذب در سال جاری

سناریوی خوش بینانه

در این حالت انتظار می رود که ارز ۱۰ درصد افزایش داشته باشد و این افزایش مستقیما بر روی متریال هم اعمال خواهد شد در این سناریو ضمن اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن حدود ۳۷ درصد است، دستمزد تنها ۲۰ درصد افزایش می یابد.

سناریو محتمل

در سناریوی محتمل انتظار می رود که ارز و متریال جمعا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد و در نهایت دستمزد هم با توجه به تورم تنها ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

سناریو بدبینانه

در بدبینانه ترین حالت ممکن انتظار می رود ارز ۵۰ درصد افزایش داشته باشد و متریال هم متناسب آن دچار افزایش ۵۰ درصدی شود که در نهایت دستمزد هم تقریباً پا به پای تورم یعنی حدود ۳۵% افزایش پیدا کند.

چگونگی محاسبه قیمت خرید سقف کاذب

قیمت سقف کاذب معمولا براساس متر مربع از تصویر سقف، بر روی زمین محاسبه می شود که در بازار به آن سایه انداز می گویند سقف کاذب محصولی نیست که خریداری شود بلکه هنری است که در محل اجرا می شود و این بدین منظور است که قیمت سقف کاذب بسته به اکیپ، متریال و موارد دیگری که ذکر شد با هم متفاوت است.

خرید سقف کاذب

انواع سقف کاذب

نکات مهم در قیمت گیری سقف کاذب

۱- انتخاب نوع سقف کاذب

در گام اول برای قیمت گیری سقف کاذب باید نوع سقف مشخص باشد که این کار را می توان با مشورت و تحقیق براساس نیاز خود انجام داد.

۲- یافتن اکیپ حرفه ای

پس از انتخاب نوع سقف، پیدا کردن اکیپ حرفه ای و متخصص در دستور کار قرار می گید؛ اکیپ حرفه ای که تجهیزات جدید تری دارد و عمدتا بهترین متریال را استفاده می کند.

۳- تعیین کیفیت متریال

در مرحله بعد نوع و کیفیت مصالح مدنظر قرار می گیرد. متریال سقف انواع مختلفی دارد که قیمت گذاری آن براساس کیفیت متریال است. معممولا پایه اصلی قیمت سقف کاذب، مصالح آن است و سپس دستمزد یا اجرت کار

۴- دریافت قیمت تمام شده بجای قیمت متری

شما باید از پیمانکار خود قیمت تمام شده را بخواهید چرا که معدود پیمانکارانی هستند که در ابتدای کار به شما قیمت پایین را ارائه می دهند ولی در اتمام کار شما باید مبالغ زیادی را بابت طرح های هندسی خاص، دوبله کاری، مالیات و.. بپردازید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 11 =

کناف

سقف کاذب