انواع دیوار پوش ساختمان

انواع دیوارپوش ساختمان

یکی از بخش هایی که در دکوراسیون داخلی ساختمان مورد توجه بسیار قرار می گیرد دیوارپوش های ساختمان است. از آنجایی که دیوار به عنوان یک جداکننده فضا در ساختمان شناخته شده است و علاوه بر این که می تواند یک عنصر دکوراتیو به حساب آید این روزها در ساختمان سازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

دیوار پوش ها دارای انواع مختلفی می باشند که جذابیت ویژه ای به فضای داخلی ساختمان می دهند و علاوه بر این زیبایی از ویژگی های منحصر به فردی نیز دارا می باشند.

امروزه استفاده از انواع دیوار پوش ساختمان محبوبیت ویژه ای در بین صاحب خانه ها دارد. مهندسین معمار نه تنها در ساختمان های نوساز بلکه برای بازسازی ساختمان های قدیمی هم از دیوارپوش استفاده می کنند. استفاده از انواع دیوار پوش باعث می شود که دکوراسیون داخلی ساختمان جلوه بهتر و زیباتری پیدا کند.

انتخاب دیوار پوش با توجه به نوع کار کرد آن متفاوت می باشد مثلا رفت و آمد، نوع کاربرد، ضد حریق، عایق صوتی و حرارتی عواملی هستند که می توانند در انتخاب دیوار پوش ساختمان تاثیر بگذارند.

انواع دیوارپوش ساختمان

دیوارپوش چوبی

دسته بندی دیوار پوش ساختمان

انواع دیوار پوش ساختمان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. دیوارپوش های خارجی دارای مقاومت بالایی می باشند و در برابر عواملی مانند باران و تابش نور خورشید مقاومت مناسبی دارند. انواع دیوار پوش های خارجی شامل: آجر، سنگ، ورق های کامپوزیت و… می باشند.

دیوارپوش های داخلی دارای تنوع بیشتری نسبت به دیوارپوش های خارجی می باشند و در حقیقت پاسخگوی تمام سلیقه ها می باشد. انواع دیوار پوش های ساختمان با توجه به نوع جنسی که دارا می باشند قیمت های متفاوتی دارند بنابراین توصیه و پیشنهاد ما در گروه رویاهوس به شما این است که قبل از خرید انواع دیوارپوش برای ساختمان خود حتما ویژگی های آن را به طور کامل بشناسید.

انواع دیوار پوش ساختمان

  • دیوارپوش چوبی
  • دیوارپوش چرمی
  • دیوارپوش سه بعدی
  • دیوارپوش کنفی
  • دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش چوبی

یکی از دیوارپوش هایی که برای زیبایی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد دیوارپوش چوبی است که از تخته های پهن و باریک از جنس چوب و در رنگ های مختلف ساخته شده اند. این دیوار پوش به صورت عمودی و افقی قابل نصب می باشد و از مقاومت بالایی برخوردار است.

نکته مهم درباره دیوار پوش چوبی این است که برای نگهداری بلند مدت از آن بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از روکش های مختلف برای آن استفاده کنید. دیوارپوش های چوبی عایق حرارات و صدا هستند و برای نصب نیازی به زیرسازی ندارند.

دیوارپوش ساختمان

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش چرمی

این نوع دیوارپوش معمولا برای لابی هتل، مجتمع های تجاری، مسکونی و مهدکودک ها مورد استفاده قرار می گیرد. دیوارپوش چرمی عایق مناسبی برای صدا و حریق می باشد که نصب آن به دو روش انجام می شود. در روش اول از چسب های صنعتی استفاده می کنند و در روش دوم دیوار پوش را بر روی دیوار قرار داده و با فشار آن را به طور کامل به دیوار می چسبانید در این روش شما نیازی به چسب صنعتی ندارید.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی جلوه خاص و بینظیری به ساختمان شما می دهند پیشنهاد می کنیم اگر در ساختمان خود از این نوع دیوارپوش استفاده کردید یک نورپردازی مناسب را هم برای آن در نظر بگیرد زیرا همین نورپردازی نمای چشمگیر تری را به ساختمان خواهد داد.

دیوارپوش سه بعدی از خاصیت ضد حریق برخوردار می باشد که در برابر نفوذ آب نیز مقاوم است. برای نصب این دیوار پوش ابتدا باید زیرسازی دیوار را به طور مناسب انجام دهید و سپس اقدام به نصب و اجرای آن کنید.

دیوارپوش کنفی

این نوع از دیوارپوش ها در طرح های مختلف می باشند و از جمله دیوارپوش هایی هستند که می تواند از آن ها برای طراحی سقف هم استفاده کرد. دیوارپوش کناف یکی از مدرن ترین عنصر دکوراتیو برای ساختمان به شمار می آید و از آن جا که مقرون به صرفه بوده و نحوه نصب آسانی نیز دارد توانسته اید در بازار دیوارپوش ها و در میان انواع دیوارپوش ساختمان جای خود را به خوبی باز کرده و طرفداران بسیاری دارد.

پوشش هایی که برای سقف ساختمان از آن ها استفاده می شوند را سقف کناف می گویند. کناف هایی که برای طراحی و دیزاین سقف و دیوار ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

کاغذ دیواری

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش های کاغذی که اغلب آن ها را به نام کاغذ دیواری می شناسید در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع در بازار موجود می باشند که این دیوارپوش ها خود دارای انواع مختلفی می باشند. برای نصب کاغذ دیواری شما باید در ابتدا سطح زیرین دیوار که قرار است کاغذ دیواری بر روی آن نصب شود را به خوبی صاف و صیقلی کنید سپس با یک لایه چسب روی دیوار کاغذ دیواری مورد نظر را نصب نمایید.

اگر می خواهید خودتان کاغذ دیواری ساختمان را نصب نمایید این مسئله را به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری را ۵ سانتیمتر بیشتر از ارتفاعی که می خواهید برش دهید و پشت آن را به چسب آغشته کنید. مرتب قرار دادن ردیف های کاغذ دیواری بر روی دیوار را فراموش نکنید. بعد از اینکه کارتان تمام شد با یک تکه اسفنج تمیز نم دار می توانید چسب های بین درزها را به آسانی پاک کنید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

کناف

سقف کاذب