ورقه هایی از سقف کناف

ورقه هایی از کناف

دکوراسیون با کناف

با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن مصالح، در زمینه دکوراسیون تغییرات چشمگیری به وجود آمده است. دیگر از ابزار و مصالح سنتی استقبال زیادی نمی شود، زیرا تکنولوژی و مدرنیت جای آن را پر کرده است. در دکوراسیون سقف هم که یکی از رکن های مهم در زیبایی خانه است، دیگر از گچ کاری و کارهای قدیمی استفاده نمی شود. با تنوع در اندازه ورق کناف طرح های زیبا و جذابی را در سقف می توان ایجاد کرد.

کناف

نام کناف برای آنان که در زمینه ساخت و ساز دستی دارند، بسیار آشنا است. کناف توسط یک شرکت ساختمانی به نام برادران کناف ایجاد شد و استقبال خوبی از آن شد. کم کم این اتفاق پیشرفت بزرگی کرد و به یک برند جهانی تبدیل شد.

انواع ضخامت در ورق کناف

ضخامت در ورق کناف

ورق کناف

کناف جایگزین مصالح و ابزار سنتی شد و صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه به وجود آورد. از این رو طراحان و مهندسان طراحی برای طراحی سقف و دیوارهای ساختمان به ورق کناف روی آوردند.

سقف ها و دیوارهایی که از ورق کناف و تفاوت در اندازه ورق کناف طراحی و دیزاین می شوند بسیار زیبا و دارای تاثیرات مثبت در مکان استفاده را دارد. ورق کناف مانند یک بوم نقاشی عمل می کند تا طراحان با ذوق و خلاقیت خود از آن در جهت زیبایی منزل و داخل ساختمان استفاده شود. ورق کناف در اندازه ها و انواع مختلف ضخامت وجود دارد که هر کدام با توجه به هدف و کاربردش در طراحی و دیزاین مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ضخامت سقف کناف و اندازه ورق کناف

در واقع ورق کناف همان پنل های گچی هستند که در طراحی گچ و دیوارهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه ورق کناف تقریبا حدود ۱۲۰*۲۴۰ است.

سقف کناف از انواع ضخامت برخوردار است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • اندازه ورق کناف با ضخامت ۶ میلی متر

از پنل های کناف در این ضخامت برای اجرای طرح های قوس و منحنی دار استفاده می شود.

  • اندازه ورق کناف با ضخامت ۱۰ میلی متر

این ضخامت برای اجرای طرح هایی با انحنای زیاد صورت می گیرد و برای سقف کناف مورد استفاده نیست.

  • اندازه ورق کناف با ضخامت ۱۲ میلی متر

در این اندازه ضخامت بیشتر در ساخت دیوارهای جدا کننده کناف و غیر باربر، دیوار کناف پوششی و سقف کناف دکوراتیو و یا ساده استفاده می شود.

  • صفحه سقف کناف با ضخامت ۱۵ و ۱۸ میلی متر و بالاتر

استفاده از این صفحات کناف که دارای ضخامتی ۱۵ و ۱۸ میلی متر و یا بالاترند برای قسمت هایی استفاده می شود که مقاومت بیشتری نیاز است. هم چنین از این صفحات می توان برای قسمت هایی که احتمال برخورد اجسام خارجی وجود دارد هم استفاده به عمل آید.

 ورق کناف

اندازه ورق کناف

مزایای استفاده از ورق کناف

استفاده از ورق کناف مزیت های بیشتری به جز زیبایی و جذابیت در طرح و اجرای آن به همراه دارد و موجب آن شده است که از نظر فنی و مزایای دیگری هم مورد استقبال قرار بگیرد.

  • ورق کناف سبک است و ایجاد بار اضافی نمی کند.
  • در زمان صرفه جویی می شود و در حداقل زمان نصب و اجرا می شود.
  • نسبت به ابزار و مصالح دیگر مقرون به صرفه است.
  • می توان آن ها را تعمیر کرد.
  • قابلیت برداشت دارند.
  • نیاز به نیروی انسانی زیادی در امر نصب و اجرای آن نیست.
  • به عنوان یک پوشش ضد آب و ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

مکان های قابل استفاده از ورق کناف

به دلیل خاصیت فنی بودن و مزایایی که در اجرای آن وجود دارد در انواع مکان ها می توان از آن استفاده کرد. انواعی از آن مکان ها می تواند، ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و درمانگاه ها و هتل ها باشد.

در مکان های مختلف می تواند در سقف و دیوارها مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به تنوع در اندازه ورق کناف در اکثر جاها می توان از آن بهره برد.

استفاده از ورق کناف در دیوار

روش اجرای دیوارهای کناف و استفاده از اندازه ورق کناف بسیار آسان و با سرعت قابل ملاحظه ای پیش می رود. در ابتدا رانر های فولادی سبک به ضخامت ۷ تا ۱۰ سانتی متر را به زمین و سقف پیچ و محکم می کنند. سپس با استاد های فولادی سبک بین رانرهای فولادی پیچ می شوند. در ادامه هم یک طرف دیوار را با پنل های گچی دارای ضخامت بالا به استادها پیچ کرد. برای داشتن عایق حرارتی هم باید بین استاد های فولادی استفاده شود.

استفاده از ورق کناف در سقف

سقف کناف یک نوع سقف جدید گچ است که در کرهای ساختمانی بسیار کاربرد دارند. سازه های گچی از پنل های پیش ساخته گچی انجام می شود. سقف کناف، سرعت بسیار بالایی در اجرا و نحوه اجرای بسیار وسیعی دارد. در بین اکثر سقف ها این نوع سقف ها بسیار محبوب هستند. انعطاف پذیری این سقف ها در پذیرفتن طرح های هندسی مختلف نیز فراهم است و می توان با ایجاد طرح های مختلف دکوراسیون زیبایی را ایجاد کرد.

به دلیل آن که سقف کناف به سازه اصلی اتصال پیدا می کند تمام بارش به اسکلت اصلی وارد می شود و برای پر کردن فضای خالی هم به وجود آمده می توان از عایق ها استفاده کرد. یا اینکه برای عبور تاسیسات برقی استفاده کرد.

ابعاد و اندازه ورق کناف

ابعاد ورق کناف

سخن آخر

توجه به این نکته بسیار مهم است که اجرای اصولی و صحیح ورقه های کناف در دکوراسیون و معماری داخلی دارای اهمیت بسیاری است. اگر اجرا درست و اصولی انجام نشود، ممکن باث سقوط سقف شود. استفاده از مصالح استاندارد هم تا حد زیادی دارای اهمیت است و در حصول نتیجه درست دخیل است. بهتر است که برای انتخاب، اجرا و نصب ورق های کناف و انتخاب اندازه ورق کناف با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

سوالات متداول اندازه ورق کناف

1آیا ورق کناف در ابعاد مختلف با هم تفاوت دارند؟
خیر. فقط در اندازه ضخامت است که کاربرد را متفاوت می کند و ابعاد با توجه به شرکت تولید کننده و درخواست مشتری منفاوت است. تولید آن صورت می گیرد.
2طول صفحات کناف معمولا چقدر است؟
معمولا صفحات کناف دارای طول های ۲٫۴ متری، ۳ متری و ۲٫۵ متری است.
3برش صفحات کناف در کجا انجام می شود؟
برای اینکه به ورقه های کناف آسیب نرسد، برش ها باید در محل نصب ورقه های کناف صورت بگیرد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شانزده =

کناف

سقف کاذب