استفاده از کناف دیواری

کناف دیوار پوش

اگر برایتان جالب است بدانید کناف چیست و از چه متریال هایی ساخته شده است بهتر است به سایر مطالب مرتبط ما در این ضمینه سری بزنید و بخوانید کناف چیست و از چه اجزائی ساخته شده و طریقه نصب آن چگونه است. در انتها این مقاله لینک این مطالب را برایتان آورده ایم.

اما در این مقاله سعی داریم در مورد اجرای کناف دیوار پوش صحبت کنیم. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تصور میکنید کناف فقط برای دکور کردن سقف به کار میرود و برای پوشاندن دیوار کاغذ دیواری مناسب تر است. البته سقف کناف رایج تر است اما با ما همراه باشید تا با هم کناف دیوار پوش را بررسی کنیم.

شاید سوال شما هم باشد

1آیا کناف دیواری قابل شستشو است؟
کناف ها عایق رطوبت و حرارت هستند، پس می توان گفت کناف ها قابل شستشو هستند. اما به این معنی نیست که شما میتوانید به هر روشی کناف دیوار پوش را تمیز کنید. برای این کار باید از مواد شوینده مخصوص و پارچه های مخصوص استفاد کنید که به کناف آسیبی نزنید. البته نگران فرو ریختن دیوار نباشید. کناف ها ساختار بسیار مقاومی دارند بطوریکه در برابر زلزله مقاومت خوبی برای ساختمان ایجاد میکنند.
2آیا می توان از کناف به عنوان دیوار اصلی استفاده کرد؟
از دیوار کناف می توان برای جدا کردن بخش های داخلی محیط استفاده کرد و مانعی ندارد. اما برای دیوار های خارجی که با محیط باز در ارتباط است نمی توان از دیوار کناف استفاده کرد.
3آیا می توان به دیوار های کناف تلوزیون یا تابلو نصب کرد؟
پاسخ به این سوال مثبت است. شما می توانید بر روی این دیوار تلوزیون، انواع تابلو ها و قاب عکس ها را نصب کنید و نگران فرو ریختن دیوار نباشید. فقط باید در سازه کشی کناف در نظر گرفته شود. فراموش نکنید که این مورد را قبل از اجرای کار با معمار یا طراح کارتان در میان بگذارید که روی کدام دیوار می خواهید چه چیزی نصب کنید.
مراحل اجرای کناف

اجرای کناف

کناف دیوار یا سقف؟

ایده استفاده از کناف توسط ۲ برادر آلمانی برای اولین بار مطرح شد و این سبک جدید از سقف پوش را به نام خودشان ثبت کردند و امروزه میبینیم که در طراحلی داخلی فضا ها بسیار از کناف استفاده میکنند.

چند سال گذشته استفاده از کناف برای سقف بسیار رواج یافت و کمتر خانه نوساز یا فضایی را میدیدیم که برای دکور کردن سقف از کناف استفاده نکند. استفاده از کناف به علت مزایای زیادی که دارد بسیار محبوب است. یکی از مزایای کناف اجرای نور پردازی داخل آن است که جلوه ای زیبا به منزل و دکوراسیون شما میدهد. از دیگر مزایای کناف میتوان اجرای سریع و بدون کثیف کردن محیط را نام برد.

بسیاری از افراد را دیده ایم که از یکنواخت بودن پوشش دیوار های منزلشان توسط کاغذ دیواری گلایه میکنند و اینکه کاغذ دیواری آنها صرفا برجسته یا دارای طرح های مختلف باشد آنها را راضی نمیکند. طراحان و معماران داخلی کناف دیوار پوش را به این گونه افراد پیشنهاد میدهند. استفاده از کناف برای دکور کردن دیوار، ایده ای بسیار نو ظهور و جذاب است که نظر هر بیننده ای را به خودش جذب میکند.

طرح های متنوع کناف

طراحی کناف دیوار

کناف دیوار پوش

اجرای کناف دیوار پوش میتواند دکوراسیون منزل شما را کاملا تغیر دهد و این حس را به شما القاء کند که محیط زندگی خودتان را کاملا تعویض کرده اید. در اجرای کناف دیوار هم شما میتوانید از نور پردازی استفاده کنید و محدودیتی در این مورد ندارید. بهتر است بدانید تمام مواردی که در کناف سقف انجام میشود، در اجرای کناف دیوار نیز قابل انجام است.

جالب است بدانید شما می توانید از کناف دیواری به عنوان پارتیشن برای فضا های مختلف استفاده کنید و جلوه ای باور نکردنی به محیط مورد نظر خود بدهید.

یکی از مواردی که باعث شده استفاده از کناف دیوار رواج پیدا کند طرح های متنوع آن و امکان پیاده کردن طرح های پیشنهادی شماست. صفحات آماده کناف بسیار قابل انعطاف هستند و به راحتی طرح مورد نظر شما توسط ورقه های کناف اجرا میشود.

بعضی از طراحان طرح های کناف را با تکه هایی از چوب ادغام میکنند و به این ترتیب باعث گرم تر شدن فضای خانه و محیط برای شما میشوند. البته توجه کنید که باید طرح و رنگ چوب استفاده شده در ساختار کناف هماهنگ با سایر لوازم شما باشد.

جذابیت دیگری که کناف دیواری دارد برای اتاق کودکان است. شما میتوانید کناف را به صورت یکی از شخصیت های کارتونی طراحی کنید و آن را با رنگ های دلخواه کودکتان رنگ کنید و باعث شوید کودکتان علاقه مند به اتاقش باشد و از تنها خوابیدن در اتاق نترسد.

اگر به گل های آپارتمانی علاقه دارید می توانید طرحی را برای کناف انتخاب کنید که بتوانید داخل آن گلدان قرار دهید و دیوار منزلتان را تبدیل کنید به گلخانه ای کوچک کنید.

استفاده از چوب در ساختار کناف

چوب در ساختار کناف

نتیجه گیری

استفاده از کناف برای دکور کردن دیوار ایده ای جدید که با ترکیب کاغذ دیواری یا سنگ های تزیئی جلوه ای جذاب به محیط شما میدهد. لازم است در انتخاب طرح کناف به فضا و متراژ منزل یا دفتر کارتان توجه کنید که اگر فضای شما کوچک است، فضا را کوچکتر نشان ندهد. قیمت کناف ها بستگی به نوع کناف به کار رفته و طرحی که انتخاب میکنید دارد. البته توجه کنید که در کل استفاده از کناف ها قیمت پایین تر و بهتری نسبت به گچ بری های قدیمی دارد. و اجرای کناف با سرعت انجام میشود.

 

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

 

انواع سقف کاذب ارزان

 

کناف کاری

 

قیمت سقف کاذب کناف

 

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =

کناف

سقف کاذب