طریقه اجرای کناف دیوار

اجرای دیوار کناف

اجرای دیوار کناف

دیوار کناف نوعی جدا کننده به حساب می آید که به اسم درای وال نیاز معرفی می گردد. این نوع از پوشش برای نوع غیر باربری که برای تقسیم فضاهای داخلی یک ساختمان استفاده می شود و همچنین دارای قاب سبک نیز می باشند. اجرای دیوار کناف که یک و یا چندین لایه صفحات روکش دار گچی بر روی آن ها پیچ شده اند. دیوار کاذب کناف به صورت پوششی می باشد که دارای خصوصیت خوب و ویژگی های بسیار بالایی است.

ویدئو اجرای سقف کاذب

دیوار کناف ساخته شده از ترکیب فلز و همچنین صفحات روکش دار گچی یا سیمانی و عایق خوبی در اجرای دیوار پوش کناف نیز می باشد. از آن می توان به واسطه وجود همین عایق ها، این محصول را به عنوان بهترین نوع خشک در اندازه استانداردهای بین المللی بر شمرد. نوع خشک آن به واسطه این نوع از متریال، درزگیر، دیگر اتصالات و همچنین عایق ها از هر نوع صدا و انتقال دما جلوگیری خواهد کرد، که به همین دلیل عملکرد فوق العاده ای نیز دارند.

در اجرای دیوار کناف به صورت دو گروه وجود دارد که شامل جداکننده و نوع پوششی آن است. از لحاظ طراحی معماری و ویژگی های ساختاری هیچ نوع محدودیتی در انتخاب آن ها وجود ندارد. این محصولات انواع متفاوتی از جمله جدا کننده ساده، با مقاومت بالای مکانیکی و همچنین با عملکرد صوتی و تاسیساتی نیز دارد. همچنین نوع پوششی آن به دو نوع با سازه و بدون سازه تقسیم بندی می گردد.

خرید کناف

کناف

مزایای اجرای دیوار کناف

  • دارای سرعت بسیار بالا در اجرای دیوار کناف
  • دور ریز کم مصالح و همچنین صرفه جویی در نیروی کار
  • دارای قابلیت اجرا بر روی کف تمام شده که تغییرات آتی معماری ساختمان را ساده می نماید
  • افزایش مقاومت ساختمان در مقابل زلزله
  • کاهش جرم بنا
  • قابلیت اجرا بر روی سطح وسیع با استفاده از حداقل مصالح
  • قابل استفاده از عایق حرارت و صوتی

نصب دیوار کاذب کناف

از دیوار کاذب کناف برای هنگامی استفاده خواهد شد که مشتری، محصولی با قدرت جذب صوت بسیار بالا را نیاز داشته باشد. همچنین این دیوار از دو ردیف سازه و دو لایه پانل در هر دو سمت تشکیل گردیده است که از نوار فوم جهت جدا سازی دو لایه استفاده گردیده است و این ویژگی انتقال صوت را کاهش می دهد. همچنین با استفاده از عایق های مضاعف می توان این ویژگی را نیز افزایش داد. یکی از شیوه های استفاده از قاب فولادی سبکی می باشد که با مقاطع UUW خواهد توانست بستر پوششی مناسب را بر روی خود نصب و نگه داری کنند.

تایل گچی و پیش ساخته بعد از نصب قاب فلزی بر روی چهار چوب فلزی نصب و همچنین راه اندازی می شوند. جهت نصب دیوار کناف پوش کاذب از شیوه های گوناگونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بعد از پایان نصب درزهای میانی ، این قالب گچی توسط نوار مخصوص و همچنین درزگیر ویژه ای پوشیده و مناسب خواهند شد. که در انتهای آن، سطح مورد نظر سطحی یک پارچه، صاف و بدون هیچ نوع پستی و بلندی می باشد. نصب پوشش تایل گچی و دیگر انواع آن با توجه به متراژ مکان نصب در بین ۲۴ الی ۷۲ ساعت زمان خواهد برد که با توجه به خصوصیات سازه ها زمان بسیار مناسبی نیز می باشند.

اجرای کناف دیوار

کناف دیوار

سرعت اجرای دیوار کناف

به علت پیش ساخته بودن دیوار کناف، سرعت نصب اجرای دیوار کناف (کاذب) پوش ها در مدت زمان کوتاهی انجام و به مرحله تحویل خواهد رسید. علاوه بر سرعت اجرای بالا دیوار کناف و سقف کناف، ساختار بدون هیچ نوع خرابی، آلودگی صوتی و فیزیکی قابلیت نصب و استفاده را خواهند داشت. اجرای آسان نیز ویژگی دیگری برای انجام این تایل های کاذب است. سرعت و ساده بودن اجرای این نوع از سازه ها به حدی خواهد بود که حتی افراد می توانند به تنهایی آن را خریداری نموده و دستورالعمل آن را مطالعه و سپس نصب نمایند.

پیشرفت های جدیدی که در حوزه ساخت و ساز اتفاق افتاده است و استفاده از دانش روز در تولید مصالح باعث جایگزین شدن مصالح قدیمی با مصالح جدید شده است. به طور مثال می توان به استفاده از سیستم های ساخت و ساز خشک را اشاره نمود که امروزه در همه جای دنیا و به خصوص در ایران اجرا می شوند. بردها و یا همچنین صفحات پوشیده شده توسط گچ جز پرکاربردترین این مصالح به حساب می آید. این محصول به نوعی جز همین صفحه ها به حساب می آید که ابداع شرکت کناف بوده و از طریق همین شرکت هم تولید می شود.

نمونه طرح های دیوار کاذب کناف

این مدل ها به چهار مدل دسته بندی می شوند که جدا کننده ساده، جدا کننده با مقاومت مکانیکی بسیار بالا، جدا کننده با عملکرد صوتی و همچنین جدا کننده تاسیساتی نیز می باشد.

مراحل اجرای کناف دیوار

اندازه گیری کناف دیوار

نوع جدا کننده ساده

این مدل دارای یک ردیف سازه و یک لایه پنل در هر سمت مشمول این مدل خواهند شد. که بسیار سبک است و مراحل اجرای آسانی نیز دارد.

نوع جدا کننده با مقاومت مکانیکی بالا

این نمونه هم از یک لایه پنل در هر سمت و یک ردیف سازه تشکیل شده است و همانند مدل قبلی بسیار سبک می باشد، ولی ساختار آن به نحوی است که در مقابل فشار های مکانیکی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

نوع جداکننده با عملکرد صوتی بالا

این نوع برای مکان هایی استفاده خواهد شد که عایق بودن صوتی مد نظر می باشد. ساختار آن از دو ردیف سازه و همچنین دو لایه پنل در هر سمت است. این دو ردیف سازه با استفاده از نوار فوم از هم جدا شده که در جلوگیری عایق صدا از یک طرف به طرف دیگر نقش بسزایی خواهد داشت.

اجرای کردن کناف روی دیوار

کارهای جانبی بعد از اجرای کناف

نوع جدا کننده تاسیساتی

در مکان هایی همانند سرویس های بهداشتی که حجم و همچنین تراکم تاسیسات آن فراوان تر است، استفاده می شود. ساختار آن شامل دو ردیف سازه و همچنین دو لایه پانل در هر طرف آن است.

سوالات مربوط به اجرای دیوار کناف

1دیوار کناف چیست؟

برای تسریع در زمان ساخت و‌ همچنین قابلیت جابجایی و تغییر راحت امروزه از دیوار های کناف برای تیغه بندی های داخلی استفاده میشود دیوار های کناف تشکیل شده از ۲ لایه پنل گچی و پروفیل های رانر و استاد و ‌همچنین جهت عایق صدا از پشم سنگ ‌استفاده میشود

2مزایای استفاده از پشم سنگ در دیوار کاذب چیست ؟

پشم سنگ‌ عایق صوتی است که در دیوار های کناف مورد استفاده قرار میگیرد. پشم‌سنگ‌ داخل سیستم ‌سازه ای دیوار کاذب کناف که پروفیل های استاد و رانر میباشد قرار میگرد.

3دیوار های جدا کننده کناف چه دیوارهایی هستند؟

دیوارهای جدا کننده‌ی کناف‌ ، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌شوند. ساختار این نوع دیوارها از قاب‌های فولادی سبک با مقاطع U , C میباشد که صفحات روکش‌دار گچی در یک یا چند لایه‌، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب میشوند
4ضریب انتقال حرارت دیوارها‌ کناف چقدر می باشد؟
ضریب انتقال حرارت در ساختمان بسته به نوع ساختار آن ساختمان فرق می کند. دیوارهای کناف معمولا در حد فاصل فضاهای کنترل شده مورد استفاده قرار میگیرند واگر اینحد فاصل کنترل نشده باشد نیاز به تعبیه عایق یک امر کاملا ضروری میباشد. ‌
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 17 =

کناف

سقف کاذب