نصب سقف کاذب گچی ساده

طراحی و نصب سقف کاذب گچی ساده

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب سقفی است که به اسکلت ساختمان وصل شده و بار را به آن انتقال می دهد. می توان گفت که سقف کاذب نوعی سقف غیر سازه ای است که با مصالح مختلفی مثل گچ، چوب، شیشه، PVC، پارچه و فلز اجرا و نصب و طراحی می شود.

نصب سقف کاذب گچی ساده

می دانیم که دکوراسیون بیشتر خانه های امروزی به صورت مدرن طراحی می شود، اجرا و نصب سقف کاذب گچی ساده با سبک و سیاق سبک مدرن و امروزی، از پرکاربردترین انواع اجرای این نوع سقف است.

در سبک مدرن، امکان اجرای طرح های گوناگون و چشمگیر وجود دارد و می توان با نورپردازی های مناسب، زیبایی بیشتری را به آن بخشید.

انواع سقف کاذب گچی چیست؟

انواع سقف کاذب گچی را می توان به سه دسته سقف کاذب تایل گچی، سقف کناف و سقف کاذب رابیتس طبقه بندی کرد. در ادامه این مطلب به معرفی این سه نوع می پردازیم.

تصویر سقف کاذب گچی

انواع سقف کاذب گچی

تایل گچی

می توان تایل های گچی را در انواع ساده، روکش دار و آکوستیک دسته بندی کرد. از نظر طرح نیز دارای انواع گوناگونی هستند که می توان به طرح هایی چون طرح حصیری، سفید ساده با سوراخ های منظم و نامنظم، پانچ مربع و غیره اشاره کرد.

سقف کناف

سقف کاذب کناف یک جایگزین برای سبک‌های قدیمی گچ بری و یا استفاده از مصالح دیگر است. با استفاده از سقف کاذب کناف می توان اجرای سریع و متنوع طراحی سقف با به کارگیری راه های گوناگونی از دکوراسیون به وجود آورد. این سقف دارای قابلیت های بسیاری است. از جمله سبک بودن و اجرای سریع آن از ویژگی های خوب این نوع سقف کاذب است.

سقف رابیتس

یک نوع از انواع سقف کاذب، سقف کاذب رابیتس است. نصب سقف کاذب رابیتس در واقع همان نصب سقف کاذب گچ می باشد. این سقف شامل توری های گالوانیزه و گچ کاری بر رویش است این نوع سقف کاذب بیشتر در معماری و طراحی کلاسیک مورد استفاده دارد.

سقف کاذب گچی ساده چیست؟

می توان اینگونه گفت سقف کاذب گچی ساده در کنار سبک مدرن از طرفداران خاصی برخوردار است. زیرا این سبک از سقف کاذب در عین اینکه ساده است، با هزینه ای کمتر می تواند زیبایی فوق العاده ای را به فضای اتاق و خانه بدهد.

نورپردازی مناسب موجب ایجاد زیبایی بیشتر در اجرا و طراحی سقف کاذب می شود. از این رو، انتخاب و اجرای درست و مناسب از آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور می توان متناسب با سبک طرح های سقف کاذب گچی ساده هم، بهترین روش نورپردازی را ایجاد کرد.

برای نورپردازی سقف کاذب گچی ساده می توان از انواع نورپردازی استفاده کرد. این نورپردازی ها عبارتند از:

  • نورپردازی روکار
  • نورپردازی توکار
سقف کاذب گچی

سقف کاذب گچی ساده

مزیت نصب سقف کاذب گچی ساده

از مزیت های اجرای سقف کاذب تایل گچی، قابلیت دسترسی به بالای سقف است. می توان از دیگر مزیت های نصب سقف کاذب گچی ساده به این نکته اشاره داشت که نصب این تایل ها بسیار آسان بوده و سرعت اجرای آن نیز بالا است. برای نورپردازی سقف کاذب تایل گچی عموما از هالوژن های توکار بهره می گیرند.

می توان گفت که به طور مثال استفاده از لوستر در سبک های کلاسیک و لوکس، یک انتخاب عالی برای نورپردازی است. اما نورپردازی در سبک مدرن اغلب در جهت استفاده از هالوژن و نور مخفی تمایل پیدا می کند.

قیمت نصب سقف کاذب گچی ساده

مهم ترین عاملی که بر قیمت سقف کاذب گچی تاثیر می گذارد، نوع آن است. میدانیم که قیمت سقف کاذب تایل گچی با کناف فرق دارد. می توان اظهار داشت که معمولا قیمت تایل گچی ساده سقف کاذب از سقف کاذب کناف ارزان تر است.

هر یک از این انواع سقف کاذب گچی به دسته های دیگری تقسیم می شوند که این عامل موجب متغیر بودن قیمت تایل گچی در آنها می شود. مثلا می توان گفت که در سقف کناف، ورق کناف ضد حریق و ضد رطوبت گران تر از نوع ساده آن است. در نوع تایلی هم، قیمت تایل های آکوستیک نسبت به انواع ساده و روکش دار دارای قیمت و هزینه بیشتری است.

متراژ کار نیز بر روی قیمت نصب سقف کاذب گچی ساده تاثیر دارد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت، اجرت کار است که می توان به آن اشاره کرد.

هزینه نصب سقف کاذب گچی ساده

قیمت نصب سقف کاذب گچی ساده

سخن آخر

دکوراسیون بیشتر خانه های امروزی به صورت مدرن طراحی می شود، اجرا و نصب سقف کاذب گچی ساده با سبک و سیاق سبک مدرن و امروزی، از پرکاربردترین انواع اجرا در سقف گچی است. بهتر است نصب و اجرا به دست متخصصین این امر انجام شود.

سوالات متداول درباره نصب سقف کاذب گچی ساده

1سقف کاذب گچی ساده چیست؟
سقف کاذب گچی ساده در کنار سبک مدرن از طرفداران خاصی برخوردار است. زیرا این سبک از سقف کاذب در عین اینکه ساده است، با هزینه ای کمتر می تواند زیبایی فوق العاده ای را به فضای اتاق و خانه بدهد.
2انواع سقف کاذب گچی چیست؟
انواع سقف کاذب گچی را می توان به سه دسته سقف کاذب تایل گچی، سقف کناف و سقف کاذب رابیتس طبقه بندی کرد. در ادامه این مطلب به معرفی این سه نوع می پردازیم.
3قیمت نصب سقف کاذب گچی ساده چقدر است؟
مهم ترین عاملی که بر قیمت سقف کاذب گچی تاثیر می گذارد، نوع آن است. میدانیم که قیمت سقف کاذب تایل گچی با کناف فرق دارد. می توان اظهار داشت که معمولا قیمت تایل گچی ساده سقف کاذب از سقف کاذب کناف ارزان تر است.هر یک از این انواع سقف کاذب گچی به دسته های دیگری تقسیم می شوند که این عامل موجب متغیر بودن قیمت تایل گچی در آنها می شود.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفده =

کناف

سقف کاذب