سقف کاذب کامپوزیت با طرح جدید

سقف کاذب کامپوزیت

سقف کامپوزیت

یکی دیگر از سقف های کاذب، سقف کاذب کامپوزیت می باشد. همچنین این سقف با استفاده از متریال های کامپوزیتی ساخته می شودتوجه داشته باشید. برای نصب این گونه سقف ها می توان از روش های گوناگونی استفاده کرد یعنی اینکه میتوان از روش های سنتی تا روش های نوین و سریع صنعتی که توسط معماران و مهندسین انجام می شود.

انواع سقف کاذب کامپوزیتی

به طور کلی سقف کاذب کامپوزیتی به دو دسته تقسیم بندی می شود که دسته اول به نوعی سقف وزن بخشی سازه در قسمت و کف را تحمل می کند و سقف کاذب که بعد از نازک کاری و برای زیبا سازی نمای سقف اجرا می شود. همچنین سقف های کامپوزیت به چهار دسته زیر تقسیم می شود.

  • سقف کامپوزیت فلزی
  • سقف کامپوزیت کرمیت
  • سقف کامپوزیت روفیکس
  • سقف کامپوزیت عرشه فولادی

 

به طور کلی فرقی بین چهار سقف در مصالح بکار رفته برای اجرا می باشد به عنوان مثال در سقف کامپوزیت فلزی از تیرهای فرعی و شبکه میلگردهای حرارتی مد استفاده قرار می گیرد اما در سقف عرشه فولادی از ورق های فولادی در کنار شبکه استفاده میگردد. لازم است بدانید سقف کامپوزیت بار خود را به صورت یک طرفه منتقل می کند ترکیب این سقف از تیرچه های فولادی و دال بتنی می باشد.

چنانچه در سقف کامپوزیت دیگر برای زیر از بتن ریزی صرفه نظر شده است و به جای آن از فولاد استفاده می کنند زیرا به دلیل اینکه فولاد هم در برابر کشش و هم در فشار مقاوم می باشد. از طرفی در سقف های کامپوزیت دیگر بلوک سفالی استفاده نمی شود در نتیجه بین تیر آهن ها فضای خالی وجود دارد و این فضای خالی را با لوله کشی های برق و آب پر می کنند از همین رو بین دال و سقف کاذب یک بالشتک هوا قرار داده است و برای عایق صوت گزینه مناسبی می باشد.

انواع سقف کامپوزیتی

سقف کاذب کامپوزیت در طرح های مختلف

در سقف کاذب کامپوزیت کرمیت می توان با استفاده از این سقف به کاهش در برابر خرید مصالح اشاره کرد و یکی از مهم ترین مزیت های سقف کرمیت مقاومت بالا آن و انعطاف پذیری بالا داشت.

سقف کاذب کامپوزیتی برای محیط داخلی خانه

معمولا از سقف کاذب کامپوزیتی برای بخش های درونی و بیرونی خانه مورد استفاده قرار می گیرد. با اجرا کردن این گونه سقف می توان خانه خود را بسیار زیباتر جلوه داد. انواع زیادی سقف کاذب کامپوزیتی وجود دارد که شامل کامپوزیت آلومینیوم، شیشه ای و چوبی می باشد و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

مزایای سقف کاذب کامپوزیتی

سقف کامپوزیتی به علت مزایای ویژه ای که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در زیر به آنها اشاره شده است.

مزیت های سقف کاذب کامپوزیتی

ویژگی های سقف کاذب کامپوزیتی

سرعت اجرای بالا

یکی از مهم ترین سقف کامپوزیت  سرعت اجرای بالا نسبت به دیگر سقف ها می باشد. از طرفی با قرار گرفتن یک لایه کامپوزیت بر روی سقف اصلی که با سرعت بالایی اجرا می شود این سقف برای افرادی که تصمیم دارند سریع تر اتمام پروژه را به اتمام برساند مناسب می باشد.

عایق در برابر صوت و گرما

برای اجرای سقف کاذب کامپوزیت به دلیل اینکه لایه های مختلفی را از مصالح های که در رسانایی گرمایی هنگام اجرا و نصب استفاده می شود این امر سبب شده از انتقال صدا یا از بین رفتن گرما در سقف و کف جلوگیری شود زیرا نکته ای قابل توجه آن است کاهش هزینه در برابر دما شود.

یکی دیگر از مزیت این سقف که می توان به آن اشاره کرد انواع مختلف در جنس سقف است. از سوی سقف کاذب کامپوزیت تا حدی در تحمل وزن سازه نقش نداشته و بیشتر زیبایی آن محسوب می شود متریال چوب پلاست است. توجه داشته باشید چوب یکی از بهترین مصالح کاربردی در ساخت کامپوزیت می باشد هم چنین می توان از این محصول در سقف ویلا، روف، گاردن، ورودی ساختمان و تزئین فضاهای اداری استفاده کرد.

معایب سقف کامپوزیت

  1. یکی از معایب این سقف به دلیل اینکه بیشتر سقف تیرچه بلوک، کرومیت می باشد و برای انجام کاذب کاری و اجرای کمی در وقت شما اتلاف می شود.
  2. در سقف کامپوزیتی به دلیل داشتن لرزش، برای سقف های مسکونی مناسب نمی باشد.
  3. هزینه سقف کاذب کامپوزیت شده به اینکه برای اجرای آن از تیرچه بلوک و کرومیت استفاده است به نسبت دیگر سقف ها گران تر می باشد.
ایراد های سقف کاذب کامپوزیتی

سقف کاذب کامپوزیتی با زیره چوبی

نتیجه گیری

در سقف کاذب کامپوزیت دارای انواع مختلفی می باشد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا از این سقف هم برای بخش درونی و بیرونی خانه استفاده می شود یکی از مهم ترین مزایای سرعت بالا در اجرای بالای نصب است.

سوالات متداول

  1. به چه دلایلی از سقف کاذب کامپوزیتی استفاده می شود؟
    زیرا به دلیل اینکه سرعت در اجرا در نصب این گونه سقف ها بالا می باشد و دارای زیبایی ویژه ای می باشد.
  2. چرا در سقف کاذب کامپوزیتی از چوب پلاست استفاده می شود؟
    زیرا به علت اینکه از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حشرات برخوردار است.
  3.  ویژگی های سقف کامپوزیت کرمیت چیست؟
    یکی از مهم ترین ویژگی این سقف سبک بودن آن است. یکی از ویژگی های که می توان به اشاره کرد هزینه آن نسبت به دیگر سقف ها کامپوزیتی می باشد.

سوالات متداول

۱به چه دلایلی از سقف کاذب کامپوزیتی استفاده می شود؟
زیرا به دلیل اینکه سرعت در اجرا در نصب این گونه سقف ها بالا می باشد و دارای زیبایی ویژه ای می باشد.
۲چرا در سقف کاذب کامپوزیتی از چوب پلاست استفاده می شود؟
زیرا به علت اینکه از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حشرات برخوردار است.
ویژگی های سقف کامپوزیت کرمیت چیست؟
۳ ویژگی های سقف کامپوزیت کرمیت چیست؟
یکی از مهم ترین ویژگی این سقف سبک بودن آن است. یکی از ویژگی های که می توان به اشاره کرد هزینه آن نسبت به دیگر سقف ها کامپوزیتی می باشد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 15 =

کناف

سقف کاذب