بررسی کردن سقف آکوستیک

کارایی سقف کاذب آکوستیک

سقف آکوستیک

سقف آکوستیک یک عایق خوب و مناسب برای جلوگیری از سر و صدا است. از این نوع سقف بیشتر در سینماها و تئاترها و … استفاده می‌کنند. تا مانع ورود آلودگی‌های صوتی شوند. پوشش سقف کاذب آکوستیک بسیار زیبا می‌باشد و نمای خانه شما را دارای زیبایی دوچندانی می‌کند. به عبارتی این سقف، یک سقف ثانویه می‌باشد. زیرا در پایین سقف اصلی نصب می‌شود و عیب‌های سقف ما را برطرف می‌نماید.

ساختمان هایی در مناطق پر رفت و آمد شهر وجود دارد که اکثر افراد ساکن این خانه‌ها با مشکل آلودگی صوتی مواجه هستند.  حتی استفاده کردن از پنجره های دوجداره نمی تواند به آن‌ها کمکی کند.در حال حاضر خانه‌هایی که در مرکز شهر وجود دارند که خانه های خود را  مجهز به سقف کاذب آکوستیک کرده‌اند.

سقف کاذب آکوستیک

این سقف به دیواره های اطراف سقف و خود سقف متصل می‌شود و سازه ی اصلی ساختمان، بار آن را تحمل می‌کند. باید بدانید که سقف کاذب آکوستیک، ارتفاع سقف اتاق شما را کم می‌کند ولی در عین حال با خلق ایده های جدید طرح ها و مدل های متنوعی برای ین سقف طراحی شده است که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود و دکوراسیون فضای مدنظرتان آن را انتخاب نمایید.

سقف آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک

نحوه نصب سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک به سه روش متفاوت نصب می‌شود که شامل:

  • نصب سقف کاذب آکوستیک بر روی سقف
  • نصب سقف آکوستیک با استفاده از پروفیل سازه و شبکه‌های فلزی
  • نصب تایل آکوستیک بر روی دیوار

مزایای استفاده از سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک یکی از بهترین گزینه ها برای سقف کاذب است.

این سقف دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد که در ادامه کامل به آن پرداخته ایم.

جلوگیری از سر و صدا

یکی از ویژگی های مثبت این سقف، عایق صوتی بودن آن است. این سقف نقش بسیار زیادی در جذب صدا دارد و می‌تواند به راحتی جلوی انتقال سر و صدا را در طبقات بگیرد.

جلوگیری کردن از آلودگی صوتی

جلوگیری از سرو صدا با استفاده از سقف آکوستیک

  وجود تنوع در طرح و مدل

سقف های کاذب آکوستیک از فیبرهای معدنی ساخته شده‌اند و دارای طرح، مدل، بافت و … هستند. تنوع بسیار بالای این نوع سقف باعث شده تا شما گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید و بتوانید با توجه به طراحی داخلی فضای مدنظرتان، سقف را انتخاب و خریداری کنید.

 بازتاب نور با سقف کاذب آکوستیک

اکر سقف کاذب آکوستیک را با یک سقف معمولی مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که این سقف می‌تواند نور را به راحتی در فضا بازتاب بدهد. استفاده از این سقف می‌تواند در روشن شدن فضای شما نقش بسزایی داشته باشد و نورپردازی‌های بسیار زیبا و جذابی در فضای مورد نظر شما اجرا نماید.

بازتاب نور با استفاده از سقف آکوستیک

بازتاب نور با سقف اکوستیک

 تعویض بدون دردسر سقف آکوستیک

راحت بودن نصب سقف آکوستیک یکی از ویژگی های مثبت این سقف است و تعویض کردن آن نیز، یکی دیگر از نکات مثبت این سقف می‌باشد. می‌توانید هر زمان که تصمیم به تغییر دکوراسیون فضای اتاقتان کردید، به راحتی و بدون دردسر سقف آکوستیک خود را تعویض و جا به جا نمایید.

 پوشاندن لوله‌ها و سیم‌ های سقف

استفاده از سقف کاذب آکوستیک می‌تواند باعث کاهش هزینه های تعمیر سقف بشود.

می‌تواند فضای اتاق شما را بسیار زیبا تر و جذاب تر بکند.

با استفاده از این سقف کاذب می‌توانید سیم‌ها و لوله کشی‌های روی سقف خود را به راحتی بپوشانید با استفاده از سقف آکوستیک دیگر سقف اتاق یا فضای مد نظرتان نیاز به رنگ آمیزی ندارد و باید توجه داشته باشید که استفاده از این سقف بسیار مقرون به صرفه نیز می‌باشد.

 درست کردن لوله ها و سیم های سقف

پوشاندن لوله ها و سیم های سقف

بهینه سازی مصرف انرژی

استفاده و اجرای سقف آکوستیک نقش بسزایی در بهینه سازی شدن مصرف انرژی دارد و می‌تواند باعث از دست نرفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی نیز بشود.

به حداقل رساندن مصرف سوخت در ساختمان نیز، یکی از نکات مثبت این سقف می‌باشد، البته باید توجه داشته باشید که این سقف به درستی اجرا شده باشد و دارای جنس مرغوبی نیز باشد.

معایب استفاده از سقف کاذب آکوستیک

جدا از مزایای بسیار زیاد سقف کاذب آکوستیک، این سقف دارای معایبی نیز می‌باشد.

کاهش ارتفاع سقف

  • کم شدن ارتفاع سقف با استفاده از سقف کاذب آکوستیک یکی از معایب این سقف می‌باشد.
  • دلیل کوتاه شدن ارتفاع این سقف این است که آن بر روی سقف اصلی اتاق متصل می‌شود.

خراب شدن سقف آکوستیک به مرور زمان

به مرور زمان سقف آکوستیک ممکن است گرد و غبار بگیرد و رنگ پریده شود. این سقف نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد و باید توجه داشته باشید که عمر این سقف بسیار کم است و در صورت مراقبت نکردن از آن، باید پس از گذشت چند وقت آن را تعویض نمایید.

خرابی سقف آکوستیک به مرور زمان

خراب شدن سقف آکوستیک

مقاومت سقف آکوستیک

سقف آکوستیک دارای مقاومت بسیار کمی می‌باش و حوادث طبیعی ناگوار می‌تواند باعث نخریب این سقف بشود.

سوالات متداول بررسی سقف کاذب آکوستیک

۱سقف کاذب آکوستیک چیست؟
سقف آکوستیک یک عایق بسیار خوب در برابر صدا می‌باشد. این سقف کاذب باعث جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی می‌شود.
۲مزایای استفاده از سقف آکوستیک چیست؟
سقف اکوستیک دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد مانند جلوگیری از آلودگی های صوتی، پوشاندن لوله‌ها و سیم‌ های سقف، تعویض بدون دردسر سقف آکوستیک، داشتن تنوع در طرح‌ها و مدل‌ها، بهینه سازی در مصرف انرژی، بازتاب دادن نور و …
۳در چه مکان هایی از سقف آکوستیک استفاده می‌شود؟
در مکان هایی که سروصدا و آلودگی صوتی زیاد باشد مانند سینماها، تاترها، بیمارستان‌ها، اماکن درمانی، فضاهای اداری، مجنمع‌های تجاری، و مراکز آموزشی و … از سقف کاذب آکوستیک استفاده می‌شود.
چه امتیازی می دهید

2 دیدگاه ها

  1. صدابرداران گفت:

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

کناف

سقف کاذب