بهترین متریال برای سقف ساختمان

کار گذاری متریال در سقف

متریال خوب برای سقف ساختمان

بهترین متریال برای سقف و دیواره ها

برای طراحان ساختمانی این که داخل خانه نمایی زیبا را داشته باشد خیلی مهم است به همین دلیل انواع آن و این که بهترین متریال برای سقف خانه چی باشد خیلی مهم است. این کار به طراحان داخلی کمک می کند تا بهترین را انتخاب کنند تا از نظر مقاومت و زیبایی و کیفیت از همه سر تر باشد. البته انتخاب بهترین متریال برای سقف ساختمان به این بسته است که چه مقدار بودجه برای بازسازی ساختمان در نظر داشته باشید. زیرا تمامی محصولات ساختمانی که در بازار موجود می باشد با توجه به کیفیتی که دارند قیمت گذاری می شوند.

اگر بخواهید یک ساختمان خوب ساخته با بهترین متریال ساختمانی بهتر است تا ابتدا هدف خودتان را مشخص نموده و بعد بودجه را در بیاورید تا مشخص شود کدام یک از موارد می تواند در این راه به شما کمک کند. سپس می توانید اقدام به خرید کنید و مواد مورد نیاز خود را برای استادکار تهییه کرده تا او بتواند آنچه شما در نظر داشته اید را برایتان بسازد.

در ساخت یک ساختمان این کار ها هر کدام پروسه ای دارد و تنها نوشتن این که چه کاری باید انجام دهید کفایت نمی کند. پس بهتر است تا یا سعی کنید در این امر تجربه عملی داشته باشید یا از شخصی با تجربه استفاده نمایید.

طراحی سقف ساختمان

در گذشته سقف ساختمان و دیواره های آن به شکلی ساده ساخته می شده است. تقریبا می توان گفت که تصور سازنده ها از خانه یک فضای مربعی شکل بوده است که هیچ زیبایی خاصی نداشته است. اما از انجایی که دنیا هر روز در حال پیشرفت میباشد نیاز است تا در این زمینه هم پیشرفت هایی صورت بگیرد به همین دلیل بسیاری از طراحان و مهندسان ساختمانی انواع جدیدی از سازه ها را روانه بازار کردند که برای زیبایی نمای ساختمان بهتر عمل می کرده اند.

بهترین طراحی سقف

طراحی نمای سقف

در این بین بهترین متریال ساختمانی را بروز ترین آن می دانیم، البته باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشیم تا یک معیار درست به دستمان بدهد. صرفا این که بدانیم سازه ای جدید وارد بازار شده است به ما این سیگنال را نمی دهد که از همه بهتر است. خیلی از ابزاری که به تازگی وارد بازار میشوند نیازمند این هستند که چندین بار آزمون و خطا شوند. تا در آخر بهترین نوع از آنها ساخته شده و در بازار قرار می گیرد.

از این موضوع نتیجه میگیریم که هر چیز جدیدی صرفا بهترین نیست و در عین حال باید از جدید ترین محصولات با کیفیت در بازار استفاده کنیم، برای ساخت ساختمان.

در ادامه این مطلب در مورد کناف ساختمانی صحبت خواهیم کرد و انقلابی که در این زمینه ایجاد نموده است.

استفاده از سقف کناف در ساختمان

سقف کناف انقلاب بزرگی در زمینه ساختمان و صنایع ساختمانی بوجود آورد به توری که می توان گفت بهترین متریال برای سقف ساختمان است. طراحان با استفاده از سقف کناف توانستند طرح های بسیار خوبی را در ساختمان ایجاد نمایند. در بین تمامی متریال های ساختمانی که برای زیبایی استفاده می شود روش کناف کاری شناخته شده ترین و جذاب ترین روشی است که تا به حال شناخته شده است و بیشتر کسانی که در صنعت ساختمانی کار می کنند با این روش آشنا هستند.

در طراحی هایی که به وسیله کناف ایجاد می شود امکان کار گذرای  نور مخفی وجود دارد و این که می توان با استفاده از هالوژن و انواع دیگر لامپ های این چنین نور پردازی را ایجاد کرد که نمای خانه زیباتر به نظر آید.

استفاده از کناف

استفاده از کناف در ساختمان

البت این را هم باید گفت که سیستم کناف کاری در داخل ایران به این اسم شناخته می شود و کاربرد آن زیاد مربوط به اسمش نیست. اما ما چون دیگر به این اسم شناخته شده است. آن را در این مطلب به عنوان کناف کاری مطرح می کنیم.

از دیگر مزایایی که کناف کاری دارد این است که از آن شاخه هایی تولید شده که برای شرایط مختلف کاربرد دارد مثل: مکان هایی که رطوبت  در آنها بسیار بالا می باشد می توان از انواع کنافی استفاده  کرد که مقاوم به رطوبت هستند یا در مواقعی که حرارت بالا است و یا احتمال آتشسوزیی زیاد است از نوعی دیگر این ابزار استفاده می کنند که در برابر حرارت آتش مقاوم باشد.

به همین دلیل است که امروزه کناف کاری بسیار محبوب شده است و بیشتر کسانی که در صنعت سازه های ساختمانی و …. کار می کنند از کناف کاری استفاده می کنند.

مدل های کناف

برای کناف کاری می توان دو مدل را استفاده نمود کناف کاری که در سقف انجام می شود که به منظور زیبا سازی نورپردازی انجام می شود، و دیگری کناف کاری است که در دیواره انجام میشود تا به مانند سقف بتوانند طرح دلخواه را در آن پیاده کنند. از طرف دیگر با این کار زمانی که برای گچ کاری  و کار هایی که باید انجام دهند کاهش پیدا می کند و بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد.

مدل کناف در دیواره و سقف

مدل های کناف کاری

نتیجه گیری در مورد بهترین متریال برای سقف ساختمان

بهترین متریال برای سقف ساختمان از نظر ما کناف است که امروزه در بسیاری جا ها استفاده شده و نتیجه خوبی هم گرفته. اکثر کسانی که از کناف استفاده کرده اند راضی هستند و می توان گفت که به راحتی می توان این متریال را جایگزینی برای گچ نامید.

سوالات متداول بهترین متریال برای سقف ساختمان

  1. بهترین متریال برای طراحی نمای داخلی ساختمان چیست؟
    بهترین متریال که امروزه بیشتری استفاده را در ساختمان سازی دارد کناف است که هم در دیواره ها و هم در سقف استفاده می شود.
  2. منظور از کناف کاری چیست؟
    کناف کاری در واقع اسم یک نوع روش است که در آن گچ از پیش ساخته شده را بجای گچ کاری و… استفاده می کنند. در ایران این روش به اسم کناف کاری شناخته می شود.
  3. مقاومت سقف کناف چه  حد است؟
    مقاومت سقف کناف برای مکان هایی که بار اضافی بر روی سقف نیست بسیار مناسب می باشد. به دلیل راویز کاری این سقف ها بسیار مقاوم می باشد.

 

چه امتیازی می دهید

3 دیدگاه ها

  1. محمدرضا گفت:

    بهترین متریال چیه

    • soroush solaymani گفت:

      همگی متریال های که توسط این شرکت تولید میشود از کیفیت خوبی برخودار هستند.

    • soroush solaymani گفت:

      بستگی به دیوار پوش داره به عنوان مثال متریال های پی وی سی بسیار از کفیت مناسبی برخوردار هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 18 =

کناف

سقف کاذب