تایل گچی ساده

تایل سقفی چیست؟

سقف های کاذب از جمله مواردی هستند که امروزه برای پوشش سقف از آن استفاده می شود. سقف های کاذب انواع مختلف و گوناگونی دارند که در این میان تایل ها از محبوبیت خاصی برخوردارند زیبایی و شیک بودن این متریال موجب شده است در حال حاضر از آن استفاده های زیادی شود تایل سقفی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی تایل گچی ساده رویاهوس می پردازیم.

انواع تایل گچی

تایل های سقفی گچی در دو نوع تایل گچی ساده و تایل آکوستیک که نوع اول فاقد خاصیت جذب صدا است ولی در نمونه آکوئستیک خاصیت جذب صدا وجود دارد.

تایل سقفی گچی

تایل گچی ساده آکوستیک

تایل گچی ساده

تایل گچی ساده بدون سوراخ است به همین جهت خاصیت جذب صدا نداردو این تایل ها در دو نوع روکش دار یا رنگ شده در بازار عرضه می شود.

تایل گچی ساده با روکش PVC

تایل های روکش دار با روکشPVC  به راحتی تیز می شوند که از مزایای آن به حساب می آید.

تایل گچی ساده با روکش آلومینیوم

از این نمونه تایل ها در مکان هایی که امکان ریزش اب و یا تعرق پشت تایل وجود دارد مثل محل عبور لوله های تاسیساتی و مناطق مرطوب و شرجی استفاده می شود. درصورتی که میزان رطوبت آن قابل کنترل باشد.

تایل گچی با رنگ آکرولیک

تایل گچی رنگ شده

تایل گچی ساده رنگ شده

معمولا برای رنگ کردن این تایل ها از رنگ های رنگ آکرلیک سفید استفاده می شود تایل گچی سفید رنگ شده در ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر ساخته می شوند. این تایل ها گزینه مناسبی برای پوشش سقف هستند چرا که هزینه ان ها بسیار مناسب است و هم چنین از رشد میکروارگانیسم ها نیز جلوگیری می کند.

 تایل گچی ساده آکوستیک

تایل گچی آکوستیک به نوع خاصی از تایل های گچی گفته می شود این تایل ها معمولا به صورت مشبک تولید می شوند و پشت آن ها با استفاده از پشم شیشه پر می شود به همین دلیل  روی آن ها سوراخ هایی تعبیه شده است که وظیفه جذب صدا را برعهده دارد و به این شکل از خروج صدا جلوگیری می کند. تایل های آکوستیک معمولا دارای ظاهر زیبایی هستند و طرح های مشبک آنها معمولا به شکل نامنظم و یا مربعی است که ظاهر زیبایی به آنها بخشیده است.

مزایای تایل گچی ساده

به عبارت دیگر می توان گفت مزایای تایل سقفی چرا که تایل گچی ساده نیز در دسته تایل سقفی قرار دارد و ویژگی آن ها از هم مستثنا نیست.

  • سریعترین و راحتترین شیوه برای داشتن سقفی با سطح یکدست و ساختاری از جنس چوب، فلز یا پلاستیک همان سقف های کاذب است.
  • قابلیت تعویض آسان
  • امکان دسترسی آسان به تاسیسات با توجه به فاصله ایجاد شده تا سقف.
  • تایل ها نقش به سزایی در بهینه سازی مصرف انرژی دارند زیرا از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کنند.
  • می توان نورپردازی های بسیار زیبا در فضای مورد نظر اجرا کرد.
  • دارای خاصیت جابجایی است.
  • هزینه اجرای ان در مقایسه با تعمیر و یا بازسازی سقف اصلی بسایر مناسب است.
  • این تایل ها بسیار سبک هستند.
  • ضد حشره و ضد حرق
  • تهویه مناسب
  • مقاوم در برابر ضربه
انواع تایل گچی

تایل گچی سقفی

معایب تایل گچی

  • این تایل ها ارتفاع سقف کاهش می دهند زیرا روی سقف اصلی نصب می گردند.
  • نسبت به سقف های اصلی به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

امکانات تایل گچی رویاهوس

گروه تخصصی رویا هوس مفتخر است با خدمت رسانی به مشتریان محترم همواره برترین خدمات را ارائه دهد بدین منظور تیم متخصص و مجربی را گرد هم آورده است  تا دیگر نگران خدمات نصب و اجرای تایل سقفی نباشید. هم چنین کلیه خدمات نگهداری و مراقبت و در صورت نیاز تعمیر این تایل توسط تکنسین مجرب و آموزش دیده رویاهوس انجام می شود.

کاربرد تایل گچی

تایل گچی

سئوالات متداول

1معمولا در کجا از تایل استفاده می شود؟
معمولاً در مکان هایی که لوله های تاسیسات از زیر سقف عبور کرده و نمای نامطلوبی ایجاد نموده است مناسب می باشد که استفاده از این متریال می‌تواند با پوشش دهی مناسب، فضا زیبا به وجود آورد. با این وجود می‌توان گفت سقف های تایلی گزینه بسیار مناسبی برای پوشاندن لوله های تاسیساتی است. از جمله دیگر مواردی که در مورد این نوع سقف کاذب وجود دارد این است که استفاده از آن موجب می‌شود بنا ها مجهز به عایق صوتی و حرارتی مناسب شوند.
2چرا از تایل گچی ساده رویاهوس استفاده کنیم؟
تایل گچی ساده رویاهوس مزایا و قابلیت فراوانی دارد به اختصار می توان این موارد را نام برد. کاهش فضای مصرفی و قابلیت ایجاد سقف کوتاه تر، دوام وزبایی بالاسقف های PVCایجاد روکش برای زیر سقف، توانایی ایجاد محیطی برای قرار گرفتن وسایل و تجهیزات مختلف عایق صدا و دما.
3برای اجرای تایل گچی چه کارهایی باید انجام داد؟
در ابتدا باید بگوییم اجرای تایل گچی و به طور کلی همه سقف های کاذب به نیروی متخصص نیاز دارد و درصورت بی دقتی خسارت به بار می آورد. ولی برای اجرای آن باید مراحل زیر طی شود. اولین مرحله اجرای تایل های سقفی ، اجرای زیرسازی آنهاست. در این مرحله باید نوع و آرایش تایل بر اساس دهانه سقف و نوع پوشش و نوع عایق گذاری و مقاومت آن ، توسط جداول مندرج در دفترچه دریافت شود. در دومین مرحله انجام این عملیات ، خطتراز سقف کاذب با استفاده از ریسمان رنگ پاش بر روی دیوار مورد نظر مشخص خواهد شد.بعد از مشخص کردن خط تراز سازه های c و u در جایگاه های مشخص شده خود قرار میگیرند. نشیمن گاه سازه های باربر یا همان سازه های c باید حداقل ۳۰ میلی متر شود و فاصله این سازه ها به نوع پوشش کاری بستگی دارد و میان ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر متغیر است.و همچنین سازه ها به صورت تک و یا دوتایی اجرا میشوند و این نوع کار آنها وابسته به نوع عملکرد آن ها است. در قسمت بعدی اجرای تایل های سقفی بازشو هایی مانند دریچه های دسترسی کناف ، خروچی تهویه و چراغ های توکار در سقف اجرا خواهند شد . در اجرای باز شو ها می بایست به نکاتی توجه داشت ، برای مثال برای بوجود آمدن یک بازشو در سقف مورد نظر استفاده کردن از تجهیزات مناسب برای حفظ استحکام و یکپارچگی ساختار بسیار مهم و ضروری می باشد. در مراحل آخر این عملیات عایق در قسمت پشتی سقف نصب خواهد شد و اجرای این لایه عایق باید به صورتی باشد که شکاف و درز و فاصله خالی بین قطعه ها وجود نداشته باشد . بعد از نصب عایق ، درزگیری و رنگ آمیزی صورت خواهد گرفت.
کاربرد تایل گچی ساده

از تایل ها یشتر برای پیاده سازی بناهای قدیمی که نیاز به بازسازی دارند استفاده میشود. در این حالت به دلیل قدیمی بودن پایه آن باید پیش از نصب زیر سازی هایی انجام شود. تا از میزان استحکام آن اطمینان لازم را کسب کنیم.

به این دلیل که لایه های گچ، سیمان و کاه گل در این بناها ممکن است مشکل داشته باشند، به همین جهت توصیه نمی کنیم از آن ها بدون زیر سازی استفاده شده شود. دیده شده است که عواملی مانند: نشت آب و یا نشست زمین تخریب، و فرو ریختن بخشی که با استفاده از لایه سقف کاذب پوشانده شده است و سقف تخریب شده  و باعث به وجود آمدن خسارت های بیشتری شده است.

متریال های گچی را باید روی سازه هایی از جنس پروفیل سازه مانند: سپری، نبشی و.. نصب کرد، و به این دلیل که ایمنی ساختمان درهنگام زمین لرزه و.. به خطر نیفتد. باید سازه مورد نظر را به سازه های اصلی ساختمان که اسکلت اصلی آن است نصب کرد، و نصب کردن آنها به دیوار و یا سازه های جانبی ممکن است بسیار خطر آفرین باشد و حین حوادث طبیعی مانند زلزله باعث تخریب بنا مورد نظر شود.

از تایل های گچی در اکثر ادارات، دفاتر و شرکت های خصوصی، پارکینگ های طبقاتی، لابی مجتمع های مسکونی و… با توجه به سالیقه افراد استفاده می شود.

طرح های تایل گچی

تایل های گچی در طرح های تخم مرغی، ساده، حصیری یا شطرنجی، با پانچ های دایره ای منظم یا غیرمنظم و هم چنین پانچ های مربع طرح های زیبایی را به وجود می آورد.

قیمت تایل گچی ساده

قیمت تایل گچی ساده به موارد مختلفی مثل هزینه مواد خام، قیمت ارز، هزینه های جانبی و…بستگی دارد ولی به طور کلی می توان گفت قیمت تایل گچی ساده از هر متر ۳۰ هزار تومان شروع می شود.

سخن آخر

در آخر لازم به ذکر است تایل گچی ساده جزو پرکاربدترین و محبوب ترین انواع تایل سقفی است. استفاده از آن سبب شده است تا خانه های نوساز و یا بازسازی شده طرح و رنگ جدیدی به خود به بگیرد و زیبایی خارق العاده داشته باشند. شرکت رویاهوس آماده خدمت رسانی به شما مشتریان محترم است.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 4 =

کناف

سقف کاذب