سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس

خرید سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب یا همان پوشش اصلی سقف، انواع مختلفی دارد. سقف کاذب رابیتس نوعی ورق مشبک از جنس گالوانیزه است که به وسیله سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل شده است. این پوشش به سقف زیبایی می بخشد. با استفاده از آن می توان سیم کشی های ساختمان را مخفی کنید. برای خرید سقف کاذب رابیتس می توانید با مشاوران رویا هوس تماس بگیرید. و با انواع سقف کاذب آشنا شوید. همچنین مقالات سقف کاذب قطعا در انتخاب صحیح به شما کمک خواهند کرد.

سقف کاذب رابیتس چیست؟

یکی از انواع سقف های کاذب که این روزها برای طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها از آن استفاده می شود سقف کاذب رابیتس می باشد که از پرمصرف ترین و محبوبت ترین نوع سقف های کناف کاذب می باشد.

سازه های این نوع سقف ها از میلگرد و نبشی می باشد که رویه آن ترکیب تورهای گالوانیزه و گچ است. از سقف رابیتس بیشتر برای سقف آشپزخانه استفاده می شود. و به علت اینکه می توان مصالح ساختمانی مربوط به این سقف را به آسانی تهیه کرد. بنابراین طرح پذیری بالا و نیروی متخصص زیادی را نیاز دارد. رستوران ها و فروشگاه ها نیز از این طراحی استفاده می کنند.

رابیتس در حقیقت نوعی ورق فولادی مشبک می باشد. که برای نصب آن در سقف باید از گچ کاری، پوشاندن بتن سیمانی و تیر آهن نیز استفاده کرد. سازه این سقف کاذب تشکیل شده از نبشی و میلگرد می باشد.

ابعاد سقف کاذب رابیتس معمولا ۲۴۰*۶۰ سانتی متر می باشد.

سقف کاذب رابیتس

ساختار سقف کاذب رابیتس

مزایای سقف کاذب رابیتس

تمام سقف های کناف و سقف های کاذبی که در طراحی ساختمان از آن ها استفاده می شود هر یک در جایگاه خود دارای مزیت ها و معایبی می باشند که باعث می شود مهندسین معمار برای انتخاب آن ها دقت بیشتری داشته باشند.

سقف کاذب رابیتس هم از این قاعده مستثنا نمی باشد. در جایگاه خود دارای مزیت ها و معایب مختلفی است.

از مزیت های سقف کاذب رابیتس می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

  • سرعت مناسب روند نصب
  • در دسترس بودن مصالح و نيروي متخصص
  • طرح پذيري ( امکان اجرای انواع طرح های هندسی و قوسی )
سقف کاذب رابیتس

سقف رابیتس

معایب سقف کاذب رابیتس

  • تقریبا سنگین است
  • مصرف گچ به سبب نازك كاري بالاست
  • هزینه اجراي گچ كاري آن زياد است
  • محدودیت آب و هوا در نصب لایه گچ وجود دارد.

ویژگی های فنی مربوط به سقف کاذب رابیتس

حداقل فاصله میلگرد هایی که برای نصب این سقف ها استفاده می شود ۶۰ سانتی متر می باشد.

مسئله مهمی که برای نصب سقف کاذب رابیتس باید در نظر داشته باشید این است که متریال این میلگرد ها نباید از استیل های خشک ۳۶۰۰FY باشد.البته عاج دار بودن و یا عاج دار نبودن این موضوع چندان دارای اهمیت نمی باشد اما باید برای استفاده از فولاد نرم fy=3600  استفاده شود.

برای خم کردن میل گرد باید قطری که برای آن در نظر گرفته می شود ۱۰ برابر قطر خود میل گرد باشد البته به شرط اینکه بتواند وزن حاصل از خم کردن مقطع را به خوبی تحمل کند.

برای نصب سقف کاذب کناف در زمان متصل کردن آویز ها باید از بتن هایی استفاده کنید که طول استحکام خود را که ۲۸ روز می باشد را به طور کامل طی کرده باشند. در تيرهاي باربر بتني، اتصالات بايد در سطوح کناری و حداقل در فاصله ۱۲ سانتي‌متري زير تير وصل گردند.

کناف چیست؟

صفحات روکش دار گچی که سال ها پیش توسط برادران کناف در شرکت کناف تولید شده است را کناف می گویند. از جمله مصالح ساختمانی است که امروزه در صنعت ساختمان سازی برای طراحی و دکوراسیون های داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران خاص خود را دارد.

کناف نوعی روکش گچی می باشد که از خانواده گچ ها در مصالح ساختمانی به حساب می آید و دارای مزیت های بسیاری است. از جمله ویژگی ها و مزیت هایی که درباره سقف کناف می توانیم به آن اشاره داشته باشین عبارتند از:

·         مقاوم در برابر زلزله

·         سرعت اجرایی بالا

·         مقرون به صرفه بودن

·         عایق حرارتی مناسب

·         ترمیم پذیری آسان

سقف کاذب کناف

سقف کاذب

سوالات متداول درباره سقف کاذب رابیتس

1سقف کاذب چیست؟
صفحات روکش دار گچی که سال ها پیشپوششی حرفه ای جذاب برای سقف اصلی است که از ارکان اصلی در طراحی و معماری داخلی محسوب می شود. این پوشش زیبایی سقف منزل، محل کار و … شما را دوچندان می کند.
2سقف کاذب رابیتس چیست؟
یکی از انواع سقف های کاذب که این روزها برای طراحی و دکوراسیون داخلیسقف کاذب رابیتس نوعی ورق مشبک از جنس گالوانیزه است که به وسیله سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل شده است. این پوشش به سقف زیبایی می بخشد. با استفاده از آن می توان سیم کشی های ساختمان را مخفی کنید.
3در نورپردازی سقف رابیتس باید به چه عواملی توجه شود؟
در انتخاب نوع نور پردازی به مواردی چون، ارتفاع سقف، سبک وسایل فضاء و طرح کناف توجه خاصی شود.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پانزده =

کناف

سقف کاذب